Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø

Startet av DeepFu, mandag 04. mars 2019, klokken 18:05

« forrige - neste »

Balte

Sitat fra: tmfredriksen på torsdag 11. april 2019, klokken 12:42
Sitat fra: stianel på torsdag 11. april 2019, klokken 12:39
Sitat fra: Balte på torsdag 11. april 2019, klokken 11:28
Henta min ut i går. Hyggelige folk, grei utlevering. Litt swirls i lakken, virker som de har hatt hastverk eller rett og slett slurvet, for jeg så litt såperester også. Døra for utkjøring er trang som faen, brett inn speilene og pass på kanten ned. Det var også feil dekk på bilen, piggfrie og ikke pigg som bestilt, men jeg lot det gå og angrer foreløpig ikke, for de var deilige å kjøre på.

Kommer aldri til å kjøre bilen ut den døren der selv :)

All klaring er god klaring sies det. Var litt skeptisk når jeg skulle kjøre ut derfra, men med en person som fulgte med på hver side foran gikk det helt fint :)
For meg gikk det nesten galt, var uforberedt da forhjulene kom over den kanten. Det går greit å kjøre gjennom altså, men det kan nok være lurt å la de ansatte kjøre ut likevel sånn just in case.

mexigolf

Henta min i dag. Hurra for en bil! Taket 1.5 mm til venstre for senter, og ikke perfekt alignment på dørene, men sc gikk med på å se på det selv om han selgerkaren mente alt var innenfor spec.

Jeg fikk selgeren til å kjøre bilen ut av porten, galskap å ha det så trangt.

Litt klaging på dekktrykk som jeg har hørt andre også har opplevd, ellers er bilen super.

Ken-je

Så det stod flere nye utenfor butikken i dag, så er vel endel som får nå. Fikk beskjed om at min var i Breivika, så utlevering i neste uke.

Rec

Var en av de som fikk mulighet til å hente ut bilen i Trondheim. Takket nei til det da jeg ble fortalt at levering i Tromsø ville bli rett før påske. Det viste seg jo ikke å stemme. Ringte Tesla i dag og snakket med en dame som kunne fortelle meg at bilen min enda ikke var kommet til Norge. Den står i Zeebrugge. Bilen skulle komme med båt til Tromsø fra Zeebrugge. Noen som vet hvilke båt det kan være?

Handyman

Sitat fra: Balte på torsdag 11. april 2019, klokken 11:28
Det var også feil dekk på bilen, piggfrie og ikke pigg som bestilt, men jeg lot det gå og angrer foreløpig ikke, for de var deilige å kjøre på.
Du fikk riktige dekk!! Det er piggdekk som er feil på den bilen ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dieselpekk

Noen som vet når neste leveranse av biler kommer hit?
Dem sender vel neppe bare 1 bil opp med båt til nord?

Snakket forøvrig med tesla på fredag, dem sa bilen var i belgia..

Alf-Ole

Det har vært helt stille i forbindelse med utlevering i Tromsø. Jeg skulle få i slutten av mars. Fikk tilbud om å hente ut i Trondheim før påske, men der hadde de ikke kapasitet til utlevering. Fikk tilbud om å bestille hengerfeste og slo til på det. Fikk da beskjed om at jeg skulle få den i løpet av Mai, men det skjer vel neppe. :)

patron

Står flere biler utfor som har stått der et par uker uten å bli plukket opp. Vet ikke hva som skjer med disse?

Fruen var innom Tesla nå i sta for en time siden, de sa det fort kunne gå enda et par uker for det kom levering til Tromsø...

Dag K

Snakka med Tesla Delivery på telefon nettopp. Bilen min står fremdeles i Belgia, samme som for 14 dager siden. Estimerte levering midten-slutten av juni.

Er det slik at de kommer med båt til Tromsø?

patron

Vet at det har kommet en del biler opp tidligere med hurtigruten fra Trondheim havn.

Dieselpekk

Satser på at bilen kommer i Juni da. Er så mye usikkerhet rundt det med levering, ut ifra hva jeg har lest rundtom på div sider.
Får enn så lenge leve i håp om at levering skjer snart.

JoZo

Har noen hørt noe mer om bilene som skal ankomme Tromsø nå i juni?

patron


patron

Fikk FI idag, ser at det står leveringsdato 09.07.2019 i FI.

Dieselpekk

Sitat fra: patron på lørdag 15. juni 2019, klokken 16:23
Fikk FI idag, ser at det står leveringsdato 09.07.2019 i FI.

Så flott!

Fikk FI 14/5. Men ikke leveringsdato enda. Tesla sier i løpet av Juni...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA