Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Remote app-trøbbel

Startet av Frank_M, søndag 03. mars 2019, klokken 21:02

« forrige - neste »

Frank_M

har litt trøbbel med remote-appen...
bilen står til lading og korrekt status og nivå kommer fram.. men:km-stand er feil, reiser vises ikke (prøver å aktivere med får det ikke til, kan ikke låse opp bilen fra appen). Har logget inn og ut men hjelper ikke... men er rart at ladestatus er korrekt mens alt annet ikke funker. Tips?
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Tellus

Det nederst i appen står det når den sist kontaktet bilen. Ville ha sjekket det først.

Frank_M

#2
Sitat fra: Tellus på søndag 03. mars 2019, klokken 21:16
Det nederst i appen står det når den sist kontaktet bilen. Ville ha sjekket det først.

Den sliter litt med å få kontakt innimellom.. men nå står det for 2 min siden. Har hatt kontakt tidligere i kveld òg. Men fortsatt feil km-stand og reiser mangler... samt posisjon bilen står på der feil...
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Ingeniøren

Har litt problemer med app'n og bilen om dagen.

Jeg fikk det etter at jeg forsøkte å lage min egen profil. Det gikk greit men måtte legge inn radio kanaler med mer på ny, men når jeg kom på jobb og koblet bilen og sjekket app'n så fikk jeg ikke kontakt med bilen.

Valgte da å ta bort profilen hvorpå appn fikk kontakt med bilen men bilen rapporterer ikke korrekt status. Selv om den står til lading og er låst så sier den at bilen ikke er tilkoblet og er ulåst samt at ladestatus mm er feil.

Så på et engelsk forum at man måtte registrere seg på ny og at dette måtte initieres fra forhandler, mens andre sier det som regel går seg til ila noen dager. Har fungert strålende til jeg begynte å surre med profilen.

Noen som har vært bort i dette - har 18D / 14 programvare
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Oddball

Jeg hadde problemer i starten etter å ha laget profiler. Slettet profiler, ventet litt, men fortsatt ikke kontakt. Avregistrerte så bilen og registrerte igjen (trenger ikke hjelp fra forhandler), da fungerte ting igjen. Ikke hatt trøbbel siden, men har da ikke laget profiler igjen.

Ingeniøren

Sitat fra: Oddball på torsdag 05. september 2019, klokken 18:41
Jeg hadde problemer i starten etter å ha laget profiler. Slettet profiler, ventet litt, men fortsatt ikke kontakt. Avregistrerte så bilen og registrerte igjen (trenger ikke hjelp fra forhandler), da fungerte ting igjen. Ikke hatt trøbbel siden, men har da ikke laget profiler igjen.

Takk for tipset, så var det profilen som jeg antok. Er i gang med å avregistere bilen men det tar vist litt tid. Skal holde meg unna profilene...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

#6
Og der var bilen på nett igjen  :+1:

Godt,  for da jeg avregistrerte bilen i går kveld sto det at det ville ta litt tid å fjerne den, så jeg måtte vente med neste steg. I morges på jobb sjekket jeg og da var bilen borte, men i bilen etter jobb var skjermene svarte og forble det gjennom en handler tur med mange start og stopp. Ble svarte helt til jeg fikk registrert bilen igjen hjemme, da kom de på igjen slik at jeg kom sikkert inn i garasjen :-)

Tydelig at informasjon systemet balanserer på en knivsegg.  Legg inn en profil og du mister kontakt med bilen. Ta bort bilen i Jaguar InControl og skjermene går i permanent svart...

Takk igjen uansett, det funka. Godt vi har en Helpdesk her inne  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

RayBomb

Jeg hadde problemer flere ganger i måneden før da bilen hadde versjon 14.2 på telematikken. Jeg har ikke hatt ett eneste problem siden jeg fikk telematikken oppgradert til 16.2. Det er nå snart 1,5 måneder siden.
Så jeg er ganske sikker på at oppgradering av telematikken hjelper mye.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Frank_M

Hadde det samme...etter å ha fått 16.2 er det stabil....
--
2018 Jaguar I-pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 06. september 2019, klokken 17:49
...Tydelig at informasjon systemet balanserer på en knivsegg...
Alt av sw her balanserer på en knivsegg. Tror ikke jeg har startet bilen to ganger på rad hvor alt fungerte og startet opp likt, noen ganger kommer ting raskt, noen ganger må man vente...

MJ006

Skulle akkurat til å opprette tilsvarende tråd da jeg kom over denne..

Får stadig feil når jeg skal avslutte lading med appen:

«Det oppstod en feil med ladeoperasjonen. Det har oppstått en feil med lading. Vennligst prøv igjen senere.»

Bilen lader som bare det, men vil ikke avslutte over appen.

Funksjonen med ladeperiode fungerer heller overhodet ikke.

Noen som har forslag til hva som er galt, eventuelt om jeg gjør/har gjort noe galt? Dette virket bra tidligere.

RayBomb

Sitat fra: MJ006 på mandag 09. september 2019, klokken 19:06
Skulle akkurat til å opprette tilsvarende tråd da jeg kom over denne..

Får stadig feil når jeg skal avslutte lading med appen:

«Det oppstod en feil med ladeoperasjonen. Det har oppstått en feil med lading. Vennligst prøv igjen senere.»

Bilen lader som bare det, men vil ikke avslutte over appen.

Funksjonen med ladeperiode fungerer heller overhodet ikke.

Noen som har forslag til hva som er galt, eventuelt om jeg gjør/har gjort noe galt? Dette virket bra tidligere.
Dette er en funksjon som mange (les:alle) har problemer med. Jeg har fått telematikken oppdatert til 16.2, men får likevel denne feilmeldingen ofte. Får den til å slutte å lade likevel etter noen forsøk. Funker kun på den gamle appen (ikke den man kan laste ned hvis man har UK AppStore)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Frank_M

I går ble remote-appen oppdatert på Android... etter det får jeg ikke i heletatt startet den opp og finner den heller ikke i "Play butikk"... noen som vet hva som har skjedd???
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Ingeniøren

Sitat fra: Frank_M på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:53
I går ble remote-appen oppdatert på Android... etter det får jeg ikke i heletatt startet den opp og finner den heller ikke i "Play butikk"... noen som vet hva som har skjedd???

Den ligger der etter jeg kan se og heter Jaguar InControl Remote...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Frank_M

#14
Nå er den tilbake... Sjekka for litt siden og da var den borte...

Edit; oppdaterte, fungerer fortsatt ikke. Avinstallerte og restarta mobilen og installerte på nytt, krasjer fortsatt når man prøver å åpne den... Får vel vente til nok en oppdatering...
--
2018 Jaguar I-pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA