Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser er klare

Startet av tugit, mandag 04. mars 2019, klokken 11:38

« forrige - neste »

tugit

DS 3 Crossback E-Tense So Chic: 312.000 kroner

DS 3 Crossback E-Tense Grand Chic: 342.000 kroner

DS 3 Crossback E-Tense Grand Chic er toppmodellen, med Matrix LED lys, Head-Up display, Trådløs lading, Proximity nøkkelfri adgang, ryggekamera, LED baklykter med dynamiske blinklys, 10,3" Touchskjerm med navigasjon, Active Safety brake med nattmodus og aktiv filholder.

Alle kunder som står på reservasjonslisten som signerer kontrakt i 2019, vil få levert bil første halvår 2020. Kunder som ikke har reservert bil, vil også få bil i 2020, men antakelig nærmere andre halvår.

Softblue

De har vel bare priset seg ut. Dette er uansett ikke VW eller BMW. Sammen med levering først i 2020, så blir dette FAIL!
Avbestilling.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Ladrab

Sitat fra: Softblue på mandag 04. mars 2019, klokken 11:42
De har vel bare priset seg ut. Dette er uansett ikke VW eller BMW. Sammen med levering først i 2020, så blir dette FAIL!
Avbestilling.

Levering høsten 2019 allerede for oss som er blant de 100 første, men blir nok ikke bestilling på meg likevel. Ser at jeg ville havnet på 355 000 + vinterdekk for å få bilen spekket slik jeg vil ha den og da venter jeg heller seks måneder til Tesla Model 3 kommer med mid range bakhjulstrekk utgave til cirka samme pris.

Venter og håper på en elbil med hurtig hurtiglading, varme i baksetet, god app, firehjulstrekk, skiluke, plass til et par tre store kofferter bak og frunk foran, uten at bilen er på størrelse med et lite isfjell og koster en mill...hmmm høres jo egentlig ut som Model Y...

TMYP hvit September 2022
TMYP sort utlevert juni22
TM3#2021 utlevert des20
Venteliste plass #54 Hyundai Kona (solgt)

Daniel_0007

Ja altfor dyr desverre akkurat slik jeg fryktet, har tesla oslo model 3 fortsatt utstilt på skøyen eller grorud?
Tenkte å se litt på den før jeg bestemmer til 30 april
Model 3 2019 LR Rwd

Olofm

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 04. mars 2019, klokken 12:05
Ja altfor dyr desverre akkurat slik jeg fryktet, har tesla oslo model 3 fortsatt utstilt på skøyen eller grorud?
Tenkte å se litt på den før jeg bestemmer til 30 april

Ikke til utstilling på Grorud forrige uke hvert fall. Men fullt mulig å booke tid for prøve kjøring i stedet. Da får du både se og prøve bilen!
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

EV-FTW

Hmm. Blir spennende å se hvor mange som trekker seg fra sin reservasjon.
For er enig, dette er rett og slett for dyrt!

Blir interessant å se hva Peugeot 208 e vil koste da. Bør være under 300 000. Aller helst ligge på rundt 250 000!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

batterimannen

Jeg vil si at prisen er som forventet, etter det de har gått ut med tidligere.

Hadde den hatt elektrisk justerbare seter med minne som var koblet til bruker, til den prisen der så hadde jeg nok bestilt. Hadde nok måtte vurdere det nærmere om de hadde hatt Hyundai Kona variant med kun elektrisk uten minne. Det er ikke fordi jeg bare skal være vanskelig, men jeg har mye problemer med rygg og dermed er setehøyde og det med å finne god sittestilling viktig. Hender at jeg må småjustere i løpet av en tur. Vi blir 2 som skal bruke samme bil, så det kan bli en del justering frem og tilbake.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ID4


Troald

Knut Skogstad i broom kaller det en prisbombe. Snakk om dust

https://www.tv2.no/broom/10456076/
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Nelz22

Sitat fra: Olofm på mandag 04. mars 2019, klokken 12:12
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 04. mars 2019, klokken 12:05
Ja altfor dyr desverre akkurat slik jeg fryktet, har tesla oslo model 3 fortsatt utstilt på skøyen eller grorud?
Tenkte å se litt på den før jeg bestemmer til 30 april

Ikke til utstilling på Grorud forrige uke hvert fall. Men fullt mulig å booke tid for prøve kjøring i stedet. Da får du både se og prøve bilen!

Noe spesielt man må gjøre for å teste denne? Mail eller tlf man ringer for å prøvekjøre?
Ionic 2017 Model (Platinum Silver Metalikk)
Kia Soul 2016 (Grå Metalikk) - SOLGT-

Cral

Avbestilte jeg også. Bestilte nye soul i stedet. eNiroen frem til ca september, så Soul om alt går etter planene.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Daniel_0007

Sitat fra: Nelz22 på mandag 04. mars 2019, klokken 13:46
Sitat fra: Olofm på mandag 04. mars 2019, klokken 12:12
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 04. mars 2019, klokken 12:05
Ja altfor dyr desverre akkurat slik jeg fryktet, har tesla oslo model 3 fortsatt utstilt på skøyen eller grorud?
Tenkte å se litt på den før jeg bestemmer til 30 april

Ikke til utstilling på Grorud forrige uke hvert fall. Men fullt mulig å booke tid for prøve kjøring i stedet. Da får du både se og prøve bilen!

Noe spesielt man må gjøre for å teste denne? Mail eller tlf man ringer for å prøvekjøre?

Du kan gjøre det her https://www.tesla.com/no_NO/drive

men har hørt at var veldig begrenset man fikk kun kjøre kvarter med en tesla person i bilen vet ikke om de har endret noe nå
Model 3 2019 LR Rwd

Bergen

Avbestilt her også. Synd at DS ikke ville benytte anledningen til å få en listetopp med å gi den en konkuransedyktig pris.

geear

Lilla med hvitt interiør hadde vært en kul samboerbil, men 353 900,- + vinterhjul for å få en levelig konfigurasjon med en bil med lite batteri og dårlige ytelser... Forsåvidt i prisklasse og størrelse med e-Golf, som selger i bøtter og spann, men fransk fjellgeit. Skjønner at DS liksom skal være en premiumbil, men klarer ikke sette min lit til franskmennene, og er fryktelig redd for at grensesnittet på skjermene skal være noe i nærheten av C3 og C4, i så fall er det helt krise. Det er kanskje det verste brukergrensesnittet jeg har vært borti. Virker som de har lagt mange funksjoner på skjerm kun for å få de på skjerm, uten å klare å ivareta brukervennligheten og faktisk forbedre opplevelsen, slik for eksempel Tesla har klart med å overføre funksjonalitet fra brytere til skjerm. Opp mot 300k med maks utstyr og vinterhjul kunne jeg levd med.

Har reservasjon på 60-tallet, blir vel kansellering ja..

AppleKnocker

Sikkert en ok bil, men latterlig dyr.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA