Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bergen tregest med utleveringer og registreringer?

Startet av eadie, onsdag 06. mars 2019, klokken 15:37

« forrige - neste »

eadie

Følger litt med på Teslastats.no

Nokså klart for meg at Bergen er sinken i klassen, av storbyene, som har fått biler. Tromsø er vel noe unnskyldt, muligens.
Men av Oslo, Stavanger, Bergen, Trondheim er det Bergen som kommer verst ut med tanke på nyregistrerte biler hver dag. Hvorfor?
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

rlnd

Er det mulig at de har levert ut det de har fått hit? Står det mange på Minde eller Kokstad nå?

Noen som vet circa hvor mange leveranser de har fått fra City of Amsterdam?

Jeg venter selv på bil levert på Minde, har fått FI med VIN uten leveringsdato, eneste indikasjonen jeg har fått på levering er SMS som indikerte mellom 16 og 28 mars og det samme over telefon fra Tesla, står ingenting på mytesla.

Merk at biler levert til områdene rundt Bergen også vil bli levert i Bergen, Teslastats/SVV tar vel utgangspunkt i hvor den som mottar bilen bor og ikke hvor den blir utlevert.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

rlnd

Kjørte forbi Minde på vei hjem i dag, det stod i alle fall 50 biler der, mange med lapp i vinduet for levering 11/3 og vin i serien 215xxx (samme serie som min men jeg har ennå ikke fått noen dato).

En annen observasjon var at flere biler så ut til å komme med biltransport over fjellet, var skitne og grå på sidene.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

trykkertor

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:09
Elon Musk har twittret at Tesla jobber med å løse problemet med vann som renner inn i bagasjerommet når luka åpnes i regn, og at man holder tilbake biler i svært våte områder til dette er fikset, forhåpentligvis før høsten.
Så de har stoppet utleveringer i Bergen (?)  :D

hgs

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 06. mars 2019, klokken 20:09
Elon Musk har twittret at Tesla jobber med å løse problemet med vann som renner inn i bagasjerommet når luka åpnes i regn, og at man holder tilbake biler i svært våte områder til dette er fikset, forhåpentligvis før høsten.

Haha, dagens!  :+1:
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

olavxxx

Sitat fra: rlnd på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:59
Kjørte forbi Minde på vei hjem i dag, det stod i alle fall 50 biler der, mange med lapp i vinduet for levering 11/3 og vin i serien 215xxx (samme serie som min men jeg har ennå ikke fått noen dato).

En annen observasjon var at flere biler så ut til å komme med biltransport over fjellet, var skitne og grå på sidene.
Kan være de kom fra dokken, bilene kan ha stått i zeebrugge.

kalkulatoren

Jeg fikk melding fra dekkhotell (Mittdekkhotell Kokstad) 25 februar, bilen ble registrert 28 februar, men utlevering på Minde (Bergen) var ikke før 4 mars.

Det er ikke fordi de er veldig nøye med å sjekke bilen, for min bil manglet type-2 kabel, android usb kabel, det ene aero cover (lå 3 av 4 i bagasjerom) og det ene nøkkelkortet var borte. Måtte kjøre opp til Kokstad og hente resten, men det passet jo bra med en kjøretur i ny bil.

AttackOfTheMac

#7
Sto ca 200 Model 3 på en parkeringsplass på Kokstad (for 4 dager siden). Det kommer vel flere med båt snart.
Virker som de ligger ganske bra etter per nå.

rlnd

Ser på Hordaland elbilforening sine Facebook sider at Tesla setter opp et telt for både klargjøring og utlevering på Kokstad, håper det kommer på plass i løpet av uken slik att det blir fart på sakene.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Toalmar

Bergen er nå det distriktet som er nest best i forhold til registreringer av TM3
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

eadie

Ja, Bergen har skjerpet seg de siste dagene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

trykkertor

Vi trenger ikke forhastede utleveringer i Bergen.
Vi trenger utleveringer der klargjøring har hatt godt tid til å få gjort jobben skikkelig, og personale som har god tid sammen med kunden.
Så får det heller bare være hvis det tar 1, 2, 3 uker lenger å få bilen.

Gjør det skikkelig én gang. Hastverk er lastverk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA