Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Supercharger V3 rulles ut fra og med onsdag 06.03.2019

Startet av Espen Hugaas Andersen, søndag 03. mars 2019, klokken 23:31

« forrige - neste »

emmern


https://www.youtube.com/watch?v=bLKKSh7K2AU



Begrensning ligger også i kablene på S/X så ser ikke så veldig lyst. Lurer på hvordan en softwareoppdatering skal løse dette, og hvor mye det har å si da.

Kanskje derfor de bruker en del tid på S/X her.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Wibla

Vel, er vel ingen som mener at de skal få 200kW i sine nåværende S/X, men økning for 100-pakkene og kanskje en liten økning for 75-pakkene hadde jo vært fint :)
2018 Tesla Model S 75D

emmern

Jepp, la oss håpe at det blir 130-140 på 100-pakka og at den greier å krype over 110 på 75-pakka :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: emmern på søndag 10. mars 2019, klokken 15:06Begrensning ligger også i kablene på S/X så ser ikke så veldig lyst. Lurer på hvordan en softwareoppdatering skal løse dette, og hvor mye det har å si da.

Kanskje derfor de bruker en del tid på S/X her.
S/X har kobber-kabling mens 3 har aluminium, så forskjellen er kanskje ikke så stor som man kan få inntrykk av.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MrBacardi

Sitat fra: mthoring på søndag 10. mars 2019, klokken 13:38
Min bror hadde en S70D som også ladet med rundt 115kw maks, er det ikke andre S70 eiere her som kan bekrefte at S70 lader / har ladet med 115kw?

Ja, stemmer det, min S70D lader med rundt 115kW starten av sesjonen hvis batteritemp er god, se vedlegg.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

mthoring

Sitat fra: MrBacardi på mandag 11. mars 2019, klokken 14:13
Ja, stemmer det, min S70D lader med rundt 115kW starten av sesjonen hvis batteritemp er god, se vedlegg.

Takker :) Så da spørst det om batterikjemien i 75 tåler dette.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Simen1

Jeg fant ikke noen generell superlader v3-tråd så jeg spør like gjerne her. Det påstås at 145kW-laderne (v2) som deles mellom to ladestolper skal byttes ut med 250 kW-ladere (v3) som kan gi full effekt ut på hver stolpe uten deling.

Hvordan gjøres det i praksis?
1. Er det kun nye ladestasjoner som får dette?
2. Hvis gamle ladestasjoner oppgraderes så må vel enten A. trafo og kabling til ladestolpene oppgraderes, eller B. antall ladestolper reduseres, eller C. Trafo og/eller kabler var kraftig overdimmensjonert fra før eller D. Det skjer en lastdeling likevel, bare smartere fordelt i større grupperinger enn 2.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

spirrevipp

Mener å ha lest at Elon Musk sa at eksisterende v2 stasjoner ikke ville bli oppgradert til v3, men husker ikke hvor.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

kirky

Er de nye superladerne som kommer nå klar for 150kw hvertfall? Blir alle de andre også oppdatert til 150kw?
2019 Long Range S, HW3, CCS.

z4rd

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Simen1

Sitat fra: kirky på lørdag 22. juni 2019, klokken 13:02Er de nye superladerne som kommer nå klar for 150kw hvertfall? Blir alle de andre også oppdatert til 150kw?
v3 skal klare 250 kW
På de nyoppførte v2-laderne har påskrevet 145 kW på baksiden, men det er så vidt jeg vet ikke mulig at én bil får ut så mye. De topper ut på bortimot 120 kW.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

GL1

Så disse laderne i en YouTube video, er dette V3? Eller ser laderne i US annerledes ut enn i Europa?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

OhmPaPa

Dette er byladere. Lader saktere enn superladere og er satt opp i noen byer i USA. Superladere er som kjent vanligvis utenfor byene - gjerne ved trafikknutepunkter.

Har hørt rykter om at alle må betale på byladerene - men er ikke helt sikker på det...

Espen Hugaas Andersen

De er såkalte urban chargers. De har samme elektronikk som V2, men noen er låst på 72 kW per ladepunkt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

GL1

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA