Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cirkel K hurtigladestasjoner

Startet av Arslan, søndag 03. mars 2019, klokken 23:07

« forrige - neste »

Kires

Det er bra! De grønn kontakt laderne har bært nede i flere måneder.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Amatøren

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 04. november 2020, klokken 09:57
På Circle K Vik (Steinsfjorden-Ringerike) har Circle K overtatt driften av 50-kW hurtigladerne som Grønn Kontakt tidligere driftet

Er det planer om høyere effekt enn 50 kW?
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lars C. Krogenæs

Over 50kW overlater vi til Ionity på CK Vik.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

JorgenM

Da er 2 nye 50kW-ladere i drift på Circle K Harran etter at de gamle ble smadret av en Polestar i oktober.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Volvo sin berømte nødbrems slo til igjen?  :P

Orbit

Det var vel mer stabilitetssystemet på en mye større Volvo/Scania som sviktet (og kanskje en del førerfeil i forhold til fartstilpasning) som satte Polestar i klem mot ladestasjonene.

https://www.namdalsavisa.no/kjorte-inn-i-parkert-trailer-personbil-og-ladestasjon-store-materielle-skader/s/5-121-831384
https://elbilforum.no/index.php?topic=53530.msg945224
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

GOLF-raider

Vi "loggførte" denne hendelsen i oktober i fjor.
Jeg personlig vil unngå ladestopp her i framtida og heller planlegge
lading på Grong, Trones eller Namskogan når føret er glatt.
Ladeplassen kan i gitte fall være livsfarlig å oppholde seg på
når sørgående trafikk på E6 bare kan vrenge over til venstre og
skli på glatta rett ned mot ladestasjonen.  :-\
Dårlig plassering; spør du meg!  :o
https://elbilforum.no/index.php?topic=34229.msg930128#msg930128
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

RJK

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 26. januar 2021, klokken 08:57
Da er 2 nye 50kW-ladere i drift på Circle K Harran etter at de gamle ble smadret av en Polestar i oktober.


Mulig det er pirk, men synes ikke det er rett å si den ble smadret av en Polestar, siden den stod stille og ladet. Skylden er ene og alene trailersjåføren som ikke klarte å kontrollere kjøretøyet sitt på glatta, så du skulle skrevet akkurat det.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ThomasEL

@Lars:

Langs Rv9 i Setesdal har Cirkle K en bensinstasjon. Hva med noen ladere der?
Ekstremt mange som stopper der på vei til hytter på Brokke og Hovden, samt de som skal videre mot Bergen etter hvert.

Kun to 50kW Fortum ladere i nærheten... Her bør det være marked!
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

goggo

Sitat fra: ThomasEL på søndag 31. januar 2021, klokken 21:21
@Lars:

Langs Rv9 i Setesdal har Cirkle K en bensinstasjon. Hva med noen ladere der?
Ekstremt mange som stopper der på vei til hytter på Brokke og Hovden, samt de som skal videre mot Bergen etter hvert.

Kun to 50kW Fortum ladere i nærheten... Her bør det være marked!

Ja det er helt utrolig at de andre operatørene har latt Fortum ha lade-monopol i Setesdalen i mange år nå.

Både ved Cirkle K Rysstad og i Valle sentrum noen km lengre opp er det behov for lynladere.
I Valle sentrum var det i fjor sommer ofte kø på laderne, også utenom rush-tidene.
Jeg er sikker på at Lynladere ved Cirkle K Rysstad ville avlaste dette. 

Dessuten: Siden Tesla har "feilplassert" sine ladere i Bygland i stedet for i Valle eller Rysstad så vil det nok bli en god del Teslaer som vil lade på eventuelle lynladere i dette området, og fra Tesla sitt Findus kart ser det ikke ut som de har noen nærliggende planer for nye stasjoner her.

Og strøm burde det jo være nok av i Setesdal, de har jo noen av landets største kraftstasjoner oppi der :)

mvh
Hugo
 
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Ellemelle

Sitat fra: goggo på mandag 01. februar 2021, klokken 08:48
Dessuten: Siden Tesla har "feilplassert" sine ladere i Bygland i stedet for i Valle eller Rysstad så vil det nok bli en god del Teslaer som vil lade på eventuelle lynladere i dette området, og fra Tesla sitt Findus kart ser det ikke ut som de har noen nærliggende planer for nye stasjoner her.
Hvis du tenker på de som kommer østfra og skal over Suleskard, så er vel også Cirkle-K litt feilplassert.
Da tror jeg Valle passer bedre, og der er det allerede flere hurtigladere.
For de som kjører rett opp og ned Setesdalen i en Tesla, så er vel superladerne greit nok plassert?

Helt grei Sørlending

Det er jo hurtigladere på Rysstad også, men hovedproblemet er at det ikke er raskt nok med 50kw lading når batteriene stort sett er 80-90 kwh. Ideelt sett bør nok begge disse lokasjoenen oppgraderes, da en stor del av trafikken over Suleskard kommer sørfra (Colorline).

Samtidig bør det jo snarest også komme en lynlader rundt Hovden, slik at man har muligheten til å lade før fjellovergangen(e) for de som kommer sørfra.

ThomasEL

Siden dette er en tråd for Cirkle K, så er det jo en fordel at det faktisk ligger en Cirkle K der vi forslår😉
- I så måte er det Rysstad som gjelder. Og Rysstad har også mer trafikk forbi enn Valle.

Men definitivt rom for flere ladere på Valle også👍👍
- Men der må vi nok håpe på noen andre enn Cirkle K
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Ellemelle

#88
Sitat fra: ThomasEL på mandag 01. februar 2021, klokken 13:56
Siden dette er en tråd for Cirkle K, så er det jo en fordel at det faktisk ligger en Cirkle K der vi forslår😉
Alternativt at de bygger en ny og moderne Cirkle K med en bedre plassering :-)
(men poenget mitt var uansett at for Tesla-eiere så er ikke Rysstad noen spesiell god plassering)

geear

Her får en ikke i pose og sekk, spesielt ikke mtp trådtittelen. Valle er fint for trafikken til og fra øst, men det er jammen ikke store omveien for å lade på Rysstad, i fra Brokke. Kanskje en god kilometer i flatt terreng? Den vil samtidig dekke trafikken mellom Brokke-Suleskar (Sirdal) og sørover Setesdal, til populære reisemål som Sylvgården, Straume via-ferrata, thundervalle, elgtun, TrollAktiv, Evje+++, i motsetning til Valle, som KUN ville dekke trafikken på nordsiden. Det er få som ville kjøre tre mil ekstra for å lade der. Er vel ikke CK heller der.

Det er to stk 50kW Fortum rett over veien for CK Rysstad, men det er ofte kø og det går for tregt. Den nærmest veien har jeg dessuten aldri opplevd å se noe mer enn 30-tallet på, tross meldinger til Fortum over et par år, med fire forskjellige biler. Fortum har også to i Bygland (inni et hjørne), Valle, og Evje, men alle er 50kW. Og Tesla og de to Fortum, på Bygland, har en utrolig kjedelig plassering, så hadde det vært lynlader på Rysstad så hadde vi brukt den i stedet. CK Rysstad er veldig bra lokasjon, ballbinge, Prix, CK, skatepark, snøscooterbutikk, massasje  :laugh:, offentlige toaletter.. til og med kirka er innenfor rekkevidde. Rimelig stengt og dødt etter kl. 20, men altså bra ellers.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA