Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Deksel for CCS uttak

Startet av Toalmar, tirsdag 05. mars 2019, klokken 23:14

« forrige - neste »

las^se

Fikk testa ut, og ladeluken står akkurat like fint med og uten DC deksel montert. Printa i 100% på min Prusa MK2.5S :) Sitter da passe. Ikke press fit, men heller ikke for løst.

Skal til å printe en batch til de som har kontakta meg, og lager gjerne flere. I uforskamhetens navn linker jeg til en finn-annonse som jeg har laget.

https://www.finn.no/141906704
VW e-up! -14

trykkertor

Jeg kan printe gratis en slik til noen her i Arna/Bergen, bare jeg kan få være med en tur i en Tesla Model 3   :)

Toalmar

Sitat fra: las^se på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:10
Fikk testa ut, og ladeluken står akkurat like fint med og uten DC deksel montert. Printa i 100% på min Prusa MK2.5S :) Sitter da passe. Ikke press fit, men heller ikke for løst.
Takk for tilbakemeldingen, da vet at de jeg har printet ut kan brukes så fort bilen dukker opp  :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Sitat fra: las^se på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:10
Fikk testa ut, og ladeluken står akkurat like fint med og uten DC deksel montert. Printa i 100% på min Prusa MK2.5S :) Sitter da passe. Ikke press fit, men heller ikke for løst.

Skal til å printe en batch til de som har kontakta meg, og lager gjerne flere. I uforskamhetens navn linker jeg til en finn-annonse som jeg har laget.

https://www.finn.no/141906704
Flott las^se, you´re the man  8)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

geirci2

Mottok denne i posten i dag, mangler bare bilen...

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

TøddiVedder

#35
Tåler disse å stå i året rundt, også når man kjører? Kan de smelte om sommeren ved mye varme og ladeluke lukket?

RuneW

Mitt deksel satt så godt at det sprakk opp når jeg prøvde å fjerne det... Godr jeg fikk det gratis...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

las^se

Sitat fra: TøddiVedder på mandag 18. mars 2019, klokken 17:37
Tåler disse å stå i året rundt, også når man kjører? Kan de smelte om sommeren ved mye varme og ladeluke lukket?

3d printet versjon tåler iallefall 60 grader. Har denne typen plastikk hengende ute i solveggen hjemme
VW e-up! -14

geirci2

Høres bra ut, det ifra deg jeg bestilte og mottok i dag :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Autowinder

Her også las^se, takk for topp kvalitet, godt produkt og god hjelp :D
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Olings

Jeg mottok også i dag. Takk skal du ha!

las^se

Heisann!

Har fått varierende tilbakemeldinger på dette med operasjon av ladeport-luken når dekslene står i. Hos noen går det ikke an å åpne ladeluken når dekselet står i, ved å trykke på selve luken. Det er rett og slett ikke rom for å trykke inn ladeluken de mm som skal til for at luken skal åpne seg.

Virker som det er variasjon på bilen som gjør det, uten at jeg kan si det med sikkerhet. 3D printer har ikke avvik store nok til at dette kan skje. (+- 0,15mm).

Da jeg som de andre i starten printet ferdige design fra Thingiverse, har jeg trukket disse fra finn-annonsen min, og lager heller eget design. Disse er vesentlig mindre i ytre dimensjoner. Driver å tester dette nå for å være sikker.

Kommer tilbake med oppdatering.
VW e-up! -14

las^se

Sitat fra: las^se på tirsdag 19. mars 2019, klokken 19:21
Heisann!

Har fått varierende tilbakemeldinger på dette med operasjon av ladeport-luken når dekslene står i. Hos noen går det ikke an å åpne ladeluken når dekselet står i, ved å trykke på selve luken. Det er rett og slett ikke rom for å trykke inn ladeluken de mm som skal til for at luken skal åpne seg.

Virker som det er variasjon på bilen som gjør det, uten at jeg kan si det med sikkerhet. 3D printer har ikke avvik store nok til at dette kan skje. (+- 0,15mm).

Da jeg som de andre i starten printet ferdige design fra Thingiverse, har jeg trukket disse fra finn-annonsen min, og lager heller eget design. Disse er vesentlig mindre i ytre dimensjoner. Driver å tester dette nå for å være sikker.

Kommer tilbake med oppdatering.

Da er eget design laget! Dette bygger mye mindre enn det originale designet. Dette ligger omtrent flush med «veggen» rundt ladeporten, og skal da ikke utgjøre en risiko for at en ikke kan operere ladeluka. Bilder og detaljer her:

https://www.finn.no/141906704

Dersom noen som har kjøpt det forrige dekselet jeg laget er misfornøyd med det de har fått, ta kontakt, så ordner vi noe :)
VW e-up! -14

Nickelilltroll

Sitat fra: las^se på onsdag 20. mars 2019, klokken 20:55
Sitat fra: las^se på tirsdag 19. mars 2019, klokken 19:21
Heisann!

Har fått varierende tilbakemeldinger på dette med operasjon av ladeport-luken når dekslene står i. Hos noen går det ikke an å åpne ladeluken når dekselet står i, ved å trykke på selve luken. Det er rett og slett ikke rom for å trykke inn ladeluken de mm som skal til for at luken skal åpne seg.

Virker som det er variasjon på bilen som gjør det, uten at jeg kan si det med sikkerhet. 3D printer har ikke avvik store nok til at dette kan skje. (+- 0,15mm).

Da jeg som de andre i starten printet ferdige design fra Thingiverse, har jeg trukket disse fra finn-annonsen min, og lager heller eget design. Disse er vesentlig mindre i ytre dimensjoner. Driver å tester dette nå for å være sikker.

Kommer tilbake med oppdatering.

Da er eget design laget! Dette bygger mye mindre enn det originale designet. Dette ligger omtrent flush med «veggen» rundt ladeporten, og skal da ikke utgjøre en risiko for at en ikke kan operere ladeluka. Bilder og detaljer her:

https://www.finn.no/141906704

Dersom noen som har kjøpt det forrige dekselet jeg laget er misfornøyd med det de har fått, ta kontakt, så ordner vi noe :)

Hei Lars.

Er en av dem som kjøpte den første versjonen fra deg. Skjønner problemet med lukeåpning. Tenkte løse detta selv, bare du kunde gitt meg et tall på hvor tykk "toppen" av dekslet er på den versjon jeg har?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

las^se

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 21. mars 2019, klokken 09:16
Sitat fra: las^se på onsdag 20. mars 2019, klokken 20:55
Sitat fra: las^se på tirsdag 19. mars 2019, klokken 19:21
Heisann!

Har fått varierende tilbakemeldinger på dette med operasjon av ladeport-luken når dekslene står i. Hos noen går det ikke an å åpne ladeluken når dekselet står i, ved å trykke på selve luken. Det er rett og slett ikke rom for å trykke inn ladeluken de mm som skal til for at luken skal åpne seg.

Virker som det er variasjon på bilen som gjør det, uten at jeg kan si det med sikkerhet. 3D printer har ikke avvik store nok til at dette kan skje. (+- 0,15mm).

Da jeg som de andre i starten printet ferdige design fra Thingiverse, har jeg trukket disse fra finn-annonsen min, og lager heller eget design. Disse er vesentlig mindre i ytre dimensjoner. Driver å tester dette nå for å være sikker.

Kommer tilbake med oppdatering.

Da er eget design laget! Dette bygger mye mindre enn det originale designet. Dette ligger omtrent flush med «veggen» rundt ladeporten, og skal da ikke utgjøre en risiko for at en ikke kan operere ladeluka. Bilder og detaljer her:

https://www.finn.no/141906704

Dersom noen som har kjøpt det forrige dekselet jeg laget er misfornøyd med det de har fått, ta kontakt, så ordner vi noe :)

Hei Lars.

Er en av dem som kjøpte den første versjonen fra deg. Skjønner problemet med lukeåpning. Tenkte løse detta selv, bare du kunde gitt meg et tall på hvor tykk "toppen" av dekslet er på den versjon jeg har?

Tykkelsen på fronten er 1.95mm. I tillegg har du den leppen som stikker ut på undersiden.
VW e-up! -14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA