Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla pick-up?

Startet av BMW850, torsdag 07. mars 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

tut

Ser ut til at denne er rundt/over 6 meter lang ut i fra lasteplanlengde på 6,5 ft.

Jejl

Viste bilder av bilen til ungene uten å si eller å hinte om min mening først. Første kommentar fra 7-åringen var: "den var kjempe, kjempe, kjempe (x6) kul. 9-åringen: Den MÅ vi kjøpe.

Ikke min stil i det hele tatt, men har allerede vendt meg til utseende, og vedder på at denne kommer inn på topp 5 listen når den kommer, for mest solgte bil i USA.

HåkonE

Bil med saltak? Kult. I følge Sintef gir det beste beskyttelse mot vannlekasjer.   :D

Størrelsen tyder vel kanskje at den passer best på brede amerikanske veier, og ikke norske parkeringshus?

Men det er et radikalt nytt design og en ny nisje for Tesla. De har hatt vel mange kvalitets-problemer med for eks. Model X, og de må ha gjort en god del innsparinger for å få den så lavt priset med de spesifkasjonene. Den skal få lov til å gå på veien et år før jeg vurderer noe slikt.

Kudos til Tesla for å tenke ut av boksen!  :+1:

BMW850

Etter det jeg har fått med meg idag er det ihvertfall 80% som mener bilen ikke ser ut, inkludert meg. Men, det kan hende dersom folk får summet seg at noen endrer mening. Hvem vet? Prisen er også en relevant faktor. For min del er det nok ihvertfall helt utelukket ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Surrehue

Å dæven håv øgly dæt iss. Da jeg så dette bildet i dag tidlig måtte jeg sjekke kalenderen, om det var 1 april.
Hadde dette vært en båt fra Nordkapp eller noe så skulle jeg vurdert å like den.
Nei, jeg tror ikke dette er noen bil for meg. Både pga utseende men også størrelse, selv om jeg har alle førerkortklasser.

Tellus

Bilen er så stygg at den nesten tipper over i det kule.

Prisen tror jeg ikke noe på. Virker som et rent pr stunt fra Musk.
Spørs vel om formen er noe særlig mer realistisk enn prisen  :)

geear

Sitat fra: tut på fredag 22. november 2019, klokken 15:07
Ser ut til at denne er rundt/over 6 meter lang ut i fra lasteplanlengde på 6,5 ft.
Det er link til dimensjoner (oppgitt under unveilingen) på forrige side, så det er ikke nødvendig å spekulere.

Lengde: 231.7 inches = 5 885.18 millimeters
Bredde: 79.8 inches = 2 026.92 millimeters (vel å merke ikke speil på bilen som ble vist, så det betyr samme bredde som Model X har MED speil).
Høyde: 75 inches = 1905 millimeters

OhmPaPa

Sitat fra: Magnus Hansen på fredag 22. november 2019, klokken 13:33
Forvirret over størrelse og form i forhold til rekkevidde. Må ha noen seriøse batterier for å oppnå oppgitte rekkevidder. Og det reflekteres ikke helt i prisen. Men de priser vel inn to år til med kostnadsreduksjon. Evnt om de (igjen) ender opp med å være for optimistiske.

Eller så kommer det gode nyheter på Tesla Battery Day over nyttår - og TCT har allerede et forbedret batteri under bilen.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HalvorV

Her er det bare å haie til seg en Cybertruck før de går konk!
Den moderne tids DeLorean  :D
Tesla Model Y Perfomance

Svein_H

Sitat fra: gr på fredag 22. november 2019, klokken 12:36
Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 22. november 2019, klokken 12:32
Er det noen som har sett mål og vekt på doningen?
https://youtu.be/9P_1_oLGREM?t=275

Mangler vekt.

Musk sier det selv i videoen du linker til; Mål og vekt er mindre eller lik Ford F-150.

Jeg har ikke bruk for noen pickup, men akkurat denne var så dritstygg og dritkul på samme tid at jeg nesten får lyst til å bestille en..!
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Ulle

Sitat fra: Svein_H på fredag 22. november 2019, klokken 18:08
Sitat fra: gr på fredag 22. november 2019, klokken 12:36
Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 22. november 2019, klokken 12:32
Er det noen som har sett mål og vekt på doningen?
https://youtu.be/9P_1_oLGREM?t=275

Mangler vekt.

Musk sier det selv i videoen du linker til; Mål og vekt er mindre eller lik Ford F-150.

Jeg har ikke bruk for noen pickup, men akkurat denne var så dritstygg og dritkul på samme tid at jeg nesten får lyst til å bestille en..!

+1 på den. Jeg vedder hatten min på at denne kommer til å selge så det griner når den kommer om 2års tid. Da har også folk rukket å venne seg til designen. I motsetning til aksjemarkedet tror jeg også Tesla gjør lurt i nettopp å tørre å bygge noe helt annerledes for å differensiere fra massen som etterhvert også kommer i elektrisk utgave (les f150) og beholde coolness og nyskaper-image.
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

Tellus

Investorene er vel mer bekymret for at Tesla skal selge over 3 tonn bil med 120-240 kWh batteri til fra under 40.000 USD. Blir ikke fortjeneste av slikt.

Veggen

Jeg har ingen interesse eller behov for pickup så kommer til å stå over denne. MEN, synes det er utrolig kult at Tesla har baller til å gjøre noe så radikalt.

Det mest interessante synes jeg imidlertid er prisingen. Den må nødvendigvis ha en temmelig stor batteripakke selv i billigste versjon, ser det spekuleres i 100kWh. Det må bety at de har en fått ned batterikostnadene betraktelig, og DET er betydningsfullt for andre produkter også.

Magnus Hansen

Betyr vel mer at det er der de tror batterikostnaden er om to år. Vi får se om de får rett

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA