Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cirkel K hurtigladestasjoner

Startet av Arslan, søndag 03. mars 2019, klokken 23:07

« forrige - neste »

pudderjagar

Da er bare Elbilforreningens brikke som kan legges inn direkte med nummeret på brikka. Hvis du skal legge inn Fortum eller GK så må du lese av MACadressa med ein telefon som har NFC leser.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

TJV

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 17. april 2019, klokken 21:46
Sitat fra: TJV på onsdag 17. april 2019, klokken 21:08
Dette betyr med andre ord at gratis lading er over på Circle K?
Betjeningen på bensinstasjonen (i Bergen) har sagt det er gratis frem til Circle K appen er tilgjengelig.

I appen (iOS) står det gratis lading på laderene jeg sjekket i mitt nærområde.
Når jeg sjekker en tilfeldig lader i Bergen nå, står også den som gratis.

Ok, takk for svar. Har iOS jeg også. Bare brukt laderen i Åsane/Bergen 2 ganger når jeg/samboer hadde glemt å plugge i lader hjemme.
Men kan jo være greit for andre å holde seg oppdatert som leser her.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Zimon

Da har jeg registrert konto på Cirkle K, lastet ned appen og registrert elbilforeningens ladebrikke der, så får kanskje teste en dag snart. Står i Appen at fortsatt gratis lading på noen jeg tok stikkprøve på.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

thomasez

"Legg inn et par detaljer og du er klar til avreise!" står det på registreringssiden, men på neste side krever de kredittkortinfo.

Det er ikke meningen at man skal slippe unna å gi dem kredittkortinfoen sin?

Zimon

@thomasez - Man må jo registrere betalingsinfo som vil brukes når kan lader på en Cirkle K stasjon som enten allerede eller i fremtiden tar betalt for ladingen. Gratis ladingen nå er jo en PR greie for Cirkle K + at de stresstester stasjonene sine litt for å sjekke at ting fungerer som det skal.
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Biltesteren.no

Circle K stresstester laderne sine selv etter at appen er offisielt ute. De vil se at både app og sånt fungerer ordentlig før de tar betalt. Selv om de taper penger på å gi bort ladetid/strøm så tror jeg de kalkulerer at de som lader også kommer inn på bensinstasjonen og handler også :-)
Elbilblogger og fulltime YouTuber

Amatøren

Fikk epost fra NAF etter at jeg spurte om medlemsrabatt hos Circle K (og Ionity) når de skal ta betalt, som de har på Fortum og Grønn Kontakt.

Sitat fra: Epost fra NAF, den 24.04.2019Hei,

Fra og med i dag skal Circle K starte å ta betaling på laderne sine. Dvs at hvis du laster ned appen deres, Circle K Charge, og legger inn NFX-kortnummeret ditt som betaling, så vil rabatten gjelder der fra og med neste uke :)

Vi kommer også med løsning hos Ionity etter hvert.

Ha en fin dag!

Hilsen Xxxxxx, NAF
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: EVLars på torsdag 25. april 2019, klokken 00:55
Circle K stresstester laderne sine selv etter at appen er offisielt ute. De vil se at både app og sånt fungerer ordentlig før de tar betalt. Selv om de taper penger på å gi bort ladetid/strøm så tror jeg de kalkulerer at de som lader også kommer inn på bensinstasjonen og handler også :-)

Circle K krever nå at man bruker app, eller brikken som er lagt inn i appen, for å starte ladingen. Lading er fremdeles gratis, men Circle K får nå sjekket at app og back-end systemet fungerer. Har du problemer kan du ringe kundeservice, eller kontakte betjeningen på stasjonen.

Så vil det bli betaling for ladingen når Circle K ser at ting fungerer.

Du kan legge inn hvilken brikke du vil, enten den er fra Circle K (fås kjøpt inne på energistasjonen), eller den er fra Elbilforeningen, NAF, Grønn Kontakt, Fortum eller inngangsdøren hjemme. Det er også mulig å legge inn flere brikker på samme bruker.

(Jeg uttaler meg som privatperson, så ikke anse dette som offisiell info fra CK, men jeg jobber hos CK med AC-lading for privat/borettslag.)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Krokan

Jeg registrerte meg på den svenske portalen til E-On. Har derfor en saldo i svenske kroner, hvordan blir dette når systemet til Cirkel K kommer i drift?

Lars C. Krogenæs

CK og E-on bruker begge Virta som leverandør av backend-system/app. Der er forbindelsen.

Skal sjekke opp dette til uken.

På sikt blir det roaming-muligheter. Teknisk sett ligger Hubject and Gireve klart i dag, men det er endel praktiske ting som må på plass først.


Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Cougar

Testet idag på Cricle K i Askim (Sekkelsten): Installerte appen, la inn alle detaljer inkl. kort, koblet til bilen (Ioniq), forsøkte så å starte lading i appen. Sto bare "Kontakter lader....."
Gav opp etter 3-4 forsøk, trykket "Avbryt lading" og dro derfra.

En time senere når jeg var hjemme åpnet jeg appen igjen, da viste den fortsatt "Kontakter lader..."
Sto en Leaf på den andre laderen, så ut som om den fungerte for ham.

(Sto forresten "Hurra! Gratis lading!" i appen etter at jeg hadde valgt "min" lader)
2019 Ioniq El + mange andre biler

TJV

Jeg har prøvd appen og den fungerer fint (i Bergen). Får opp fortløpende hvor mye kWh som er kommet inn på batteriet. Kan få statistikk og historikk hvor mye kWh man har ladet i f.eks forrige måned.
Vet ikke om det er mulig, men hadde vært suverent å få opp hvor mye kWh man lader med hele tiden og evt batteriprosenten. Da kan man gå tilbake til bilen når ladehastigheten synker. Kan sjekke prosenten i appen til bilen, men enklere å bare bruke én app...
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

goggo

Testet laderen på Telemarksporten i kveld, men den virket ikke. Prøvde både App og RFID uten hell.
Laderen (50 KW Tritium) gav bare fra seg 2 pip hver gang jeg prøvde - ikke noe feilmelding på laderen eller noen ting.
Jaja - godt at min favoritt lade-operatør GK har 3 ladere som alltid fungerer på den samme bensinstasjonen :)

det som var skuffende var at jeg sa ifra til betjeningen på stasjonen at laderen deres ikke virket. De sa at det hadde ikke de noe med - man må ringe nummeret som står på laderen. Jeg forklarte at det gjaldt Cirkle K laderen, og ikke GK eller Tesla laderne. de sa at de hadde forstått det - men de hadde likevel ikke noe med laderne å gjøre.


mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

andre1980

Circle K Forus har nylig byttet ut den ene hurtigladeren som stod der, men ser at det nå foregår noe større arbeid på tomta deres langs Forusbeen. Har kommet noen svære kabeltromler + graving. Ionity? Flere Grønn Kontakt ladere? Noen som vet?

Siggen

6 ladere som skal inn i Cirkel K sin løsning.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA