Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla pick-up?

Startet av BMW850, torsdag 07. mars 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: BMW850 på torsdag 05. desember 2019, klokken 19:18
Sitat fra: RuneW på torsdag 05. desember 2019, klokken 15:14

Hvem har ikke bruk for en 6-seters Pick-Up med de spesifikasjonene til den prisen?
Akkurat. Like mange seter som Model X. Større. Samme rekkevidde (eller bedre). Skuddsikker. Halve prisen. Tror det når jeg får nøklene
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rævedilter

#136
Trur nok me vert realitetsorientert litt etter litt :-) og får beina nedatt på jorda.
Men at eg ville heller hatt denne enn Xen er sikkert så langt iallefall, få laga til fast luke bak over planet så hadde den dekka alle mine behov.

Og tenk å fått kjøre RWD uten antispinn igjen? Har ikkje gjort det sidan rundt 2000 tallet, breisladder oppover vinterveger ingenting slår det. Og ein ekstra runde i rundkjøringa :-)

o.b.lix

Sitat fra: BMW850 på torsdag 05. desember 2019, klokken 19:18
Hvem har ikke bruk for en 6-seters Pick-Up med de spesifikasjonene til den prisen?😏😬😬😬

6 meter lang og C1-sertifikat er stopper meg.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

turfsurf

Sitat fra: o.b.lix på fredag 06. desember 2019, klokken 08:41
6 meter lang og C1-sertifikat er stopper meg.
Nå vet vi vel ikke enda om det blir krav om C1. Er egenvekten under 3t så bør det gå fint å registrere den med totalvekt på 3,5t. Ellers vil krav om c1 være en showstopper ja.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: Rævedilter på fredag 06. desember 2019, klokken 07:02
Trur nok me vert realitetsorientert litt etter litt :-) og får beina nedatt på jorda.
Men at eg ville heller hatt denne enn Xen er sikkert så langt iallefall, få laga til fast luke bak over planet så hadde den dekka alle mine behov.

Spørs om ikke neste utgave av Model X blir basert på Cybertrucken, med samme grunndesignet? Det ville ikke overrasket meg ihvertfall ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Espen Hugaas Andersen

#140
Leker faktisk litt med tanken om å bytte ut Model X med Cybertruck + Model Y. Det er faktisk noen positive aspekter jeg ikke har tenkt på før:

- Vil ha behov for to biler relativt kort frem i tid.
- Prismessig er det liten forskjell mellom Model X til 900k og Cybertruck/Model Y til 450k hver.
- Model Y passer bedre enn Model X for kjøring i parkeringshus o.l.
- Med pickup vil jeg egentlig ikke ha behov for å kjøre med henger, som jeg ellers vil ha med Model Y/X. Det aller meste som er relevant vil ha plass på lasteplanet.
- Når jeg ikke trenger henger slipper jeg leie henger. (Har egentlig ikke plass til egen henger på eiendommen min, men om den bilen som må stå ute er 5 meter eller 6 meter spiller ingen rolle.)
- Så fremt jeg kan ha 500+ kg nyttelast med Cybertruck på klasse B trenger jeg egentlig ikke ta klasse B96/BE for å kjøre med større henger på Model X. (Det er veldig få 750 kg utleiehengere, i hvert fall på Kongsberg.)
- Bedre ytelse på begge bilene, kanskje også bedre rekkevidde på Cybertruck. Raskere hurtiglading.

Jeg må vurdere dette nærmere, men det er så klart også noen ulemper:

- Litt upraktisk å parkere med Cybertruck andre steder enn hjemme, selv i rollen som bil nr 2.
- Vi har ikke lengre noen klar langtursbil som man kan sove i.
- Model Y har f.eks ikke stor frontrute. Den kan ruste. Mindre premium.
- Jeg får så klart ikke solgt Model Xen til 900k, så det blir jo et ikke ubetydelig mellomlegg.
- Leveringstid!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Sitat fra: jkirkebo på fredag 06. desember 2019, klokken 12:17
Spørs om ikke neste utgave av Model X blir basert på Cybertrucken, med samme grunndesignet? Det ville ikke overrasket meg ihvertfall ;)

Det ville overasket meg.

X vil nok ikke forandres for mye (om gangen) pga stort vindu og falkedørene - ikke glem hvordan Musk kjempet for å få til dette. Og mye kan sies om dørene på denne bilen, men markedføringsmessig har disse dørene gjort Tesla til superkjendis i alle fall, alle har hørt om denne bilen, til og med svigermor kjente til denne bilen før jeg kjøpte den...

Så kan det tenkes at de lager en cybersuv i tillegg til cybertruck, men ikke markedsført som X.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

OhmPaPa

Spørs om ikke neste utgave av Model X blir basert på Cybertrucken, med samme grunndesignet? Det ville ikke overrasket meg ihvertfall ;)
[/quote]

Det ville overrasket meg. Jeg liker Cybertrucken og syns den er tøff. Hadde jeg trengt en pickup hadde den blitt kjøpt inn.

Men jeg liker også pene biler. Og det tror jeg mange andre gjør. Inklusive Elon. Ser heller for meg at SX3Y behoder fasongen sin i store trekk i årevis. Med en jevn strøm av mindre oppdateringer underveis. Slik f.eks. Porsche 911 har gjort det i årevis.

Cybertruck er kanskje første produktet for Tesla sin avdeling for nyttekjøretøy. Eller kommer Semi i produksjon først? Uansett kan TCT få flere søsken som varebil, lillebror og minibuss/familievan.

Så kan avdelingen for personbiler jobbe med mykere kurver og komme med en småbil ala Polo/Up og kanskje en stasjonsvogn utviklet i Berlin?

RuneW

Sitat fra: jkirkebo på fredag 06. desember 2019, klokken 12:17
Spørs om ikke neste utgave av Model X blir basert på Cybertrucken, med samme grunndesignet? Det ville ikke overrasket meg ihvertfall ;)

Har jeg liten tro på. Kanskje en mindre variant, men ikke noe som heter Model X.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ellemelle

X (og S), blir nisjeprodukter etterhvert som Y (og CT og 3) er i full produksjon.
Da blir det nok store endringer både på S og X. Mye lettere å gjøre drastiske designmessige grep når Tesla ikke lengre er avhengig av disse to modellene for å overleve.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

grime

Vi har to TMS'er + en gammel Mitsubishi L200 nå, men fruen ønsker seg noe som er litt mindre dog med hatchback med hengerfeste. Jeg vil gjerne ha noe som kan trekke en liten gravemaskin e.l. Vi har derfor bestilt en TMY og en Cybertruck. Den nyeste TMS'n vile bli beholdt og begge de nye vil ha forehjulstrekk og FSD.
Tesla S75D AP1 2016 - S100D AP2,5 FSD 2018 - Cybertruck 4x4 FSD & Model Y DM FSD med krok i bestilling.

BMW850

Ja, var det nå så imponerende med de rutene på Cybertrucken? :P Kunne uansett vært en god gimmick om ruta ikke hadde knust :)

"How hard is a normal car glass compared to the Tesla Cybertruck glass?"

https://www.youtube.com/watch?v=TWzUh53H_VU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3g_anY8ILNQKCWsc3gghtbyDlTLqIFo2HB5qtulNu4zaAxey1IKbOUGyY
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Espen Hugaas Andersen

#148
Concept car of the year: https://www.automobilemag.com/news/tesla-cybertruck-electric-pickup-truck-concept-car-of-the-year/?sm_id=organic_tw_social_AMAG_200103_sf227252932&utm_source=t.co&utm_medium=referral#sf227252932

Det ble til at jeg reserverte en Cybertruck. Kona er på glid. Men den er bare aktuell om den kan kjøres med B. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tiger123

Sitat fra: Rævedilter på fredag 06. desember 2019, klokken 07:02
Trur nok me vert realitetsorientert litt etter litt :-) og får beina nedatt på jorda.
Men at eg ville heller hatt denne enn Xen er sikkert så langt iallefall, få laga til fast luke bak over planet så hadde den dekka alle mine behov.

Og tenk å fått kjøre RWD uten antispinn igjen? Har ikkje gjort det sidan rundt 2000 tallet, breisladder oppover vinterveger ingenting slår det. Og ein ekstra runde i rundkjøringa :-)

RWD uten antispin kan man kjøre på TMS allerede i dag, om det er noenlunde glatt. Dvs bilen bruker jo kun bakre motor opp til et visst turtall/ eller om det er hastighet, før fremre motor kobler inn. Så det er bare å slå på "Slip Start" og kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA