Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model X - Bugs?

Startet av mr.rs4, lørdag 02. mars 2019, klokken 19:49

« forrige - neste »

np

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 06. mars 2019, klokken 07:39
Dette er dugg på kameralinser. Samme fenomen som at frontruta begynner å dugge i det du kommer inn i tunnel i vått vær. Helt normalt og ingenting du kan gjøre med det. Annet enn å ikke kjøre i tunnel.
Ah, takk for info. Lurt på hvorfor den meldingen popper hver gang jeg er i Operatunnelen.

1. Har skjedd 2 ganger på de tre månedene jeg har hatt bilen.
3. Har en lignende lyd på bremsen foran til venstre. Høres nesten ut som om noe er løst, liker ikke helt den lyden. Kommer nesten kun om bilen må nødbremse og bremsen tar over for regenereringen. Noen som hører noe lignende? Skulle tro at om det var normalt, så kom lyden fra begge sider?
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

mr.rs4

Funnet noen bugs til...
1.
Ikke alltid fører sete reagere på bryter på fører stol. Under fart så prøver jeg å justere fører stol, og skjer lite og ingenting. Andre ganger fungere den helt fint.

2.
Blåtann fungere ikke helt som den skal, går av og på HELE tiden(2-4sek veksling). Dvs samtalen veksles mellom mobil og blåtann på bilen.
Dette skjer med min Samsung Galaxy Note 9 med siste FW. HELT ubrukelig.
Testet med Huawei P20Lite og den ser ut til å fungere.

Så noen andre med Samsung Galaxy Note 9 som har Tesla? Erfaringer?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Øggen

2: Har Note 9 og hadde samme problem. Gikk bort etter at ej sletta alle kontakter med spesialtegn( som f.eks .#×$:?! osv)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

mr.rs4

Får håpe det fungere, for det var en del kontakter å rette på = mye arbeid :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Trodde det fungerte(testet med å ringe mobil svareren min og fungerte), helt til en innkommende samtale kom inn da hoppet den frem og tilbake. Fikk nesten ikke sjangs til å bytte til headset, for den byttet HELE tiden.
Rett og slett ubrukelig :-(
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Larsebass

https://www.google.no/amp/s/www.techgenyz.com/2018/10/11/samsung-galaxy-note-9-bluetooth-problems/amp/

Kan være verdt å søke på nettet om andre bruker Note 9 med vellykket resultat eller funnet en «magisk innstilling»
Tesla X75D.

CEM07

Vet ikke om dette kan kalles bug, men jeg sliter med handsfre og kvalitet på lyden.
De jeg ringer til hører nesten ikke hva jeg sier og jeg har snakket med Tesla om dette flere ganger som ikke finner noen feil.
De har også byttet mikrofon en gang uten at det hjalp.
Vet at det finnes en tråd for dette allerede, men tenkte jeg skulle sjekke her om det er noen som har erfart og funnet en løsning for dette.
Har hatt mange biler hvor lydkvaliteten har vært diskuterbar, men så dårlig som nå har jeg aldr opplevd.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

Larsebass

Sliter også med dette. Jeg gaper mot mikrofonen som vel er i venstre stolpe. Jeg ser nok ut som verdens sinteste Tesla-eier når jeg ringer fra bilen. :-)
Tesla X75D.

jlan

Har du prøvd å sku litt på scrolleknapp for volum? Det virker ihvertfall hvis en selv ikke hører den andre.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

OhmPaPa

En annen ting å forsøke er en annen telefon. Da finner du ut om feilen er i bilen eller telefonen. Med så mange biler og telefoner er det min erfaring at noen kombinasjoner sliter mere enn andre.

CEM07

Skru opp volumet fungerer ikke for mottakeren i andre enden, lyden i bilen er upåklagelig.
Bruker iPhone 8 og X og samme resultat med begge to. Har dog ikke prøvd andre merker og jeg vet at iPhone kan være litt kranglete. For prøve med noe annet.
Takk for innspill!
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA