Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vedlikeholdslading.

Startet av Wallbox, mandag 04. mars 2019, klokken 12:24

« forrige - neste »

Wallbox

Har jo bare ladet bilen en gang før så lurte på en ting.

REF:
En parkert elbil bør derfor være tilkoblet strøm når gradestokken krabber under null grader, ifølge produsentene. Da henter bilen energi fra stikkontakten til å vedlikeholdsvarme batteriet mens den står parkert.

Betyr det at den fikser dette selv uten noen innstillinger så lenge kontakten står i.

Lurte på akkurat dette i går kveld, for den var ferdig med å lade rundt kl. 22.00.
Etter det ble alle lampene som hadde blinket blått borte / svart.

Da jeg reiste på jobb i dag tidlig var det 100% på batteri-ikonet i dashbordet.

En borti veien har 2 stk Leaf. Jeg ser de lader med en gang de kommer hjem, og at det ikke lyser noen lamper i frontvinduet på kvelden, men på morgenen blinker det en blå lampe..

Det er kanskje kupévarmer / varmepumpe som jobber.??

Skal prøve å stille inn den i ettermiddag jeg også. :)

Nannestad.
2019 Leaf Acenta 40 kwh.
Pendler Nannestad - Oslo

steffeo

De har nok lading på en timer; slik at den lader om natten siden du ser de er plugget inn men ikke lader.

Når en lampe blinker er den på forvarming; som også kan settes på en timer.

Det er vel riktig at hvis den er koblet til; vil den trekke strøm fra kontakten ved forvarming; og det er riktig for varming av batteriet; men denne slår ikke inn før batteriet er -17C (tror det var tempen, mye kaldere enn 0 uansett).

Den vil ikke alltid kunne ta all strøm den trenger fra veggen for å varme; men den tar alt den kan i alle fall. Det vil variere om du har 16/32 amp lader. Når tempen er noen minus og over holder det med 16 amp på min; men er det skikkelig kaldt; vil batteriet også tappes ved forvarming.


Wallbox

Takk for svar.

Hmm! Timer er vel lurt ja.

Får prøve meg frem med å stille inn jeg også.
Det er visst en en app til mobilen for å sette den i gang om kvelden / natta.

Tenker jeg er mye bedre på dette om et par uker. :D
Nannestad.
2019 Leaf Acenta 40 kwh.
Pendler Nannestad - Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA