Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cirkel K hurtigladestasjoner

Startet av Arslan, søndag 03. mars 2019, klokken 23:07

« forrige - neste »

knute

Mye skjer på bare en dag! Jeg var innom på Grelland igjen, og da var de nye laderne montert opp allerede.

ABB-laderen har forsvunnet, og en ny 50 kW Tritiumlader er satt opp som erstatning.
På de to ledige plassene er det satt opp 2 x 150 kW Tritiumladere. De er ikke aktive enda.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Krokan

Har Cirkel K begynt å ta betaling nå?

DeepFu

Sitat fra: Krokan på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:25
Har Cirkel K begynt å ta betaling nå?
Ladet sist på CK 6. juli, da betalte jeg i alle fall. 2,50 på minutt.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

goggo

Sitat fra: Krokan på tirsdag 16. juli 2019, klokken 10:25
Har Cirkel K begynt å ta betaling nå?

De tar betaling noen steder, mens andre er gratis.
Har ikke funnet noen logikk i dette, f.eks på Kjellands Plass i Oslo er det gratis mens det koster på de andre stedene.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Orbit

Kan se ut som de alltid ruller ut nye stasjoner med en gratisperiode. Kiellands Plass er av de aller nyeste, og passer i så fall inn i det mønsteret. CK får både stresstestet stasjonen, og kanskje også spredt ryktet om at det er en ny hurtiglader i området. GK/Fortum har begge "klagd" på at det tar lang tid å få opp utnyttelsen på nye lokasjoner da mange brukere er vanedyr.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

goggo

Sitat fra: Orbit på onsdag 17. juli 2019, klokken 13:18
Kan se ut som de alltid ruller ut nye stasjoner med en gratisperiode. Kiellands Plass er av de aller nyeste, og passer i så fall inn i det mønsteret. CK får både stresstestet stasjonen, og kanskje også spredt ryktet om at det er en ny hurtiglader i området. GK/Fortum har begge "klagd" på at det tar lang tid å få opp utnyttelsen på nye lokasjoner da mange brukere er vanedyr.

Ja, ser ut som CK gjør mye fornuftig her og de har tatt inn over seg erfaringene fra de andre operatørene. Hvis de bare kommer med en fix til Soul/Tritium problemene sine snart nå, og får på plass noen rabattavtaler så er jeg snart klar til ta de i bruk som min nye hoff leverandør.  Noen titalls nye ladestasjoner må de få på plass også, men det kommer vel :)

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Marzo

Sitat fra: Rollep på søndag 26. mai 2019, klokken 16:11
Var innom Circle K Forus idag. Nå er en del ladere på plass. Er det lov å håpe at de to CCS laderne til venstre er lynladere?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

ABB laderene har output på 920v og 500A = 460KW.
Men som flere andre har de sikkert begrensning på 200KW inntil det kommer biler på markedet som støtter høyere fart.

Samco

Håper alle cirkle k til slutt får en lade stasjon har vært meget genialt.

Amatøren

Circle K Grenland:

Stoppet der i går.

50 kW:
NOK 2,50/min med ladebrikke og app.
NOK 3,50/min ved betaling på nett.

150 kW:
NOK 3,50/min med ladebrikke og app.
NOK 4,50/min ved betaling på nett.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Vollis47

CircleK ved Ålgård har i lengre tid holdt på med installasjon av 3 tradisjonelle 50kW ladere med både CCS og Chademo samt 2 større ladere med kun CCS. Antar disse er 150 kW. Betjeningen flirte litt når jeg spurte nå de skulle i drift, for det lurte visst de også på. Er det Lyse som er trege med å ferdigstille nett for en kunde/konkurrent?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

daktari

Det er jo fint at man får gratis "Koppen" når man har fylt 1000 liter drivstoff hos CircleK club.

Men hvor mange kW skal man lade før man får en gratis kopp tro?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Lars C. Krogenæs

Det kommer nok muligheter for å få koppen ved å hurtiglade mye en gang, men ingen planer om det foreløpig.

Men kjøper du en Easee ladestasjon fra Circle K, enten home versjonen, eller Charge til boligselskapet, følger koppen med :-)

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Counterpointer

Sitat fra: daktari på mandag 02. november 2020, klokken 20:53
Det er jo fint at man får gratis "Koppen" når man har fylt 1000 liter drivstoff hos CircleK club.

Men hvor mange kW skal man lade før man får en gratis kopp tro?
1000 liter drivstoff har vel en snittpris på ca 12 kr i dag (10,3 og 13,88) dvs 12 k kr

En kWh koster 4,43 kr (https://elbil.no/dette-koster-hurtiglading/) som gir 2700 kWh for en kopp.......

Lars C. Krogenæs

På Circle K Vik (Steinsfjorden-Ringerike) har Circle K overtatt driften av 50-kW hurtigladerne som Grønn Kontakt tidligere driftet, og som har vært ute av drift i lengre tid. AC-ladeuttaket som før var der er nå byttet ut med ny 50kW hurtiglader, slik at det nå er 3 stk. 50kW hurtigladere der, i tillegg til lynladerne fra Ionity.   Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

turfsurf

Bra, i sommer var det mye kø der. Måtte hjelpe en eUp med å få ladet på Ionity.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA