Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som vet hva prisen for serviceplan er?

Startet av Henke, onsdag 06. mars 2019, klokken 14:57

« forrige - neste »

Henke

Jeg greier ikke å finne prisen på dette. Er det noen som vet hva prisen er for service / serviceplan for model 3?

Vesel

For Model S og X har jeg hørt det er snakk om 7-8000 kr per service, men de har service hvert år. Model 3 har bare annethvert år, og har derfor kanskje større servicer.

Uansett så kan du forvente ned mot halv pris ved å ta service på vanlig verksted. De gjør akkurat det samme som merkeverksted, ihvertfall med andre bilmerker. Garantien gjelder uansett. Faktisk står det at garantien gjelder på denne bilen selv uten servicer i det hele tatt.

På serviceplanen til Tesla er det nemlig oppført mye vissvass og ting man lett kan gjøre selv: bytte batteri på keyfob, bytte viskerblad, fylle spylervæske, bytte kupéfilter og rotere dekk. Det siste gjør man gjerne uansett i forbindelse med hjulskift for sesongen.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

fonberg

Sitat fra: Vesel på onsdag 06. mars 2019, klokken 15:16
For Model S og X har jeg hørt det er snakk om 7-8000 kr per service, men de har service hvert år. Model 3 har bare annethvert år, og har derfor kanskje større servicer.

Uansett så kan du forvente ned mot halv pris ved å ta service på vanlig verksted. De gjør akkurat det samme som merkeverksted, ihvertfall med andre bilmerker. Garantien gjelder uansett. Faktisk står det at garantien gjelder på denne bilen selv uten servicer i det hele tatt.

På serviceplanen til Tesla er det nemlig oppført mye vissvass og ting man lett kan gjøre selv: bytte batteri på keyfob, bytte viskerblad, fylle spylervæske, bytte kupéfilter og rotere dekk. Det siste gjør man gjerne uansett i forbindelse med hjulskift for sesongen.

Vet ikke hvor du har informasjonen din fra, men jeg betalte i hvert fall 4.000,- for 1. årsservice på min S i høst. Bremseservice kom i tillegg, kr. 1.800,- Altså totalt 5.800,- Service er frivillig på S og X, dvs. det påvirker ikke garanti om man ikke tar service. Men riktig at det er anbefalt service hvert år eller 20kkm på S og X, og annethvert år på 3.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

wattgolf

Selger sa det var annenhver gang ca 3500 og 4500. Men at det egentlig ikke var nødvendig mere enn "stor service" til 4500 hvert 4.år.

Toalmar

Sitat fra: wattgolf på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:01
Selger sa det var annenhver gang ca 3500 og 4500. Men at det egentlig ikke var nødvendig mere enn "stor service" til 4500 hvert 4.år.
Den selgeren tror jeg kanskje har tatt feil. Det står ganske klart her.....

https://www.tesla.com/no_NO/support/car-maintenance?redirect=no
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA