Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla pick-up?

Startet av BMW850, torsdag 07. mars 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

geear

Med tanke på hvor ille det er med Model X på norske p-plasser, så blir nok det der en utfordring, men fy faen så morsomt. Det nærmeste jeg kan tenke meg er Hummer H1.

jkirkebo

Sitat fra: Arntiv på fredag 22. november 2019, klokken 10:20
Kan denne kjøres med førerkort klasse B?

Det er det ingen som vet ennå, men jeg vil absolutt tro de kommer med en utgave for B-kjørekort i Europa (da med mindre lastekapasitet). Og en C1-utgave for de som vil ha det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elbil fundamentalist

Tar den i C1 glatt.
Dessuten: Elgsikker med panserglass frontrute 😎😎💪💪
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

kodax

Sitat fra: Arntiv på fredag 22. november 2019, klokken 10:20
Kan denne kjøres med førerkort klasse B?
Sannsynligvis på Mars:
SitatTesla Cybertruck (pressurized edition) will be official truck of Mars
https://twitter.com/elonmusk/status/1197627433970589696?s=20
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Vaduz

Sitat fra: kodax på fredag 22. november 2019, klokken 09:28
Jeg syns cybertruck ser fet ut, men liker ikke helt tanken på rednecks og terrorister med lynrask panservogn..

Ja for alle vet at arbeiderklasse folk i sørstatene elsker elbil og tesla, og de kjøper dem for å raskere kunne lynsje svarte og kjøre ned liberale!

Umiddelbart likte jeg ikke designet, men man må jo gi Elon cred for å lage noe så vågalt. Uansett hva som skjer kommer den til å bli en klassiker, kanskje til og med populær til en viss grad. Men de regner jo ikke med å selge flere av denne enn model s/x, så kanskje 5-10k per år? Per i dag er nok Rivian litt mer folkelig og virker å ha bedre plass innvendig. Så litt trangt ut under taket baki cybrtrck.

TeslaSvein63

Er det noen som har sett mål og vekt på doningen?

geear


navyelsen

#67
Prøvde å søke litt på nett, og eneste jeg fant var at vekt er anslått til ca. 6000 lbs (ubekreftet) som tilsvarer rundt 2700 kg.
Med oppgitt lastekapasitet på 1588 kg gir dette en tillatt totalvekt på 4300 kg. Altså klasse C1 i Norge.

Krysser fingrene for at det går an å registrere den som klasse B med "bare" 800 kg lastekapasitet.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

1000kwh

Video fra testkjøring https://www.youtube.com/watch?v=KoutN_Ezs8w

Den ser jo rimelig spesiell ut, men jeg elsker det :D

Magnus Hansen

Forvirret over størrelse og form i forhold til rekkevidde. Må ha noen seriøse batterier for å oppnå oppgitte rekkevidder. Og det reflekteres ikke helt i prisen. Men de priser vel inn to år til med kostnadsreduksjon. Evnt om de (igjen) ender opp med å være for optimistiske.

Kangoo

Uansett om det blir førerkortklasse B eller C1, så er det viktig at den klassifiseres i kjøretøygruppe M1.

Dette fører til at den går som vanlig personbil i bomanlegg og på vanlige ferger, og ellers på de fleste områder der det er forskjell mellom liten lastebil og personbiler.

Noen må gjerne formidle viktigheten av denne registreringen til Tesla i Norge.

BMW850

Trevor Milton (Nikola) tilbyr dette designet til Tesla da de ikke skal bygge den. Den hadde jeg nok ikke hatt behov for å vurdere lenge på å kjøpe ;D Håper Elon tar imot tilbudet :D

https://twitter.com/nikolatrevor

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RuneW

Sitat fra: BMW850 på fredag 22. november 2019, klokken 14:00
Håper Elon tar imot tilbudet :D

Dette må være tidenes beste definisjon på optimist  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geear

#73
Sitat fra: BMW850 på fredag 22. november 2019, klokken 14:00
Trevor Milton (Nikola) tilbyr dette designet til Tesla da de ikke skal bygge den. Den hadde jeg nok ikke hatt behov for å vurdere lenge på å kjøpe ;D Håper Elon tar imot tilbudet :D
"hadde jeg nok ikke hatt".. lett å snakke hvisomatte.

Jeg er IKKE aktuell for en konvensjonell pickup a la den du viser, i går hadde jeg ALDRI trodd jeg skulle legge inn en ordre på cybertruck, men det har jeg nå altså gjort. Og jada, selvfølgelig er det refunderbart depositum, og kun småpenger, så det er med i vurderingen. Jeg skal innrømme at jeg har vurdert en gammel C-10 eller annet som kosebil, men å kjøpe en ny pickup var helt utenkelig så sent som da jeg våknet i dag. Nå kan det plutselig skje... og det hadde IKKE skjedd om det var en som så ut som den fra Nikola. ;)

emurof

Sitat fra: BMW850 på fredag 22. november 2019, klokken 14:00
Trevor Milton (Nikola) tilbyr dette designet til Tesla da de ikke skal bygge den. Den hadde jeg nok ikke hatt behov for å vurdere lenge på å kjøpe ;D Håper Elon tar imot tilbudet :D

https://twitter.com/nikolatrevor

For en gjøk. Cybertruck ser mye tøffere ut. Den der ser helt forferdelig ut.

Ja, Cybetryck ser bare bedre og bedre ut for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA