Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

Mondeo

Okei, så ikke vits å dra dit å se enda kansje..

Ang blå så ble det vel ikke utlevert noen blå ved forrige levering slik jeg har skjønt det, så folk som har bestilt i April\Mai får kansje bilene sine først nå, noe som nok forklarer hvorfor det ikke er noen blå på veiene.

Så en blå en i tromsø her om dagen da, men den var finskregistrert.

Har fylt 2 flere fulle tanker på gammelbilen nå enn jeg først hadde forventa, og nå ser det vel ut som det blir en 3'e og..

Tankeboks

Sitat fra: Mondeo på mandag 16. september 2019, klokken 10:59
Har fylt 2 flere fulle tanker på gammelbilen nå enn jeg først hadde forventa, og nå ser det vel ut som det blir en 3'e og..

om det er noe trøst hadde jeg opprinnelig bestilt en svart som skulle utleveres 29.06 , så jeg solgte den forrige elbilen i den sammenheng. har kjørt med lånte fossilbiler siden da.

Mondeo

Hehe ja den er kjip. Da har du venta lenge.
Gammelbilen min stresser jeg ikke med å selge før den nye er på plass. Er bare værd småpenger uansett :p

Tankeboks

var forresten å snoka for et par uker siden, og da sto det en uregistrert blå ved servicesenteret.

Mondeo

Interessant. Mulig jeg må ta meg en tur å snoke litt i kveld..
Litt kjedelig å måtte sette på vinterdekka omtrent med en gang man får bilen da.
Antar vinterhjula må hentes hos Vianor eller noe?

Har skvettlapper, dørmatter og vinge liggende klar for montering så vært kjekt å få noe å montere det på snart.

OhmPaPa

Det ble losset Teslaer fra et frakteskip i Trondheim i går. Kanskje noen av de skal lengre nordover.

Mondeo

Det er lov å håpe iallefall.
Ser at VIN nummer som er høyere enn min bil blir registrert sørpå så min er forhåpentligvis en plass i norge nå.

patron

haha, artig å se at dere er akkurat slik jeg var når jeg hentet bil i slutten av mai. Tracket båter fra belgia, fulgte med på webcam fra trondheim havn og andre havner. Sjekket registrerte vin hver dag. Sjekket dybden på biltransportbåtene, for å anslå hvor mange biler som var ombord osvosv.... *man blir jo gal av å vente LOL*

Det eneste jeg kan si er at bilen kommer når den kommer. Eneste måten å få garanti på er om du kjenner en som jobber på trondheim havn som kan gå fysisk å sjekke vin på bilene som er på kaia :P

Mondeo

#263
Haha, ja når man har bestilt seg ny bil (eller uansett hva man bestiller egentlig) så vil man jo ha det i går.

Var ikke klar over at det fantes webcamera over Trondheim havn forresten.

Man ser faktisk masse Tesla parkert her:
https://tsftp.no/Trondheim/cam145_2_image.jpg

Kom vist en båt med biler til Drammen og i dag.

Tankeboks

ordren min fikk byttet VIN underveis, fikk akkurat varsel om at det første som var på ordren min var registrert i Trondheim i dag iallefall.

sier jo selvfølgelig ingenting om status på det nummeret de byttet til.

OhmPaPa

Sitat fra: Mondeo på mandag 16. september 2019, klokken 13:29
Var ikke klar over at det fantes webcamera over Trondheim havn forresten.

Man ser faktisk masse Tesla parkert her:
https://tsftp.no/Trondheim/cam145_2_image.jpg

Joa - og her er en annen vinkel der du kan se Teslaene kjøres ut når det er slike båter som ligger der. Var en i går.

https://www.youtube.com/watch?v=HXt8aBpQYHs&feature=youtu.be

Tankeboks

Klarte ikke å la være, kjørte forbi i ettermiddag og de var i full gang med å laste av biltransportere. tror jeg så minst to blå innimellom alle bilene. Skal ta en tur innom seinere for å snoke på om min er der.

kråkebolle

Sitat fra: Tankeboks på mandag 16. september 2019, klokken 17:07
Klarte ikke å la være, kjørte forbi i ettermiddag og de var i full gang med å laste av biltransportere. tror jeg så minst to blå innimellom alle bilene. Skal ta en tur innom seinere for å snoke på om min er der.

Se etter en grå med aero-felger i samme slengen!

Fikk forresten denne e-posten i dag, som ikke økte optimismen min for snarlig levering:


Mondeo

Seriøst? Høres lovende ut! Men min bil er sikkert ikke der kjenner jeg min flaks rett :p

Men hadde vært digg om dem ringte i morgen eller noe å avtalte henting

storole

Ser at det er registrert en Model X i Tromsø i dag...
2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA