Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaring av ombooking av utlevering?

Startet av Lynkjapp, mandag 04. mars 2019, klokken 12:27

« forrige - neste »

Lynkjapp

Jeg fikk FI med VIN og preliminær utleveringsdato for noen uker siden. I dag har jeg fått bekreftet utleveringsdato på mail og sms og den nye datoen er en uke senere enn den på FI. Den utsettelsen har jeg vært forberedt på hele tiden, så den har jeg ikke noe å si på.

Men den bekreftede utleveringsdatoen de har gitt meg er fire dager før den datoen jeg har sagt fra til Tesla to ganger at er den tidligste datoen jeg kan ta imot bilen på.

Så da har jeg to spørsmål til dere som har hentet ut bil allerede:

1. Var denne "bekreftede datoen" den som ble reell eller skal jeg bare holde meg rolig så tar de kontakt når det virkelig nærmer seg?

2. Har dere erfaring av å endre utleveringsdatoen? Fikk dere en ny dato etter eget ønskemål eller ble dere dyttet langt bak i køen, til en dato lengre frem enn dere egentlig hadde behov for og lyst på?

Siden det bare er fire dager det dreier seg om så har jeg et håp om at de skal kunne la min bil stå på Lillestrøm og vente, isteden for at de skal gi den til noen andre og begynne å kødde med å sette opp nytt VIN til meg.

ElTor

Mener dette er uproblematisk, nå har ikke jeg fått dato, kun fra-til. Sa ifra at jeg var utenlands den første uken, dette skulle ikke være noe problem. Måte bare si ifra at jeg ikke ville være tilgjengelig på satt dato så skulle de finne en ny, om utlevering samenfalt med utenlands opphold.

Sentra

Jeg hadde skriftlig utleveringsdato 01.03. De ringte meg lørd. 23.02 og sa bilen kunne utleveres 25.02. Sa at jeg var bortreist 25.02, da ble delivery team kontaktet og jeg fikk utlevering samme dag, 23.02

Lynkjapp

Et tilleggsspørsmål:

3. Jeg har sagt at både kona og jeg skal være registrerte som eiere og da sier Tesla-siden at begge to må være tilstede ved utlevering. Er det reelt eller kan man komme unna med en fullmakt f eks? Jeg jobber ikke den uken jeg tar sikte på å ta imot bilen og kan derfor være 100% fleksibel for å få ut bilen raskest mulig. Men kona har muligens noen kundemøter og greier som gjør det mer vrient å låse seg til en foreslått tid fra Tesla.

hgs

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 04. mars 2019, klokken 12:52
Et tilleggsspørsmål:

3. Jeg har sagt at både kona og jeg skal være registrerte som eiere og da sier Tesla-siden at begge to må være tilstede ved utlevering. Er det reelt eller kan man komme unna med en fullmakt f eks? Jeg jobber ikke den uken jeg tar sikte på å ta imot bilen og kan derfor være 100% fleksibel for å få ut bilen raskest mulig. Men kona har muligens noen kundemøter og greier som gjør det mer vrient å låse seg til en foreslått tid fra Tesla.


Fikk tildelt utlevering i dag til lørdag 16.3. Da er kona bortreist, men han jeg snakket med (engelsktalende) sa det var uproblematisk å komme alene, iallfall hvis jeg tok med fullmakt. Uansett fint om noen her inne kan bekrefte at det er OK, tar all slik uoffisiell info med en passe stor klype salt. Ba om å få utsatt til mandag 18.3 siden jeg og er bortreist den helga, og det gikk fint.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

GOS

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 04. mars 2019, klokken 12:52
Et tilleggsspørsmål:

3. Jeg har sagt at både kona og jeg skal være registrerte som eiere og da sier Tesla-siden at begge to må være tilstede ved utlevering. Er det reelt eller kan man komme unna med en fullmakt f eks? Jeg jobber ikke den uken jeg tar sikte på å ta imot bilen og kan derfor være 100% fleksibel for å få ut bilen raskest mulig. Men kona har muligens noen kundemøter og greier som gjør det mer vrient å låse seg til en foreslått tid fra Tesla.


Hehehe...vi skulle også registrere bilen på begge da vi får veldig billig forsikring hos KLP igjennom konas medlemskap der. Hadde lagt inn dataene på min MyTesla, men de dataene hadde forsvunnet fra systemet til Tesla dagen før utlevering. De ringe da for å få personnummeret til kona, noe de fikk og bilen ble registrert.....kun på henne :o

Når vi så begge troppet opp for å hente bilden så sjekket de ingen legitimasjon eller noen ting. Presenterte meg og sa jeg var der for å hente bilen. Kona satt i lobbyen og ventet mens jeg gjennomgikk bilen og det var jeg som tok ut bilen. Men er ikke sikkert de alltid er like slepphendte.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Fornybarbil

Jeg har forstått det som at bilen kan registreres på meg, men være forsikret på min samboer. Stemmer det, eller må den registreres på begge to siden den er forsikret på henne?

Lynkjapp

Da har jeg kommet frem til Tesla på telefon og fått meg en ny tid som passet meg helt perfekt. Det hjalp litt at jeg kunne komme når som helst på dagen, så det hørtes ut som at han var glad for å kunne gi meg en formiddagstid.

Så da er det bare å forberede seg. Med hva da? Ladeboks montert hjemme, check. Hundrevis av timer på youtube, check. Hundrevis av innlegg her på forumet, check. Fylt ut alt på min Tesla-konto som lar seg fylles ut, check. Da gjenstår vel bare å fikse forsikring og komme seg til Lillestrøm når den dagen kommer. :)

Bmwi3

Sitat fra: Fornybarbil på mandag 04. mars 2019, klokken 13:39
Jeg har forstått det som at bilen kan registreres på meg, men være forsikret på min samboer. Stemmer det, eller må den registreres på begge to siden den er forsikret på henne?
Ja den kan være forsikret på din samboer og registrert på deg. Sånn har vi det på den ene bilen vår.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

K.M.L

Sitat fra: Lynkjapp på mandag 04. mars 2019, klokken 12:52
Et tilleggsspørsmål:

3. Jeg har sagt at både kona og jeg skal være registrerte som eiere og da sier Tesla-siden at begge to må være tilstede ved utlevering. Er det reelt eller kan man komme unna med en fullmakt f eks? Jeg jobber ikke den uken jeg tar sikte på å ta imot bilen og kan derfor være 100% fleksibel for å få ut bilen raskest mulig. Men kona har muligens noen kundemøter og greier som gjør det mer vrient å låse seg til en foreslått tid fra Tesla.
På min kones konto på Tesla står følgende;........... Hvis andre skal hente kjøretøyet for deg, må de oppgi en fullmakt.......
Har fått fullmakt fra min bedre halvdel og henter hennes bil i Lillestrøm.
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

GOS

Sitat fra: Fornybarbil på mandag 04. mars 2019, klokken 13:39
Jeg har forstått det som at bilen kan registreres på meg, men være forsikret på min samboer. Stemmer det, eller må den registreres på begge to siden den er forsikret på henne?

Den MÅ i det minste være registrert på den som forsikringen skal stå på.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Fornybarbil


Bmwi3

#12
Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 14:58
Sitat fra: Fornybarbil på mandag 04. mars 2019, klokken 13:39
Jeg har forstått det som at bilen kan registreres på meg, men være forsikret på min samboer. Stemmer det, eller må den registreres på begge to siden den er forsikret på henne?

Den MÅ i det minste være registrert på den som forsikringen skal stå på.

Nei den må ikke det. i3´n vår er registrert på samboer, motorsykkelen hennes er registrert på henne men forsikringene står på meg. Alt er forsikret hos JBF.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

GOS

Sitat fra: Bmwi3 på mandag 04. mars 2019, klokken 15:21
Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 14:58
Sitat fra: Fornybarbil på mandag 04. mars 2019, klokken 13:39
Jeg har forstått det som at bilen kan registreres på meg, men være forsikret på min samboer. Stemmer det, eller må den registreres på begge to siden den er forsikret på henne?

Den MÅ i det minste være registrert på den som forsikringen skal stå på.

Nei den må ikke det. i3´n vår er registrert på samboer, motorsykkelen hennes er registrert på henne men forsikringene står på meg. Alt er forsikret hos JBF.

Avhenger av forsikringsselskap da. Dette var KLP.....og når jeg tenker meg om, så var den ene bilen registrert på meg og den andre på kona mens forsikringen sti hennes navn hos forrige forsikringsselskap.

Beklager forvirringen.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

janhr

Hvordan fungerer utlevering hos Tesla kan feks en sønn hente en bil for sin mor?
TM3 SR+ HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA