Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 eiere leker seg med SOS knapp

Startet av 1000kwh, lørdag 02. mars 2019, klokken 20:45

« forrige - neste »

1000kwh


Daniel_0007

vanlige folk har endelig råd til tekno biler istedenfor trauste toyotaer  :D
Blir nok verre når sr kommer
Model 3 2019 LR Rwd

tornaldo

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:50
vanlige folk har endelig råd til tekno biler istedenfor trauste toyotaer  :D
Blir nok verre når sr kommer

Uff disse fattigfolka som har kjøpt Model 3. Og tenk de som kjøper den billigste SR versjonen. Da snakker vi vel virkelig nedre sjiktet av menneskelig kvalitet, som kommer til å trykke på SOS knappen i ett kjør?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Espen Hugaas Andersen

Det er et krav på biler typegodkjent fra og med 2018, slik jeg har skjønt det. Så det blir nok mer og mer vanlig fremover.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

hELgenen

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:45
https://www.aftenposten.no/norge/i/BJoxKv/Brannvesenet-ringt-ned-av-Tesla-eiere

Hvem av dere er skyldige  :P

Visste ikke Tesla har en sånn funksjon. Hva med S/X?

Kan jo i teorien være en og samme person....en 5 åring som fikk beskjed om å IKKE røre kanskje?

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023


RuneW

Kan man se eCall-knappen på bildet fra manualen (jeg har ikke bil enda)?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på lørdag 02. mars 2019, klokken 22:08
Kan man se eCall-knappen på bildet fra manualen (jeg har ikke bil enda)?
Bildet fra manualen viser den ikke, den er såvidt jeg husker ( min bil er inne til detailing) grå som resten av feltet.

pekle

Lett OT: kjørte rundt på Island med MC utstyrt med slik system i fjor. De som har vært der vet at det er en del sand, elvekryssinger og andre krevende kjøreforhold på fjellveiene. Så hver gang sykkelen velta overende i sanden slo eCall-systemet seg automatisk på, med piping og melding på skjerm om at man hadde 15 sekunder på seg til å slå det av før det ble opprettet kontakt med sentral. Bilen burde vel kanskje også ha en grace-period der skjermen opplyser om at eCall bør slås av dersom det ikke er en nødsituasjon?

Balrog

Hmm.. har hatt en feilmelding om eCall/SOS-feil, kontakt Tesla Service i noen dager som jeg ikke har brydd meg med. Så dette er eCall, altså. For en vanvittig plassering av nødblink-knappen som jeg ikke har funnet. Får vel sette av noen timer til å lese bruksanvisningen.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Vesel

Hvorfor ringer den til brannvesenet egentlig? Er det ikke mer naturlig at det er ambulansen eller kanskje politiet som kontaktes først av en bil i nød?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Fornybarbil

Hvis elbiler krasjer kan de begynne å brenne ganske heftig. Time is of the essence, og det trengs jo jaws of life til vraket samt en noe avansert slokketeknikk for å overmannet en litiumbrann - så vidt jeg vet.

Strøm Tycoon

Det tok meg litt tid før jeg turte å trykke på denne knappen i vår i3.











































Aha!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA