Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla pick-up?

Startet av BMW850, torsdag 07. mars 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

OhmPaPa

Sitat fra: ganton på søndag 24. november 2019, klokken 13:59
Hva med EU godkjenning? Er det ikke krav om minimum kurver osv på karosseriet, spesielt fronten (minimere skader ved påkjørsel av folk) ?

På personbiler. Ikke lastebiler. Så hvis TCT blir registrert som liten lastebil er ikke det en sak.

Måkemannen



Sitat fra: OhmPaPa på søndag 24. november 2019, klokken 14:07
Sitat fra: ganton på søndag 24. november 2019, klokken 13:59
Hva med EU godkjenning? Er det ikke krav om minimum kurver osv på karosseriet, spesielt fronten (minimere skader ved påkjørsel av folk) ?

På personbiler. Ikke lastebiler. Så hvis TCT blir registrert som liten lastebil er ikke det en sak.

Da blir kundemassen dramatisk redusert i Europa, vel.. ?

Har inntrykk av at mange som ikke i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe en pickup, likevel vurderer å kjøpe en TCT. Mange av disse har nok ikke noe utvidet førerkort.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


Øggen

#122
Heilt personlig e det ikkje et problem, kan kjøre det meste utenom det så flyg og tanks.
Angående lastebil registrering blir vel litt vanskelig med nytt reglement(på tynn is her men...)
Kom vel nye regla for å få bukt med dei pick up'ane som det blei lagt inn stålplater for å få opp vekta? Usikker her altså. Som lastebil blir det sikkert kult med underkjøringshinder bak :D

Edit 1: Nye regla gjer det enklere
https://www.tv2.no/a/10353789/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Måkemannen

Sitat fra: Øggen på søndag 24. november 2019, klokken 21:35
Heilt personlig e det ikkje et problem, kan kjøre det meste utenom det så flyg og tanks.
Angående lastebil registrering blir vel litt vanskelig med nytt reglement(på tynn is her men...)
Kom vel nye regla for å få bukt med dei pick up'ane som det blei lagt inn stålplater for å få opp vekta? Usikker her altså. Som lastebil blir det sikkert kult med underkjøringshinder bak :D

Edit 1: Nye regla gjer det enklere
https://www.tv2.no/a/10353789/
Interessant artikkel.

Men vil dette bare slå ut på nyttelast på bilen, eller vil det bli umulig å trekke noenlunde størrelse henger også? Da tenker jeg B96 og BE, ikke bare B.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


jlan

Det ligger endel nedregistrerte pickuper på Finn som har 3500 kg hengervekt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

Sitat fra: Måkemannen på søndag 24. november 2019, klokken 22:58
Sitat fra: Øggen på søndag 24. november 2019, klokken 21:35
Heilt personlig e det ikkje et problem, kan kjøre det meste utenom det så flyg og tanks.
Angående lastebil registrering blir vel litt vanskelig med nytt reglement(på tynn is her men...)
Kom vel nye regla for å få bukt med dei pick up'ane som det blei lagt inn stålplater for å få opp vekta? Usikker her altså. Som lastebil blir det sikkert kult med underkjøringshinder bak :D

Edit 1: Nye regla gjer det enklere
https://www.tv2.no/a/10353789/
Interessant artikkel.

Men vil dette bare slå ut på nyttelast på bilen, eller vil det bli umulig å trekke noenlunde størrelse henger også? Da tenker jeg B96 og BE, ikke bare B.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk
Når det gjelder biler med tillatt totalvekt på 3500 kg, så er vel B og B96 i praksis identisk, siden begge har tak på 4250 kg vogntogvekt uansett bil, dvs. maks 750 kg henger på en nedregistrert Cybertruck.

Med BE mener jeg totalbegrensningen på tillatt vogntogvekt er syv tonn, altså 3500 + 3500 kg. Vi som har tatt BE for en del år siden har ikke hengerbegrensning på 3500 kg, men mener syvtonnsgrensa gjelder der også, og utvalget biler som kan brukes i en kombinasjon med henger over 3500 kg er nok veldig få. Mener jeg har sett noen Defendere og Pajeroer og lignende som hadde 3600 kg, men noe mer har jeg ikke sett.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof

Sitat fra: BMW850 på fredag 22. november 2019, klokken 15:46Etter det jeg har fått med meg idag er det ihvertfall 80% som mener bilen ikke ser ut, inkludert meg.

Tvert imot, de fleste ser etter hvert ut til å ha kommet til at den ser veldig kul ut. At andre pickups ser gammeldagse og kjedelige ut i forhold til Cybertruck.

Sitat fra: BMW850 på fredag 22. november 2019, klokken 17:24
Says it all...

Ikke egentlig. Over 300.000 reservasjoner så langt. Gjør nay-sayers til skamme.

emurof

Sitat fra: Tellus på fredag 22. november 2019, klokken 19:19
Investorene er vel mer bekymret for at Tesla skal selge over 3 tonn bil med 120-240 kWh batteri til fra under 40.000 USD. Blir ikke fortjeneste av slikt.

De fleste har bestilt en av de to dyreste variantene, som altså koster godt over 40.000.

Husk også at Tesla har en batteridag på nyåret, og der regner jeg med at de vil komme med ganske interessant info om hvordan de ligger an og hva de vil kunne få til i nærmeste fremtid. Jeg tror noen kommer til å bli overrasket.

BMW850

Sitat fra: emurof på torsdag 05. desember 2019, klokken 08:06
Sitat fra: BMW850 på fredag 22. november 2019, klokken 15:46Etter det jeg har fått med meg idag er det ihvertfall 80% som mener bilen ikke ser ut, inkludert meg.

Tvert imot, de fleste ser etter hvert ut til å ha kommet til at den ser veldig kul ut. At andre pickups ser gammeldagse og kjedelige ut i forhold til Cybertruck.

Sitat fra: BMW850 på fredag 22. november 2019, klokken 17:24
Says it all...

Ikke egentlig. Over 300.000 reservasjoner så langt. Gjør nay-sayers til skamme.

Jeg er også en av dem som etter at sjokket la seg har reservert Ikke noe annet å si :angel: :angel: :angel:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

1000kwh

Digger denne bilen. Det tøffeste som er lansert på sikkert 30 år. Tror også denne kommer til å være drivende for designspråket til både Tesla og mange andre.


RuneW

Sitat fra: BMW850 på torsdag 05. desember 2019, klokken 14:12
Jeg er også en av dem som etter at sjokket la seg har reservert Ikke noe annet å si :angel: :angel: :angel:

Tror det er ekstremt mange som har snudd i denne saken. Undertegnede også. Det er utrolig fascinerende hvordan et slikt ekstremt design/utseende virker på folk. Men man venner seg til alt og mediene hiver seg på, knuste glassruter og latterliggjøring. Men jo flere ganger man ser bilen, jo mer "skjønner" man det. Så Elon kan takke mediene (nok en gang)  :laugh:

Hadde jeg hatt det aller minste bruk for en pickup så hadde jeg reservert for lenge siden...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

HCO

Sitat fra: RuneW på torsdag 05. desember 2019, klokken 15:14(...)
Hadde jeg hatt det aller minste bruk for en pickup så hadde jeg reservert for lenge siden...

Man kan jo også se på det som en stor og ganske luksuriøs personfrakter for 6 personer, så jeg er enig med de som mener at dette er mye mer enn bare en rar og firkantet pickup. For eksempel kan jeg fint se for meg at denne for mange kan erstatte fly og tog på strekninger opp til 100 mil.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

o.b.lix

Sitat fra: emurof på torsdag 05. desember 2019, klokken 08:06
Tvert imot, de fleste ser etter hvert ut til å ha kommet til at den ser veldig kul ut. .

Tror neppe det er de fleste. Men det blir flere og flere som endrer mening, men neppe flertallet (enda).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

BMW850

Sitat fra: RuneW på torsdag 05. desember 2019, klokken 15:14
Sitat fra: BMW850 på torsdag 05. desember 2019, klokken 14:12
Jeg er også en av dem som etter at sjokket la seg har reservert Ikke noe annet å si :angel: :angel: :angel:

Tror det er ekstremt mange som har snudd i denne saken. Undertegnede også. Det er utrolig fascinerende hvordan et slikt ekstremt design/utseende virker på folk. Men man venner seg til alt og mediene hiver seg på, knuste glassruter og latterliggjøring. Men jo flere ganger man ser bilen, jo mer "skjønner" man det. Så Elon kan takke mediene (nok en gang)  :laugh:

Hadde jeg hatt det aller minste bruk for en pickup så hadde jeg reservert for lenge siden...

Hvem har ikke bruk for en 6-seters Pick-Up med de spesifikasjonene til den prisen?😏😬😬😬
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA