Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TM3 LR på SuC V3

Startet av gigafactory, torsdag 07. mars 2019, klokken 05:58

« forrige - neste »

Solheim

Det jeg synes er mest interessant er at de øker alle nåværende SuC til 145kW og ikke minst blir dette her veldig viktig for oss her:

SitatRollout of On-Route Battery Warmup feature beginning this week (cutting average charge times for owners by 25%)

gigafactory

Er litt spent på hvordan denne nye effektkurven vil se ut på TM3 LR, om den fortsatt vil droppe under 100 kW rundt 50ish %, og ikke minst hva MR og SR vil peake på.

Norse Machine Service

Lader 12 mil pr 5min!
Da prekær vi:)
2023 Model X Plaid
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Utlevert 22. Mars 2019

Norse Machine Service

Planlagt oppgradering for denne ladehastigheten i Europa/Norge i 4 kvartal 2019.
2023 Model X Plaid
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Utlevert 22. Mars 2019

bno

Det er helt rått dette. Nå er vi der snart...

GOS

Sitat fra: gigafactory på torsdag 07. mars 2019, klokken 06:17
Er litt spent på hvordan denne nye effektkurven vil se ut på TM3 LR, om den fortsatt vil droppe under 100 kW rundt 50ish %, og ikke minst hva MR og SR vil peake på.

All kunnskap tilsier vel at den fortsatt vil bikke under 100 kw ved de 45-50% som den gjør i dag med mindre erfaring/ny kunnskap Tesla besitter tilsier at de kan tillatte litt mer belastning i området over dette.

På videoen peaker den på 242-243 kw ved ca 5% SOC, snitt effekten på de 5 minuttene som gir disse 120 km er 218 kw, så det er klart at den stuper veldig raskt. Jeg tenker vi kan regne en snitt effekt på ca 175 kw ved lading fra 0% til 50% SOC forutsatt varmt batterie ved start lading. Dette blir nær 50% raskere enn i dag:-)

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bno

Imagine

Dette er rett og slett superimponerende om det fungerer som forespeilet. Å få en elbil i denne prisklassen som lader så kjapt og samtidig akselererer så kvikt 0-100 er ekstremt bra.
Applaus!

Nå skal ikke jeg bli tatt for å være en sånn positivitets-troller/fanboy her, men å kunne stå 15 minutter for å få nye 30 mil er bare helt rått. Da fungerer elbilkonseptet ekstremt bra og jeg kan unnskylde en del rust i karosseriet og andre småfeil for å kjøre en slik elbil. E-tron er i så fall kraftig forbigått på lading og elbilegenskaper.

En Porsche Taycan til 1,2 mill++ skal komme med bare 100kw til. 250-350kw ladehastighet er på et sånt nivå at man ikke opplever å ha særlig store ulemper med elbiler.
Imponert! Bravo Tesla.

bno

SurSnasen

Er det sagt noe om dette gjelder også de Model 3 LR som leveres i disse dager?

RuneW

Så vidt jeg har forstått så gjelder det vel alle TM3 på veiene.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

Sitat fra: GOS på torsdag 07. mars 2019, klokken 08:02
På videoen peaker den på 242-243 kw ved ca 5% SOC, snitt effekten på de 5 minuttene som gir disse 120 km er 218 kw, så det er klart at den stuper veldig raskt. Jeg tenker vi kan regne en snitt effekt på ca 175 kw ved lading fra 0% til 50% SOC forutsatt varmt batterie ved start lading. Dette blir nær 50% raskere enn i dag:-)

På den videoen jeg ser, peaker den på 256 kW. Ikke ser jeg SOC noe sted heller...

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Er det forskjellige videoer ute og går?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Imagine på torsdag 07. mars 2019, klokken 08:25
Dette er rett og slett superimponerende om det fungerer som forespeilet. Å få en elbil i denne prisklassen som lader så kjapt og samtidig akselererer så kvikt 0-100 er ekstremt bra.
Applaus!

Nå skal ikke jeg bli tatt for å være en sånn positivitets-troller/fanboy her, men å kunne stå 15 minutter for å få nye 30 mil er bare helt rått. Da fungerer elbilkonseptet ekstremt bra og jeg kan unnskylde en del rust i karosseriet og andre småfeil for å kjøre en slik elbil. E-tron er i så fall kraftig forbigått på lading og elbilegenskaper.

En Porsche Taycan til 1,2 mill++ skal komme med bare 100kw til. 250-350kw ladehastighet er på et sånt nivå at man ikke opplever å ha særlig store ulemper med elbiler.
Imponert! Bravo Tesla.

Jeg svarte på en del innlegg du hadde i en annen tråd hvor du var svært negativ til Tesla, jeg begynte å lese dette innlegget og tenkte "Jøss, skal han si noe positivt uten å trekke frem noe udokumentert negativt?". Det varte helt til andre avsnitt  ;D Bra jobba, det kommer seg ;)

Øyvind.h

At effekten økes og deling reduseres blir samlet sett veldig bra. Nettverket er i dag tidvis tungt belastet, selv med 20-30-40 plasser per lokasjon. Med jevn solid utbygging og denne typen efrektøkning er det ingen bekymringer de neste årene. Jeg skjønner at Tesla gjør dette, for dette selger biler. Samtidig er det et kraftig varselskudd for andre produsenter. Kommerse ladenettverk er nødt til å settes opp i minst tosifret antall per lokasjon for å fungere tålelig greit de neste par år.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA