Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser er klare

Startet av tugit, mandag 04. mars 2019, klokken 11:38

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: gr på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:41
Selvfølgelig får du testsittet en Model 3. De står i butikkene som alle andre biler som er i salg. Men kan du ikke ta Model 3-spørsmål i Model 3-forumet?

Jeg ser at det ikke er noen bevegelse i kønummeret mitt i det hele tatt, siden dag 1, så det ser ikke ut som noen av de tidligere reservasjonene (under 6x) har blitt kansellert.

Hmm ja kanskje de venter til etter 30 april med å oppdatere kø nr listen og at de har ikke er en live liste.
Model 3 2019 LR Rwd

sjossang

Veldig så mange som avbestiller. Er det bare pris dere da ser på?

Vi har gått gjennom konfigurasjonen og ender opp på 377" før vinterhjul og jeg synes ikke dette er så aller verst hvis DS kan levere på kvalitet. Leaf 62kWh selges for 373"...

Y LR hvit/hvit

EV-FTW

Sitat fra: sjossang på onsdag 06. mars 2019, klokken 22:57
Veldig så mange som avbestiller. Er det bare pris dere da ser på?

Vi har gått gjennom konfigurasjonen og ender opp på 377" før vinterhjul og jeg synes ikke dette er så aller verst hvis DS kan levere på kvalitet. Leaf 62kWh selges for 373"...


Dersom du går inn på Leaf forumet , er det mange som mener at den også er overpriset. Den havner på over 400 000 med riktig utstyr.
Men ja. Teor mange dropper ut grunnet prisen. De synes 380 000 blir for dyrt for denne bilen. Du får en Kona til samme pris, og snart Tesla Model 3, som begge har lengre rekkevidde, større batteri og kraftigere motor.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

Sitat fra: sjossang på onsdag 06. mars 2019, klokken 22:57
Veldig så mange som avbestiller. Er det bare pris dere da ser på?

Vi har gått gjennom konfigurasjonen og ender opp på 377" før vinterhjul og jeg synes ikke dette er så aller verst hvis DS kan levere på kvalitet. Leaf 62kWh selges for 373"...

Jeg kansellerte reservasjon pga mangel på elektrisk justerbare seter, ikke pga pris. Selvfølgelig skulle jeg ønske at den kostet mindre, men jeg synes den endte på det jeg forventet/de har signalisert tidligere.

Den ender på litt over Kona nivå, med nesten 50% mindre rekkevidde, men med App og bedre lysisolering. Hadde tatt den selv med såpass mindre rekkevidde, om den hadde hatt full pakke på funksjobalitet. Kona har elektriske seter, men uten minne. DS3 burde hatt begge deler, siden de maste så mye om "premium" og at den var så fremtidsretta og høyteknologisk...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Roy Aasen

Avbestilte ...for lite og for dyrt. For lite rekkevidde, knapp over 300km holder ikke. Endrede arbeidsforhold gjør at jeg får en pendelvei på 210km/dag.

Kona er ett alternativ da rekkevidden holder, lading er derimot ikke hurtig nok på langtur.

Det ser ut til at jeg må bite i det sure eplet og bestille en Tesla 3 MR når den kommer å håpe det ordner seg før Oktober. Og en Tesla vil jeg egentlig ikke ha!.

Alternativt blir det ny diesel.

sjossang

Enig i at en premium modell som Grand Chic burde hatt alarm, adaptiv CC og elektriske seter inkludert, men det er vel her de vil skumme fløten.

Når det gjelder WLTP så har vi disse tallene:
DS3    320
Kona   449
M3 MR 477

Ingen tvil om at Kona har lengre rekkevidde, men for oss så er det høyden og høyere kvalitet på interiør som kommer til å telle.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Y LR hvit/hvit

sjossang

(glemte å si at de gule tallene er usikre tall)
Y LR hvit/hvit

kirky

#38
Man får vel ACC for 2-3000kr eller? Elektriske seter finns ikke i det hele tatt?

Denne har jo mye mere premium interiør, eksteriør og teknologi enn Kona etc, kan jo ikke sammenligne nesten spør du meg. Det koster jo litt ekstra, men mange er villig til å betale for det. Rekkevidde alene er ikke grunnlag for å si at en bil rimelig/dyr.

Mulig man kan få Agrol-rabatt?!

Bra video:
https://www.youtube.com/watch?v=Vq1VCuHi7B8

Vurderte i3 som nummer 2-bil, men dette må da være et mye bedre kjøp. Hmm.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

sjossang

Sikkerhetspakke 2 har ACC og Fjernlysassistent til kr 5500,-.

Må få mer info om fjernlysassistent, for jeg trodde dette var det samme som LED Matrix hvor fjernlyset bare står på hele tiden.

Sjekket også Agrol, og det er gode nyheter: 8% rabatt på "DS Crossback". Regner med at de mener DS 3 Crossback - var uansett samme rabatt på alle DS-bilene. Blir ca 30.000,- i rabatt på Grand Chic med "vårt" utstyr! (Merk: du må ha vært medlem i mer enn 12 måneder https://agrol.no/betingelser-for-kjop-av-bil/)
Y LR hvit/hvit

kirky

Ja ser lovende ut. "Mangler" bare 4-hjulstrekk, elektriske seter og skiluke, (og gjerne 15kwh timer batteri mer, mye vil ha mere.). Men den ser jo ut som en million.

Har den frunk tro?!
2019 Long Range S, HW3, CCS.

sjossang

Kanskje en pitte liten frunk?

I Frankrike finnes en utgave med elektrisk førersete med massasje, men var ganske vanskelig å forstå via Google Translate.
Y LR hvit/hvit

arthur

Sitat fra: sjossang på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:28
Sikkerhetspakke 2 har ACC og Fjernlysassistent til kr 5500,-.

Må få mer info om fjernlysassistent, for jeg trodde dette var det samme som LED Matrix hvor fjernlyset bare står på hele tiden.

Sjekket også Agrol, og det er gode nyheter: 8% rabatt på "DS Crossback". Regner med at de mener DS 3 Crossback - var uansett samme rabatt på alle DS-bilene. Blir ca 30.000,- i rabatt på Grand Chic med "vårt" utstyr! (Merk: du må ha vært medlem i mer enn 12 måneder https://agrol.no/betingelser-for-kjop-av-bil/)

Denne (Agrol) rabatten gjelder IKKE på C-Zero så underlig om den skulle gjelde på DS 3 Crossback som ikke er nevnt på Agrols hjemmesider. Er forøvrig medlem.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

jman76

Tar Citroen-forhandlerne service på DS, eller må man til dedikert verksted?

geear

https://www.dsautomobiles.no/finn-forhandler.html#

Får ikke opp noe før jeg søker på et sted, men der får du opp ditt nærmeste DS-verksted. For min del så er det tydeligvis i samme bygg som Citroen (og Honda), så det er vel samme greiene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA