Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen fått tilbake bilen nå i Desember på Kokstad?

Startet av Bjoris, lørdag 23. desember 2017, klokken 00:58

« forrige - neste »

ApeX

Jupp, men det jeg ikke helt forstår er hvorfor de ikke jevnlig shipper avgårde biler til SC'er med mindre press på seg. For Kokstads del så vil det vel kanskje være Ålesund og Brumunddal som hadde vært aktuelle.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Kramzz

Kjekt å se at flere ser at det ikke bare står på viljen men at også folk i Tesla kan få for mye å gjøre! De stakkars folka på kokstad drukner jo i garantisaker og klager fra eigere som ikke er fornøyd med at de må stille seg i kø etter en stakkar som OG har trøbbel eller trenger service på SIN bil☺ når min bil har vert til garanti utbedringer har det vert lang ventetid der ting har blitt forlenget! Ja dette er kjipt men jeg kan helt fin forstå at jeg blir nedprioritert når en stakkar har driftstans og ikke kommer av flekken! Det skal sies at når timen min blir utført, så har dette gått ganske så radig! Så håper disse folka får inn nok kapasitet og kan møte en ny hverdag med fornøyde kunder med et smil om munnen og ikke bare telefoner om at folk er misfornøyd osv ☺ De er jo tross alt bare mennesker de og  som også fortjener å bli behandlet med respekt
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Flaago

Min bil har nå stått 3 mndr på kokstad....snart 7000 km på leiebilen...kun til og fra jobb..

Begynner å bli lei.

Kramzz

Kjørte over 10000km med leigebiler før jeg fikk min  :( Men jeg var heldig å få Tesla og Jag som leigebiler! Har forstått det slik at mange kjører rundt i biler som Yaris osv =/ det er leit
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

ApeX

#109
Hmm.. Bilen ble lever til Kokstad 18.12 med 46 % på batteriet. Den var et par dager på Fana Bilskadesenter  for å utbedre en liten lakkskade i romjulen og ble deretter levert tilbake til Tesla. Verkstedet skrudde av mobiltilgangen, slik at man ikke kan sjekke til bilen på appen.

Jeg har forhørt med med Tesla om de følger med på batteriet på bilen, og det har de sagt de gjør. I tlf.samtale på tirsdag fikk jeg beskjed om at bilen hadde 40 % batteri. Det kunne de se i sine systemer, og at dersom bilen nærmer seg 20 %, så lader de bilen. Det hørtes jo helt strålende ut..

Var innom Kokstad igjen i går, for å få en avklaring på hva som virkelig skjer med bilen, da jeg har fått litt motstridende tilbakemeldinger. Spurte igjen da om batteriet. De kunne se at bilen hadde 40 % batteri, men det var før den gikk offline. Bilen var nå offline, så de kunne ikke sjekke batteriet akkurat nå. Men lading på batteriet skulle det være.

Bilen står på baksiden av Leos, og jeg bor ikke veldig langt unna. Dro derfor tilbake igjen senere på kvelden med FOB og prøvde å låse opp bilen. Den reagere ikke i det hele tatt. Antar at bilen er tom for strøm og at evt 12-volt er utladet. Tviler sterkt på at bilen har blitt ladet i tiden etter 18.12.

Er det noen grunn til å være bekymret for at 12-voltbatteriet er dødt, eller at hovedbatteriet kan ha tatt skade?
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Rævedilter

Eg hadde vel gitt opp Kokstad for et år siden da de hverken svarte på epost eller kunne ta biler inn på Drop-in for nokre småting eg hadde, så eg bestemte meg for å kjøre til bilen ikkje kom lengre. Men i desember svikta UL sensorer i venstre FWD dør (kjent problem visstnok), og da får eg hverken oppdateringer, autopiloten klaga kontunuerlig og dørene slår opp i eine garasjen min som er låg.
En kollega som er "godt" kjent på Kokstad påstod de var ajour med epostinnboksen, så eg prøvde det igjen. Jammen svarte de kjapt (1 døgn), og i går var den inne på Kokstad (etter 4 veker ventetid), alt vart fiksa sjølv om kun halvparten av det som skulle fikses stod på serviceordren når eg kom med den. Sensorer, foring i dør, pakninger i dør, baklys og vindusviskerspyling.

God service, ikkje på Toyota nivå, men meir enn godt nok til mitt bruk. Håper det varer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA