Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mangelfull lakkering i fremkant, innvendig i bunn av dører

Startet av vannmann, søndag 03. mars 2019, klokken 14:22

« forrige - neste »

bno

Legger ved en sjekkliste jeg har oversatt. I denne fremgår at dette er blitt påtalt basert på erfaring i US. Skal være yderst forsikt å uttale meg, men for mitt vedkommende ingen tvil. Det er now questions asked. Eller jeg hadde spurt om de har en ny identisk bil i landet eller på vei inn til landet som du kunne overta. Jeg er litt sær på dette jeg og har ingen jobb å kjøre til som pensjonist. (tidlig) Vi er ulike, men oppsummert. Levert den tilbake de hadde jeg. Så hadde jeg sendt en mail til Tesla i dag (søndag spiller ingen rolle) med mottaks kvittering for sendt, mottatt og lest.

tmn

Kall meg gjerne dum og naiv. Og sleng meg i bunken over folk som gjør at Tesla ikke lærer. For min del så er det jeg ser på bildet ikke noe problem. Jeg er faktisk så naiv at jeg har betalt hele bilen allerede, og har kun fått estimert utleveringsdato i slutten av mars.

Vi er vel forskjellige, men jeg tenker at om det er trøbbel med den som jeg hadde vært plaga av, så ser jeg for meg at jeg hadde hatt en fin prosess med dem om utbedring. Bruker ikke ekstra energi på det.

For din del er vel egentlig mitt innspill at, om det plager deg, ta kontakt med dem og spør om utbedring av den mangelen som du syns ikke burde vært der til å starte med. Verre er det vel ikke :)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

1000kwh

Hadde aldri levert bilen tilbake for det ser. Så mye styr for noe som enkelt kan fikses.

Få heller en bekreftelse på at Tesla annerkjenner feilen.

(Må legge til at jeg nok ikke hadde brydd meg om Tesla mente det var normalt. Mener jeg har sett en del sånne merker på tidligere biler der sola ikke skinner så ofte/aldri)..

atta

Har også noen sånne flekker på steder "man ikke ser", rundt fester til armene på bagasjerommet f.eks. Regnet med det var normalt?

bno

Sitat fra: tmn på søndag 03. mars 2019, klokken 20:42
Kall meg gjerne dum og naiv. Og sleng meg i bunken over folk som gjør at Tesla ikke lærer. For min del så er det jeg ser på bildet ikke noe problem. Jeg er faktisk så naiv at jeg har betalt hele bilen allerede, og har kun fått estimert utleveringsdato i slutten av mars.

Vi er vel forskjellige, men jeg tenker at om det er trøbbel med den som jeg hadde vært plaga av, så ser jeg for meg at jeg hadde hatt en fin prosess med dem om utbedring. Bruker ikke ekstra energi på det.

For din del er vel egentlig mitt innspill at, om det plager deg, ta kontakt med dem og spør om utbedring av den mangelen som du syns ikke burde vært der til å starte med. Verre er det vel ikke :)
Vi er forskjellige mitt utgangspunkt er altså dette med tilbakelevering. De som bestiller nå har lev. mars. Vel det betyr noe. Prisavsalg og garantier noe annet. Men ikke for meg. Det hadde ødelagt noe av nybilfølelsen. Men bevares. Jeg har hatt biler importert fra Tyskland nye og 1 år gamle levert på dør med biltransporter og med skader ved flere anledninger.Intet problem å lakke idag eksempelvis. Men men respektere alles syn på saken selvsagt.

indianrunner70

Sitat fra: tmn på søndag 03. mars 2019, klokken 20:42
Kall meg gjerne dum og naiv. Og sleng meg i bunken over folk som gjør at Tesla ikke lærer. For min del så er det jeg ser på bildet ikke noe problem. Jeg er faktisk så naiv at jeg har betalt hele bilen allerede, og har kun fått estimert utleveringsdato i slutten av mars.

Vi er vel forskjellige, men jeg tenker at om det er trøbbel med den som jeg hadde vært plaga av, så ser jeg for meg at jeg hadde hatt en fin prosess med dem om utbedring. Bruker ikke ekstra energi på det.

For din del er vel egentlig mitt innspill at, om det plager deg, ta kontakt med dem og spør om utbedring av den mangelen som du syns ikke burde vært der til å starte med. Verre er det vel ikke :)

Må si meg enig her.. jeg hadde tre store feil på 30kW Tekna Leaf som jeg oppdaget etter nybil kjøp. Ta bilder og dokumentar hva som er galt og send en e-mail og be dem å booke verksted time(r). Kan være du ikke får time på dagen, men dette går det an leve med noen dager..

vannmann

Får høre med Tesla i morgen. Det er nok greit å utbedre dette på ett lakkeringsverksted.

skysurfer

Har fått utlevert 3 nye Leaf de siste årene. Den ene tok de tilbake etter 8 måneder fordi de ikke klarte å fikse bilen som var defekt da jeg fikk den. Var alltid et eller annet med de.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

bno

Fikk levert tilbake en Opel Ampera E. Flere feil på interiør dårlig byģget. Mangler ved multimedia etc. Fikk ny bil etter 4 måneder.

Balrog

Sånne feil tror jeg ikke at jeg hadde klart å finne, langt mindre påpeke, selv i løpet av et langt eierskap av bilen. Jeg tar en tur ut og sjekker om postkassen er skikkelig malt på undersiden av lokket.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Norse Machine Service

Sitat fra: Balrog på mandag 04. mars 2019, klokken 01:03
Sånne feil tror jeg ikke at jeg hadde klart å finne, langt mindre påpeke, selv i løpet av et langt eierskap av bilen. Jeg tar en tur ut og sjekker om postkassen er skikkelig malt på undersiden av lokket.

Jeg må humre litt
2023 Model X Plaid
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 27. Desember 2022

2019 Model 3 Performance
Made in USA, Fremont - California🇺🇸
Utlevert 22. Mars 2019

RuneW

Sitat fra: bno på søndag 03. mars 2019, klokken 20:31
Legger ved en sjekkliste jeg har oversatt. I denne fremgår at dette er blitt påtalt basert på erfaring i US. Skal være yderst forsikt å uttale meg, men for mitt vedkommende ingen tvil.

Det er now questions asked.

Har du originalen noe sted?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: HCO på søndag 03. mars 2019, klokken 17:16
Mangler det klarlakk også, eller er det "bare" farge som mangler? Om det er godt med klarlakk over, så bør jo bilen være like godt beskyttet som om den var "hellakkert". Jeg forsvarer ikke at det skal være sånn jeg bare mener at det haster mer å få ordnet det dersom det mangler klarlakk - da vil det raskt kunne bli rust.
Ikke for å unnskylde manglende lakk, men hvis det er grunningen som er synlig er dette først og fremst en kosmetisk sak, og har ingen funksjonell betydning på disse stedene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Imagine

Dette hintet jeg til i feil og mangler-tråden tidligere. Har også sett rust på helt nye Model 3. Men da ble innleggene mine slettet og hylekoret med Tesla-forsvar begynte.
Ting som dette gjør at jeg ikke får lyst til å kjøpe Model 3 selv om jeg liker bilen og synes den kjører veldig sportslig og bra.
Ikke fullstendig lakkert.... Er det mulig! Lurer på hvordan en 5 år gammel Model 3 vil se ut i karosseriet?

hELgenen

Feil og mangler tråden åpner ikke opp for spekulasjoner - det må være opplevd selv. Når det er sagt så er jeg ikke enig at denne type feil,manglende lakk,kun er kosmetisk så lenge grunning er ok.  Det vil lettere ruste over tid - det er bare fakta at slik er det. Bør derfor utbedres.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA