Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jaguar I-Pace årets bil 2019

Startet av Avec, mandag 04. mars 2019, klokken 15:40

« forrige - neste »

Chimp

Er utrolig mange first edition ute ser jeg. Din som ligger ute til 859? Vet ikke helt forskjell på first edition, men det ligger mange ute under dette, helt ned mot 770. Hvis de er ganske like nytter det ikke å ligge høyt priset mot resten ihvertfall...

Hjertis

Jepp, de billigste har trukket ut et sett felger og har ikke hengerfeste. Eller er det noe småtteri, som varierer.

Jaro

Sitat fra: Hjertis på torsdag 18. april 2019, klokken 18:31
Sitat fra: jwkay på torsdag 18. april 2019, klokken 10:49
Sitat fra: Jaro på torsdag 18. april 2019, klokken 09:35
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 18. april 2019, klokken 08:05
Sitat fra: Hjertis på onsdag 17. april 2019, klokken 23:31
Og ennå er det klin umulig å bli kvitt dem på finn  :(

Det er nok pga prisen - delvis høyere enn ny og det nytter ikke når du får ny på 2-3 mnd.
Helt riktig.  Når noen tror de får mer enn de betalte selv så er det ikke rart bilen ikke selges.  Tiden der en tjente gode penger på elbil-flipping er over.  Bilens verdi synker faktisk når du kjører den ut fra forhandleren.
Men ser at stadig flere i-pace´r på Finn er satt ned og dermed riktigere priset.

Tiden for «flipping» er forhåpentligvis forbi. I tillegg skal bilen konfigureres etter mine behov og ønsker når jeg skal ut med så mye penger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

FE full pakke,12000km satt ned 100k. Er det bilflipping? :(

Det er kanskje ikke flipping når det gjelder deg.  Ser at du nok ikke har kjøpt den i så henseende.  Jeg kan imidlertid ikke se at prisen på din er så superbillig, og om du hadde den til 100k mer tidligere så hadde jeg i alle fall tenkt at det var dyrt akkurat den bilen.  Kan ikke forstå at du selv kan ha betalt over 900 tusen for din bil; og derfor tror jeg svært få nå er villig til å betale mer enn det bilene kostet da de var nye.  I dag får en dessuten rentekampanje og litt rabatt med på nybilkjøp av i-Pace.

Personlig har jeg dessuten ventet til nå for å med å kjøpe ny i-Pace for å unngå eventuelle barnesykdommer.  Tror flere av oss som har Tesla-erfaring tenker slik.

Selv om bilen din er lekker og topputstyrt så tror jeg km.stand og 6 mnd bruk gjør at du sliter med å selge.  Håper for din del at jeg tar feil.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Tellus

859 er fortsatt mer enn jeg ga for min HSE launch med hengerfeste, vinterhjul og en del annet snacks  :)



Ingeniøren

Det forundrer meg litt er at nesten ingen skriver HVORFOR de selger. Da tenker jeg mandags bil, gått tom for strøm og blitt stående en stund en gang (ikke bra for batteri) osv. Og selv om folk skiver "med alt", når man begynner å fin-lese så mangle både ditt og datt.

Sto en first edition hos en lokal forhandler lenge for rundt 800, med 12' på telleren. Så ble den satt ned med 50' og solgt hvorpå bilen legges ut igjen hos en forhandler på sørlandet med 13.5' på teller. Bruker de samme bilder som den lokale brukte, så jeg vet det er samme bilen.

Slikt får meg til å kjøpe ny istedet, med mindre jeg får et solid avslag  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kanutten

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 18. april 2019, klokken 20:17
Det forundrer meg litt er at nesten ingen skriver HVORFOR de selger. Da tenker jeg mandags bil, gått tom for strøm og blitt stående en stund en gang (ikke bra for batteri) osv. Og selv om folk skiver "med alt", når man begynner å fin-lese så mangle både ditt og datt.

Sto en first edition hos en lokal forhandler lenge for rundt 800, med 12' på telleren. Så ble den satt ned med 50' og solgt hvorpå bilen legges ut igjen hos en forhandler på sørlandet med 13.5' på teller. Bruker de samme bilder som den lokale brukte, så jeg vet det er samme bilen.

Slikt får meg til å kjøpe ny istedet, med mindre jeg får et solid avslag  :)

En teori er at dette er en bil som mange uten tidligere erfaring med elbil har kjøpt. En del av disse vil nok oppleve at rekkevidden er dårlig, spesielt dersom man kjører bilen på samme måte som man gjorde med X5'en man hadde tidligere. Da går den brutalt mye kortere enn de oppgitte 470 kilometrene.

I tillegg tenker jeg at en del av bilene er kjøpt som "flippeobjekter" kjøperen aldri hadde tenkt å beholde. Når leveringstiden er såpass kort på ny bil i tillegg til at E-Tron nå er lansert og tilgjengelig, blir konsekvensen at brukte biler med høy pris er vanskelige å selge og dermed "hoper seg opp" på Finn.no

Taffelman

Helt klart mange nye "elbilister" som får seg en kraftig overraskelse når de får rekkeviddeangst etter 25 mil med elbilen de kjøpte med "47 mil rekkevidde".

Skal man ta elbil seriøst må man gange skrytemil med 0,7 for enkeltetapper hvor man kan topplade batteriet før avreise.

På langtur som krever flere ladestopp er 50% av "skrytemilene" en grei tommelfingerregel for etappelengde mellom ladestasjoner.

På samme måte som oppgitt forbruk på fosilbil er urealistisk er oppgitt rekkevidde for de fleste elbiler urealistisk, fordi de er basert på de samme urealistiske målemetode.






X75D
TM3 LR AWD

Ingeniøren

Begynner da å lure på hvordan jeg har klart meg med en i3 i 4 år med rekkevidde snaue 10/15 mil avhengig av årstid  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kanutten

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 19. april 2019, klokken 09:18
Begynner da å lure på hvordan jeg har klart meg med en i3 i 4 år med rekkevidde snaue 10/15 mil avhengig av årstid  :)

When there's a will, there's a way :)

Forskjellen er kanskje at endel i-Pace kjøpere forventer å kunne bruke bilen som en hvilken som helst bensin- eller dieselbil.

Thomas Parsli

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 19. april 2019, klokken 09:18
Begynner da å lure på hvordan jeg har klart meg med en i3 i 4 år med rekkevidde snaue 10/15 mil avhengig av årstid  :)

Vi klarte oss ikke med vår Peugeot 106 eller Nissan Leaf, men kjørtte en fossilbil på lengre turer eller når elbilen ladet. Det ble stadig oftere.
Å kjøpe en elbil til 750.000,- eller mer som ikke kunne brukes istedenfor fossilbilen var uaktuelt. Å bytte ut fossilbilen med en ny fossilbil var også uaktuelt.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Chimp

Sitat
Forskjellen er kanskje at endel i-Pace kjøpere forventer å kunne bruke bilen som en hvilken som helst bensin- eller dieselbil.

Det gjorde jeg, byttet ut fossil(hybrid) med elbil. Første bilen med unntak av tesla med AWD og rekkevidde til hytta (250km) any day. Valgte 18 tommer for å være sikker på at jeg kom frem, null problem så langt. Meget fornøyd, blir ikke årets bil bare av utseende!
Nå var jeg vant med elektrisk drift fra hybrid, og likte det svært godt fra før; men kjente også begrensningene i vær og vind. For min del er elektrisk et enkelt valg så lenge det får meg frem uten å lade nesten alle turene mine hvor jeg har "dårlig tid". Dersom bompenger på elektriske kommer opp på samme nivå som fossil, er det mindre grunn til å beholde dagens ulempe: må lade i 45 min for å komme fra 40 til 85 prosent batteri. Dette tar 2 min fossilt på bensinstasjonen, og dersom man skal mye langt er det selvsagt et problem.
Hvis du må bytte bil fordi i pace ikke holder som nr 1 bil, da har du nok ikke lest nok om elbiler på forhånd. Men jeg ser at det er kjedelig å lade dersom man ikke kan gjøre det hjemme, og uten 2-3 tusen i bompenger som incentiv ville jeg sikkert heller kjøpt en brukt diesel og fått mye for pengene.

Tråden har allerede sklidd ut, uansett beklager at jeg fortsetter.. :)

JPM

Rentekampanjen på 0.99% leder nok mange til nybilavdelingen.

Olemann

Feilen er nok at en god del av kjøperne ikke har gått gradene og slitt seg gjennom et par vintre i en Reva eller Buddy.  Da ville tonen vært noe mer ydmyk i en I-Pace... ;)

Sitat fra: Kanutten på fredag 19. april 2019, klokken 09:43
Sitat fra: Ingeniøren på fredag 19. april 2019, klokken 09:18
Begynner da å lure på hvordan jeg har klart meg med en i3 i 4 år med rekkevidde snaue 10/15 mil avhengig av årstid  :)

When there's a will, there's a way :)

Forskjellen er kanskje at endel i-Pace kjøpere forventer å kunne bruke bilen som en hvilken som helst bensin- eller dieselbil.

Kanutten

Sitat fra: Olemann på fredag 19. april 2019, klokken 18:54
Feilen er nok at en god del av kjøperne ikke har gått gradene og slitt seg gjennom et par vintre i en Reva eller Buddy.  Da ville tonen vært noe mer ydmyk i en I-Pace... ;)

Usikker på om det er en feil... Men en årsak er det nok for enkelte.

Avec

Da ble det en I-Pace 400 HSE First Edition 2019 på oss. Så langt veldig fornøyd.

Hadde Tesla S før dette. Om vi umiddelbart savner noe så må det være at ombordladeren på 7,2kW er mindre enn den vi hadde på Tesla og at forbruket er noe høyere. Vi likte også skjermen + software veldig godt i Tesla. Her kunne Jaguaren vært litt mer brukervennlig kanskje.  Tidligere hadde vi en godt utstyrt BMW X5, og overgangen til Tesla var positiv men også negativ. Interiøret og utstyret ble fattig fra BMW til Tesla.  Nå føler vi kanskje at vi har fått det beste av to verdener med Jaguaren.
2018 Tesla Model S 75D (solgt)
2019 Jaguar I-Pace First Edition

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA