Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla pick-up?

Startet av BMW850, torsdag 07. mars 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

RuneW

#30
Første tanke er uff  :laugh:

Sånn rent utseendemessig...

Blir sikkert ikke tatt i radar da i alle fall  :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

terjewa

#31
Tøff, men ser ikke ut til noe EU variant.
https://www.tesla.com/no_no/cybertruck

De har åpnet bestillingsside på norsk, så kanskje det kommer :)

RuneW

Glass-testen var jo ikke spesielt vellykket. Full demo-effekt!

Men fikk lyst på ATW`en. Men det var kanskje tull at de hadde laget en?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

terjewa

Glasstesten viste at det er fortsatt glass 😂, ja ATVen var kjekk, en tur på bilen og så er den lada opp. De snakket bare om 110 volt som jeg fikk med meg. Da er nok vi langt unna lansering.

andreasmj

Sitat fra: terjewa på fredag 22. november 2019, klokken 05:54
Glasstesten viste at det er fortsatt glass 😂, ja ATVen var kjekk, en tur på bilen og så er den lada opp. De snakket bare om 110 volt som jeg fikk med meg. Da er nok vi langt unna lansering.
Det stod 110/220 på skjermen :)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

terjewa

Så bra, vil ha denne bilen, savner pickup :)

Tankeboks

Om ikke annet blir de å få mye omtale bare på utseendet. ser jo ut som en bakgrunnsrekvisita fra en 80talls scifi-film.

tror likevel jeg kunne tenkt meg en. kanskje.

1000kwh

Jeg tenker at hvis du skal ha en pickup så kan du like gjerne ha denne  :D


Elbil fundamentalist

Skikkelig wow faktor på godt og vondt. Trodde designet var fleip først. Blir nok modifisert til produksjon. Bl.a fotgjenger krasj blir neppe godkjent med de skarpe hjørnene. Aerodynamikk er vel også fraværende.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Nickelilltroll

Sitat fra: Tankeboks på fredag 22. november 2019, klokken 06:35
Om ikke annet blir de å få mye omtale bare på utseendet. ser jo ut som en bakgrunnsrekvisita fra en 80talls scifi-film.

tror likevel jeg kunne tenkt meg en. kanskje.

Det VAR en tanke bakom bakgrunnsrekvisitan, og biler har inspirasjon fra denna periode. Elon er fan av filmen "Bladerunner". Varet sagt hela tiden at det futuristiske designet blir influert fra just den filmen.

Skal si dem holdt sitt ord :D
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Espen Hugaas Andersen

Aerodynamikken tror jeg kan fungere greit nok. Du taper så klart noe på å ikke ha avrundede hjørner, men formen er sånn ca slik den bør være, med relativt butt front og lang slak bakende.

Tror ikke fotgjengerkrasj er en særlig begrensende faktor. Kan bare bety at den gjør det dårlig på enkelte punkter i Euro-NCAP.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elbil fundamentalist

« EXOSKELETON
Cybertruck is built with an exterior shell made for ultimate durability and passenger protection. Starting with a nearly impenetrable exoskeleton, every component is designed for superior strength and endurance, from Ultra-Hard 30X Cold-Rolled stainless-steel structural skin to Tesla armor glass.»

« ULTRA-HARD 30X COLD-ROLLED STAINLESS STEEL
If there was something better, we'd use it. Help eliminate dents, damage and long-term corrosion with a smooth monochrome exoskeleton that puts the shell on the outside of the car and provides you and your passengers maximum protection.»

Ikke særlig forgjenger vennlig hehe. Med rustfritt stål blir den både inspirert «bladerunner» og DeLorean.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

hELgenen

Ser ut som noe som "designere" har fått til ved å brette papir på SFO.  Fryktelig,rett og slett fryktelig.

Elbil fundamentalist

@hELgenen egentlig enig, men det er ingen pick-up truks som er eye candy uansett. Når de likevel er stygge, foretrekker jeg heller futuristisk bad-ass look😀
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Øggen

#44
Enig, alt såg halvferdig og regelrett rart ut. Men men....
Endra seg sikkert litt til 2021 og kanskje andre alternativ kjem som ser litt bedre ut.
Langt opp og fram, men klart en pick up med 6 sete, rikelig kraft og rekkevidde frista.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA