Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cirkel K hurtigladestasjoner

Startet av Arslan, søndag 03. mars 2019, klokken 23:07

« forrige - neste »

Rollep

Sitat fra: andre1980 på mandag 06. mai 2019, klokken 19:22
Circle K Forus har nylig byttet ut den ene hurtigladeren som stod der, men ser at det nå foregår noe større arbeid på tomta deres langs Forusbeen. Har kommet noen svære kabeltromler + graving. Ionity? Flere Grønn Kontakt ladere? Noen som vet?
Ionity har allerede bygget ladestasjon på Circle K ved Kvadrat. Man startet i november ifjor og innen kort tid var alt unntatt laderne på plass. Nå har man ventet på nettleverandøren i snart 5 måneder. Virker som Lyse AS prøver å trenere all utbygging lengst mulig. Vel, unntatt egne ladere da, de få man har satt opp har kommet på plass veldig kjapt.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

Sitat fra: Siggen på tirsdag 07. mai 2019, klokken 08:59
6 ladere som skal inn i Cirkel K sin løsning.
Kjørte innom Circle K Forus idag, betongfundamentet er beregnet på 8 ladere.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Biltesteren.no

Noen som veit om Circle K skal sette opp egne ladere i Kjellstad i Lier, selv om det allerede er Grønn Kontakt der? Ser det er gravearbeid, men jeg ser verken ikke at Ionity eller Tesla skal bygge der, og Grønn Kontakt sier det ikke er dem som graver rett ved eksisterende ladere.
Elbilblogger og fulltime YouTuber

goggo

#48
Sitat fra: goggo på mandag 29. april 2019, klokken 01:02
Testet laderen på Telemarksporten i kveld, men den virket ikke. Prøvde både App og RFID uten hell.
Laderen (50 KW Tritium) gav bare fra seg 2 pip hver gang jeg prøvde - ikke noe feilmelding på laderen eller noen ting.
Jaja - godt at min favoritt lade-operatør GK har 3 ladere som alltid fungerer på den samme bensinstasjonen :)

det som var skuffende var at jeg sa ifra til betjeningen på stasjonen at laderen deres ikke virket. De sa at det hadde ikke de noe med - man må ringe nummeret som står på laderen. Jeg forklarte at det gjaldt Cirkle K laderen, og ikke GK eller Tesla laderne. de sa at de hadde forstått det - men de hadde likevel ikke noe med laderne å gjøre.


mvh
HUgo



Får fremdeles ikke ladet min Soul 2018 på Circle K sin lader på Telemarksporten.
Snakket med en ladespasialist hos Circle K om dette, og fikk inntrykk av at det kan være et problem med Soul på Tritium ladere i deres nettverk. De følger opp saken.

Jeg ladet helt fint på Circle K sine ABB ladere på Grelland og Økern, så mitt oppsett av app og RFID er OK.

Noen andre her som har erfaringer med å lade Soul på Circle K Tritium ladere?

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

knute

#49
Har akkurat samme erfaring fra Telemarksporten med min Soul og den Tritium-laderen det snakkes om.
Både med lånt brikke fra stasjonen, og nå nylig med app'en til CK.
Har prøvd totalt en 4-5 ganger over en periode på et halvt år, men har aldri fått startet lading.

Sist jeg prøvde var det en Leaf som ble ferdig akkurat før meg, og den så jeg ladet mens jeg stod parkert på plassen ved siden av, så det er ihvertfall ikke noe galt med selve chademo-pluggen.

Det har aldri vært noe problem med samme bil og samme type Tritum-lader andre steder, hverken hos Circle K eller andre operatører, så lenge selve laderen har vært i normal drift.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Atle3

Lader med model 3 ofte på telemarksporten og funker hver gang. Var en leaf som skulle lade etter meg en gang og da gikk den i error.

T_Rex

Jeg lada på Cirkle K laderen på Telemarksporten ikveld og det funka på Leaf gen 2. Den starta riktignok ikke på første forsøk med app`en men gikk greit på andre. God hastighet på ladingen.

Men det sto en annen Leaf der når jeg kom og han fikk ikke starta lading med brikke.

Rollep

Var innom Circle K Forus idag. Nå er en del ladere på plass. Er det lov å håpe at de to CCS laderne til venstre er lynladere?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

gigafactory

Det der er Terra HP-ladere som er designet for opptil 350 kW, så ja. Hadde det kun vært 50 kW, så hadde de nok brukt de standard Terra 54-boksene som dekker halve Norge  :laugh:

Lars C. Krogenæs

Er lynladere ja..

Det gjenstår noe arbeider i trafo for å få dette i orden. Trolig oppe og løper i midten av juni...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

goggo

Noen som vet om Circle K Tritiumladere (Telemarksporten og andre) fungerer med KIA Soul nå, eller om de fremdeles har samme problemet som diskutert lenger opp her?

mvh
hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

knute

Sitat fra: goggo på fredag 07. juni 2019, klokken 11:07
Noen som vet om Circle K Tritiumladere (Telemarksporten og andre) fungerer med KIA Soul nå, eller om de fremdeles har samme problemet som diskutert lenger opp her?

mvh
hugo

Tok meg tur for å teste med min Soul akkurat, og det fungerte fortsatt ikke. Bare to pip, uten feilmelding på laderen.
Jeg opplevde faktisk samme situasjon som forrige gang (se post fra 16. mai), at det stod en Leaf å ladet uten problem når jeg kom.

Prøvde med app og NAF-brikke registrert hos CK.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Joltus

Er cirkle k med i ionity satsingen? For kvadrat circle i sandnes får ionity mens forus for "vanlige" hurtigladere.

knute

#58
Sitat fra: EVLars på torsdag 09. mai 2019, klokken 22:17
Noen som veit om Circle K skal sette opp egne ladere i Kjellstad i Lier, selv om det allerede er Grønn Kontakt der? Ser det er gravearbeid, men jeg ser verken ikke at Ionity eller Tesla skal bygge der, og Grønn Kontakt sier det ikke er dem som graver rett ved eksisterende ladere.

Var innom Circle K Kjellstad og Grelland i dag.

På Kjellstad har Circle K satt opp 2 stykk 50kW Tritium, og 2 stykk nye ABB som kun har CCS, regner med det er de på 150 kW++

Edit: Det er vel de ABB Terra HP-laderne nevnt av gigafactory tidligere i tråden, og de har 175 kW - 350 kW.

De er ikke helt operative enda, da de er pakka inn av sperringer, men Tritium-laderne stod å blinket "koble til".
Dette er rett ved siden av laderne til Grønn Kontakt.

Bilde:
Du kan ikke vise dette vedlegget.


På Grelland (E-18 nordgående), så utvides det fra 3 til 5 ladere så vidt jeg kunne skjønne.
Det står 2 Tritium 50 kW en en ABB 50 kW der i allerede dag.

Jeg så tre nye hurtigladere fra Tritium i pappesker, men det stod ikke noen modellnummer på noen av de, så jeg vet ikke helt om en av av de gamle skal byttes ut, eller hva som skjer. Det er ihvertfall bare to nye fundamenter.

Bilde:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg så denne - en power unit på 350 kW, så det kommer kanskje to HPC'er ??
Du kan ikke vise dette vedlegget.


Og sånn forøvrig var det null problem å lade på Tritium/Veefil'en med min Soul på Grelland, i motsetning til den enslige sliter'n på Telemarksporten...
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

daktari

Er det fortsatt korte kabler på Tritium-laderne? Ser ikke særlig enkelt ut for e-tron og ipacer...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA