Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

Tankeboks

Sitat fra: Mondeo på søndag 29. september 2019, klokken 13:16
Fikk du mye ladefart på jekta forresten? Fikk bare 25kW når jeg testa der. 40kW på Fortum ladern med flyplassen.

Bluetooth fungerer over all forventning på min Oneplus telefon. Ikke vært noe trøbbel med det her.

Brukte bare 22kw-laderen, og fikk da full pupp, om jeg ikke husker feil.

en reboot av telefonen fikset bluetooth-problemene, så alt ok nå. tok en liten prøvetur på 40-50 mil og kan fint konkludere med at det er en knallbil. Ble blinket litt mye til av møtende trafikk i kveld, så mistenker at lysene er litt skeivjusterte.


Ticadex

Sitat fra: Tankeboks på søndag 29. september 2019, klokken 22:43
Ble blinket litt mye til av møtende trafikk i kveld, så mistenker at lysene er litt skeivjusterte.

Hentet min hvite LR m/hf den 26. Strålende fornøyd, men merket også at lyktene var stilt altfor høyt, blendet all imøtegående trafikk også på dagtid. Måtte justere lyktene selv, noe som ikke er optimalt.

Tankeboks

Sitat fra: Ticadex på mandag 30. september 2019, klokken 08:46
Sitat fra: Tankeboks på søndag 29. september 2019, klokken 22:43
Ble blinket litt mye til av møtende trafikk i kveld, så mistenker at lysene er litt skeivjusterte.

Hentet min hvite LR m/hf den 26. Strålende fornøyd, men merket også at lyktene var stilt altfor høyt, blendet all imøtegående trafikk også på dagtid. Måtte justere lyktene selv, noe som ikke er optimalt.

er det en fancy måte å gjøre det på, eller er må man fjerne en haug plast og justere for hand ?


Er det forresten noen av dere som hentet i Tromsø som har fått vinterdekk ? sjekket med vianor men de hadde ingenting til min bil, det begynner jo å bli litt prekært å få tak på nå.

patron

du gjør det via skjermen, på samme måte som du justerer sidespeilene

Mondeo

Sitat fra: Tankeboks på mandag 30. september 2019, klokken 12:06
Sitat fra: Ticadex på mandag 30. september 2019, klokken 08:46
Sitat fra: Tankeboks på søndag 29. september 2019, klokken 22:43
Ble blinket litt mye til av møtende trafikk i kveld, så mistenker at lysene er litt skeivjusterte.

Hentet min hvite LR m/hf den 26. Strålende fornøyd, men merket også at lyktene var stilt altfor høyt, blendet all imøtegående trafikk også på dagtid. Måtte justere lyktene selv, noe som ikke er optimalt.

er det en fancy måte å gjøre det på, eller er må man fjerne en haug plast og justere for hand ?


Er det forresten noen av dere som hentet i Tromsø som har fått vinterdekk ? sjekket med vianor men de hadde ingenting til min bil, det begynner jo å bli litt prekært å få tak på nå.

Lyktene justeres vel på servicemenyen. Men få Tesla til å justere dem skikkelig neste gang du er innom.

Da jeg fikk bilen spurte jeg om vinterdekk og fikk bare til svar at jeg kom til å bli kontaktet av Vianor når de var klar til henting.

DeepFu

TM3 er ganske følsom for last. Skal ikke veldig mye til før møtende biler begynner å blinke hvis du har ferielastet bil, eller et par voksne i baksetet. Burde egentlig vært enten automagisk nivåjustering på demperne bak, slik jeg har på min -05 Mondeo, eller at man enkelt kunne justert ned lysene et par-tre knepp i fart slik man kan på de aller fleste nyere biler.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Mondeo

Sitat fra: DeepFu på mandag 30. september 2019, klokken 14:04
TM3 er ganske følsom for last. Skal ikke veldig mye til før møtende biler begynner å blinke hvis du har ferielastet bil, eller et par voksne i baksetet. Burde egentlig vært enten automagisk nivåjustering på demperne bak, slik jeg har på min -05 Mondeo, eller at man enkelt kunne justert ned lysene et par-tre knepp i fart slik man kan på de aller fleste nyere biler.

Nivåjustering på demperne bak? Er det en Titanium X?
Tror ikke det er noe slikt på min 2006 Mondeo, men den har xenon så er sensor bake og fremme som justerer lysene etter vinkeln på bilen.
Tror da Model 3 har noe lignende? om man går for å justere lysene manuelt så må den "kalibrere" seg eller noe først.

DeepFu

Ghia X - stv. Men i all fall. Har også sett at TM3 autojusterer lysene når man går inn i service-menyen. Men i forhold til hva? Vater? Eller et utgangspunkt i bilen? Ender som regel med at jeg tar det litt på "feelingen" når jeg er tungt lastet og folk blinker.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Mondeo



Antar den bruker noe slags vater ja. Men om de er instilt til å være feil blir de nok feil etter kalibreringen og..

Noen som har fått vinterdekka sine forresten?
Må sette fra meg bilen nå til de ankommer.. Er jo såpeglatt i Tromsø på morningen og jeg vil helst ikke ha noe bot..


Tankeboks

Sitat fra: Mondeo på lørdag 12. oktober 2019, klokken 12:30

Noen som har fått vinterdekka sine forresten?
Må sette fra meg bilen nå til de ankommer.. Er jo såpeglatt i Tromsø på morningen og jeg vil helst ikke ha noe bot..

Jeg måtte purre på selger et par ganger, torsdag kveld fikk jeg sms fra vianor om at de "snart" var på lager og at jeg snart kunne booke dekkskift. dro innom på fredag og fant ut at joda, de var på lager der allerede. Første ledige time for skift var onsdag , så jeg tok dem bare med meg hjem og la om selv.

ps. fikk med kapsler

pps. dekktrykket var på bærtur.

Mondeo

#325
Ja sendte dem en mail her om dagen og fikk til svar nå at de lå klar å venta på meg i Tromsø.
Bra de klarer å si ifra uten at man purrer :P

Fikk spørsmål om jeg ville ha time til omlegging da det allerede var betalt av Tesla, men gjør det bare selv.
Morro at du fikk hjulkapsler. En kompis av meg fikk ikke til sine hjul :P er uansett for min del da jeg ikke bruker de.

Mondeo

Henta mine i dag, ingen hjulkapsler :p
Gjør meg ingenting da jeg ikke skal bruke dem men litt merkelig.

Tankeboks

Sitat fra: Mondeo på mandag 14. oktober 2019, klokken 17:47
Henta mine i dag, ingen hjulkapsler :p
Gjør meg ingenting da jeg ikke skal bruke dem men litt merkelig.

Jeg spurte ikke engang, de sto bare på. Jeg valgte å ha kapsler på på vinter og uten på sommer, uten noen bedre grunn enn at jeg føler for det.

Mondeo

Mulig de beskytter litt bedre om vintern, men jeg takler ikke utseende på dem så jeg kjører uten :p

3dprinta med senterkopp og hetter til å tre over mutterne så er det litt beskytta i vinter iallefall.

Men tro om man kan kontakte Tesla å spørre etter kapslene? Man har jo i teorien betalt for dem.

ZVGM

Hei,

tenker dette spørsmålet er passende i denne tråden. Har kjørt TMS siden 14 sørpå, vurderer muligens å bytte til M3 når vi kommer til Tromsø. En fremtidig tur jeg vet vi skal ta går mellom Tromsø-Levi. Ser at siste SC er lokalisert i Skibotn, og Fortum har noen ladere i Levi.

Bruker jeg ABRP (a better route planner) estimerer den vi ankommer Levi med 10 % (-20, snøføre, 100 kg ekstra last). Er det noen av dere som har kjørt denne ruten med TM3 LR som kan dele erfaringer?

Jeg stoler i utgangspunktet på systemet i bilen, men her hvor jeg bor nå er det sjeldent minusgrader. Takk på forhånd.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA