Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Neste shipment til Oslo området

Startet av FML3, mandag 04. mars 2019, klokken 09:11

« forrige - neste »

FML3

Hei,

Jeg fikk akkurat beskjed om at bilen min ankommer Zeebrugge 06.03.
Er det noen som vet ca. hvor lang tid det brukes fra Zeebrugge til Drammen/Lillestrøm?

Takk,

Autowinder

Mulig jeg tar feil, men i beste fall to uker?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hawK

Sitat fra: FML3 på mandag 04. mars 2019, klokken 09:11
Hei,

Jeg fikk akkurat beskjed om at bilen min ankommer Zeebrugge 06.03.
Er det noen som vet ca. hvor lang tid det brukes fra Zeebrugge til Drammen/Lillestrøm?

Takk,

Da jeg snakket med Tesla for et par uker siden ble jeg informert om at bilen min er på båt nr 5 (Glovis Courage i følge noen på dette forumet), den er estimert å ankomme Zeebrugge 6/3, så antageligvis er vi på samme båt da.

Jeg har fått estimert utlevering Lillestrøm 22/3 på Final Invoice.

offpist1

Ja det virker som om de trenger et par uker fra bilen ankommer Drammen til den blir levert ut.
Min var lastet av i drammen tidlig forrige uke, og jeg får bilen på fredag denne uken. Altså nesten 2 uker.

Spurte pent om det ikke gikk å få den før, men de trengte såpass med tid.

Veit ikke helt hva de konkret gjør med bilene etter de er kommet til Norge..

FML3

Ok takk for svar. Var det jeg tippet. Har også fått utlevering på Final Invoice 22/03, men kan komme i intervallet 14 - 27.03.

Her er tracking for skipet (Glovis Courage):
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:714168/tracktype:7/lpt:1549992120

HermanGatevold

#5
Jeg fikk beskjed om at bilen ankom "Europa" 2. mars (finner ingen båter som skal ha ankommet med Model 3 den datoen) med estimert utlevering 22. mars.

Gir ingen mening?

FML3

Sitat fra: HermanGatevold på mandag 04. mars 2019, klokken 09:40
Jeg fikk beskjed om at bilen ankom "Europa" 2. mars (finner ingen båter som skal ha ankommet med Model 3 den datoen) med estimert utlevering 22. mars.

Gir ingen mening?

Hvis farvann teller som "ankommet Europa", så kanskje :) Vil si det er en stor sannsynlighet for at din kommer med samme shipment som min.

Skvulp

Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Asarin

Kult. Moro å se at det kommer så mange biler.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

begiljen

#9
Sitat fra: HermanGatevold på mandag 04. mars 2019, klokken 09:40
Jeg fikk beskjed om at bilen ankom "Europa" 2. mars (finner ingen båter som skal ha ankommet med Model 3 den datoen) med estimert utlevering 22. mars.

Gir ingen mening?

Jeg fikk beskjed om at min bil ankom Norge "til helgen". Dette var på torsdag forrige uke. Den 1. mars kom Viking Diamond til Drammen med mange Model 3, så jeg antar at det var på denne båten min bil var. Jeg har estimert levering mellom 14. og 27 mars. Jeg har ingen FI eller VIN. (Når jeg spurte etter VIN på bilen "min", ville de ikke gi meg dette før FI var sendt, ettersom dette vistnok kunne endre seg).
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

FML3

Vet noen hvilke båter som shipper fra Zeebrugge? Ser båten kom frem i går, så spørsmålet er da hvilke båter som tar lasten videre til Norge.

FML3

Kan det kanskje være en av disse?
Sailings From: Zeebrugge (BEZEE) to Oslo (NOOSL) Dates Between: Fri Mar 08 2019 and Fri Mar 22 2019

08-Mar-2019 13-Mar-2019 . 4 days . PROMETHEUS LEADERATL . 19024 . Zeebrugge (BEZEE) Oslo (NOOSL)
09-Mar-2019 13-Mar-2019 . 3 days . AUTO ECOBAL . 19007 . Zeebrugge (BEZEE) Oslo (NOOSL)

hansgr

Viking Diamond forlater snart Zeebrugge med ankomst Esbjerg 08.03. ETA Drammen 10.03

FML3

Spennende. Hva heter havna som er nærmest Lillestrøm?

asbkar

i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA