Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

App for andre familiemedlemmer

Startet av S4e, mandag 04. mars 2019, klokken 21:54

« forrige - neste »

S4e

Skal kona og sønnene opprette egen Tesla konto som de logger seg inn i Tesla app og parrer med min Tesla?

Eller logge seg inn med min epost og passord?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

noGas

Din user, funker fint - så lenge du ikke bruker samme passord du har på hub kontoen.

S4e

Sitat fra: noGas på mandag 04. mars 2019, klokken 22:01
Din user, funker fint - så lenge du ikke bruker samme passord du har på hub kontoen.

Vet ikke om jeg forsto denne. Hva er hub kontoen?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Counterpointer

Sitat fra: noGas på mandag 04. mars 2019, klokken 22:01
Din user, funker fint - så lenge du ikke bruker samme passord du har på hub kontoen.
Altså å ha samme passord på Tesla konto og i app gir problemer?

Hva slags problemer?

Handyman

Sitat fra: knut.aulie på mandag 04. mars 2019, klokken 22:09
Sitat fra: noGas på mandag 04. mars 2019, klokken 22:01
Din user, funker fint - så lenge du ikke bruker samme passord du har på hub kontoen.
Altså å ha samme passord på Tesla konto og i app gir problemer?

Hva slags problemer?
Trodde ikke man kunne ha forskjellig passord på samme brukernavn.
Høres litt merkelig ut.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)


Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

asbkar

Sitat fra: Handyman på tirsdag 05. mars 2019, klokken 08:28
Sitat fra: East på tirsdag 05. mars 2019, klokken 08:23
https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-app
Takk!
Altså ... enten samme innlogging, eller opprette egen Tesla-konto. Enig?
Jepp:

SitatHvis du ønsker å legge en ytterligere bruker til Tesla-mobilappen din, med vedkommendes unike innloggingsdetaljer, skal du først opprette en Tesla-konto i vedkommendes navn. Send deretter en e-post til ServiceHelpEU@tesla.com med følgende informasjon:

    Komplett understellsnummer til bilen
    Fornavn og etternavn til bruker
    Vedkommendes Tesla-registrerte e-postadresse
    Vedkommendes telefonnummer
    Vedkommendes postadresse

Brukeren mottar en e-post for å bekrefte tilgangen. Dette kan ta opptil 3–5 virkedager. Vær oppmerksom på at dette vil gi ekstra brukertilgang bare til Tesla-mobilappen, og gi vedkommende tillatelse til å overvåke og kontrollere bilen.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Autowinder

Prøver jeg å resette passord fra appen havner jeg på tesla.com og min side der, så det ser ikke ut til at det går å ha ulike innlogginger i app og på min side. Har vel noe med betaling av SC-bruken og annet å gjøre. Egen bruker registrert er nok best for de som ikke vil dele.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Counterpointer

Er det noen god grunn til å ikke ville dele?

Jeg tenker at det er det mest naturlige.

ToWalkOrDrive

Vi logget på samme bruker fra to forskjellige telefoner (på model S). Var ikke behov for at begge skulle inn på app samtidig. Har ikke satt opp på konas mobil ennå på Model 3'en.
PS: Dersom du skal kjøre som en tulling, eller skal innom elskerinnen, er det viktig å skru av Mobile Access, eller hva den heter... så hun ikke ser at du ligger i 150 eller i andre senger...
Tesla Model Y                         2021-

S4e

Hvordan kjenner bilen igjen sjåføren hvis en bruker samme konto? Slik at sittestilling/speil blir riktig...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Handyman

Sitat fra: S4e på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:19
Hvordan kjenner bilen igjen sjåføren hvis en bruker samme konto? Slik at sittestilling/speil blir riktig...
Tipper den bruker BluetoothIDen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA