Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Riktig pris for Leaf Tekna Ny/evt. brukt 2018

Startet av brekken, torsdag 07. mars 2019, klokken 10:40

« forrige - neste »

Bjoris

#15
Solgte min Leaf 2.0, mars 2018, LE sort, 21.000 km i dag for 260.000

Jeg tror Leaf 2.0 stabiliserer seg rundt 250.000 for normalt pene biler med normal kjørelengde. Det har kommet fryktlig mange på markedet i det siste og da stopper det litt opp. Er nok mange som oss som bytter til TM3.

Med 447 2018 Leaf på finn.no, droppet jeg å legge den ut der, la den på div Facebook grupper lokalt og har hatt god respons. Henviste bare til Finn.no og la den til laveste pris på vestlandet. Penger spart å ikke legge på finn.no også og der er eneste mate å få oppmerksomhet å legge under alle andre så ha litt is i magen så får du solgt disse bilene greit.

Dette er MYE bil for pengene og mange vil strekke seg fra 200 til 250 for å få 40en vs 30en... Men det blir trangt i døra når så mange skal selge. Det som ødlegger bildet er importen av bade brukt og nytt, men syns ikke importprisene er så voldsomme gode enda

Dr_T

Solgte akkurat en 2018 topputstyrt Tekna gått 7300 km for 280000. Synes det var OK pris med tanke på dagens marked og hva de fleste kjøperne av Tekna faktisk betalte i fjor sommer. 326` for tilsvarende bil virker helt hinsides, det er jo godt over hva man kunne få bilen for med ganske standard rabatt-avtale.

Trekkoppbil

Bruktbilprisene her i landet kan nok svinge en del for tida.

Elbiler har nok vært litt dyre her i landet i flere år. Nå kommer det et lite generasjonskifte ved at Model 3 kom ut på veiene i mars, og VW planlegger sin ID-platform til neste år, hvor man på sikt vil få produksjonskostnadene ned på nivå med dieselbiler.

Om prisene er låge på denne tida av året og det er overskudd av bruktbiler, kan det snu seg til seinsommeren.

Mateusz

Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

torlie

Sitat fra: Matheus på fredag 07. juni 2019, klokken 13:45
Den billigste Leaf 40kwh på finn hittil koster bare 219 tusen
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149284874

Bemerket meg denne selv, og med mindre det er noen uopplyste feil eller mangler med bilen blir den nok solgt fort.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

ProsjektX

Nå får man jo også ny eGolf til 289k greit utstyrt, så det er litt press for tida på priser

https://www.volkswagen.no/no/tilbud-pa-bil/e-golf-elbil.html
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Marius Kotsbak

Sitat fra: torlie på fredag 07. juni 2019, klokken 14:22
Sitat fra: Matheus på fredag 07. juni 2019, klokken 13:45
Den billigste Leaf 40kwh på finn hittil koster bare 219 tusen
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149284874

Bemerket meg denne selv, og med mindre det er noen uopplyste feil eller mangler med bilen blir den nok solgt fort.

Er nok fordi den er gått relativt langt, tilsvarende 2 års gjennomsnittlig bruk på ca. 1 år.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

stigasp

har satt min til 275000 på finn, men virker som at leafen er tungsolgt enn så lenge  ::)

leafnor

Sitat fra: Marius Kotsbak på fredag 07. juni 2019, klokken 21:42
Sitat fra: torlie på fredag 07. juni 2019, klokken 14:22
Sitat fra: Matheus på fredag 07. juni 2019, klokken 13:45
Den billigste Leaf 40kwh på finn hittil koster bare 219 tusen
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149284874

Bemerket meg denne selv, og med mindre det er noen uopplyste feil eller mangler med bilen blir den nok solgt fort.

Er nok fordi den er gått relativt langt, tilsvarende 2 års gjennomsnittlig bruk på ca. 1 år.
Ikke solgt per nu. Virker tungsolgt ja.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Mateusz

Der var rart. Men forstår at folk ville helst kjøpe en ioniq
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

leafnor

#25
Sitat fra: Matheus på mandag 17. juni 2019, klokken 17:10
Der var rart. Men forstår at folk ville helst kjøpe en ioniq
Jau jau, akkurat der tenker jeg du tar feil.  ;)
Selv 40kWh Leaf er nok offer for denne:
https://www.dinside.no/motor/far-ikke-solgt-elbilene/71194963#_ga=2.168114785.1974683002.1559831714-1967745240.1534356902
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Dom Toretto

Vi kikker også litt nå på en 2018 modell, men er litt bekymret når vi ser hvor lenge de ligger ute nå og hvor mye ned mange går mtp videresalg om et par år. Ja, jeg kan få den litt rimeligere nå, men om jeg skal selge igjen om et par år og det er umulig å få solgt, så er jo det ikke akkurat noe som frister til å slå til.

Du får jo nå LE 2018, gått 19K til 239 000.... Den har i tillegg ligget ute en stund siden jeg har sett på den et par ganger. Totalt 1501 Leaf ute på FINN nå.

jman76

Leafen til 219.000 ble omsider solgt... Mye bil for penga :)

"Alle" skal vel ha Modell 3 nå, da blir det fort trangt ut døra.

torlie

Sitat fra: jman76 på tirsdag 18. juni 2019, klokken 12:51
Leafen til 219.000 ble omsider solgt... Mye bil for penga :)

"Alle" skal vel ha Modell 3 nå, da blir det fort trangt ut døra.

Enig, og når Model Y kommer skal 80% av de med Model 3 oppgradere til den, unner ingen den trange døra som der vil komme  :)

Blir ofte sånn når nye modeller lanseres med bedre teknologi, bil blir fort utdatert.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

jman76

#29
He, he... vurderer nok brukt Model 3 om et par-tre år. Men da må skomakeren i Kina gidde å kjøpe Leafen min først. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA