Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For de av dere som har hentet ut bilen før 01.03

Startet av Meth0dical, lørdag 02. mars 2019, klokken 18:18

« forrige - neste »

RBK

Funker som fjell for meg. Testet i dag ved avkjøring mellom Vestby og ås på E6. Har hatt den en drøy uke og det fungerte også sist uke 
Men S100 som jeg har med FSD har ikke dette men mangler trolig en oppdatering
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Lynkjapp

Sitat fra: P85D på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:50Når jeg skal ha det moro på en svingete vei, bane eller Nürburgring er det bare å kjøre uten. I Track Mode er det forøvrig ingen hjelp å få, ganske naturlig :)
Hmm... Autonom racing hadde vært litt kult. Det burde de begynne med allerede nå ved å se hvilken FSD-bil som kan få best rundetid på Nordschleife. Og akkurat som i sjakk så vil det da gå noen generasjoners AI hvor førere av kjøtt og blod fortsatt holder rekordene før AI ubønnhørlig går forbi og blir så bra at menneskelige førere ikke har en sjanse.

GOS



For de som meg som alt hadde tatt ut Model 3 før den 01.03 så har jeg fått følgende bekreftelse at også vi får oppgraderingen kostnadsfritt. Jeg hadde bestilt og fått utlevert bil med Enhanced Autopilot (EAP) / Oppgradert Autopilot og denne blir endret gratis til Full Selv Driving. Se utklipp fra e-mail fra Tesla under. Greit å få det skriftlig.


Hei Geir

Ref tlf samtale.

Jeg ser i configurasjonen på bilen at du har nå autopilot aktivert.
Det vil si at du da vil få «evnen til å kjøre på egenhånd» aktivert kostnadsfritt.

Dette vil bli utført «OTA» (over the air) slikt at ikke trenger å bekymre deg med planlegging om å bringe bilen til vårt service center for å få dette aktivert.   

Med vennlig hilsen / Kind regards,
xxx  | xxx, Stavanger
Vestre Svanholmen 13, 4313 Sandnes, Norway
m. +47 xx xx xx xx| xxx@tesla.com 



Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bno


Counterpointer

Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 13:36


For de som meg som alt hadde tatt ut Model 3 før den 01.03 så har jeg fått følgende bekreftelse at også vi får oppgraderingen kostnadsfritt. Jeg hadde bestilt og fått utlevert bil med Enhanced Autopilot (EAP) / Oppgradert Autopilot og denne blir endret gratis til Full Selv Driving. Se utklipp fra e-mail fra Tesla under. Greit å få det skriftlig.


Hei Geir

Ref tlf samtale.

Jeg ser i configurasjonen på bilen at du har nå autopilot aktivert.
Det vil si at du da vil få «evnen til å kjøre på egenhånd» aktivert kostnadsfritt.

Dette vil bli utført «OTA» (over the air) slikt at ikke trenger å bekymre deg med planlegging om å bringe bilen til vårt service center for å få dette aktivert.   

Med vennlig hilsen / Kind regards,
xxx  | xxx, Stavanger
Vestre Svanholmen 13, 4313 Sandnes, Norway
m. +47 xx xx xx xx| xxx@tesla.com
Hvor mange andre bilprodusenter hadde gjort dette i det hele tatt? Jeg tror ingen!
Hvor mange kunne gjort dette OTA? Kanskje en, men de hadde tatt seg saftig betalt!

Tesla har noen utfordringer, men jammen har de mange styrker også.

Fjorden Baby!

Her står det vel strengt tatt at alle som har hentet ut bil før 01.03.19 må betale.....

https://www.tek.no/artikler/slik-vil-tesla-kompensere-kundene-etter-det-massive-priskuttet-forrige-uke/459510

Dette strider jo mot det som skrives i denne tråden. Jeg hentet ut min Model 3 (uten AP) kvelden 28.02.19 i Drammen og kjørte innom lørdag 02.03.19 og snakket med de som leverte ut biler da. De kunne bekrefte at jeg nå ville få AP oppdatering OTA neste uke, det var bare å slappe av. Fikk dessverre ingenting skriftlig, men håper det ordner seg likevel.

Prøvde å ringe inn i dag, men ga opp etter en time i kø....

Dani3l

Jeg kom igjennom på telefon idag, etter ca 35 min. Ble også fortalt at jeg ville få FSD kostnadsfritt. Ikke HW3, vel og merke. Om jeg kunne få det skriftlig? Ikke av ham, "det står vel om det på nettsiden vår".
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

tori-no

Jeg hentet ut bil 24. februar(opprinnelig satt til 1. mars), og har fått beskjed idag om at jeg IKKE får kostnadsfri oppdatering til FSD. Jeg får tilbud om oppgradering til halv pris.


creal

Hvor fikk du denne beskjeden fra? Jeg bestilte uten noe, og fikk beskjed om gratis oppgradering til autopilot per telefon i slutten av forrige uke. Prøver å få endringen iverksatt nå, eller i det minste en skriftlig bekreftelse på at den er på vei..

Sitat fra: tori-no på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:57
Jeg hentet ut bil 24. februar(opprinnelig satt til 1. mars), og har fått beskjed idag om at jeg IKKE får kostnadsfri oppdatering til FSD. Jeg får tilbud om oppgradering til halv pris.

tori-no


hpe

Var innom Tesla Grorud i dag, og fikk bekreftet at det som står i tek.no-artikkelen er feil. Han leste også opp en mail de hadde fått hvor det stod at alle som har fått levert bil i 2019 skal få oppdateringen gratis. Hvem som har rett er fortsatt et åpent spørsmål, men han sa han skulle sende henne mail og få det videreformidlet til tek.no at det som står i artikkelen er feil.

GOS

Sitat fra: tori-no på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:57
Jeg hentet ut bil 24. februar(opprinnelig satt til 1. mars), og har fått beskjed idag om at jeg IKKE får kostnadsfri oppdatering til FSD. Jeg får tilbud om oppgradering til halv pris.

Hvem/hvilken del av Tesla fikk du den informasjonen av?
Høyre armen vet ikke hva venstre armen gjør.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

tori-no

Fikk svar fra deliveryno@tesla.com ved Harjasdeep. Ikke noe etternavn.
Det høres jo helt latterlig ut hele saken her nå hvis Tesla nå sier at Tek sin artikkel er feil... :blank:

GOS

#28
Sitat fra: tori-no på tirsdag 05. mars 2019, klokken 12:09
Fikk svar fra deliveryno@tesla.com ved Harjasdeep. Ikke noe etternavn.
Det høres jo helt latterlig ut hele saken her nå hvis Tesla nå sier at Tek sin artikkel er feil... :blank:

Det var den samme personen som sendte "feil" svar til meg også, mens de i Stavanger sier (også på e-mail) at vi skal få oppgraderingen vederlagsfritt. Snakket nettop med de i Tesla Stavanger igjen og de sier de har fått beskjed om at vi skal få det. Jeg sendte ham kopi av de denne Harjasdeep hadde sendt slik at de kunne gå det opp.

Folk kan like det eller ikke, men jeg kommer til å sende inn skjemaet for 14-dagers angrerett og jeg informerte Tesla Stavanger om det. Ha sa at det er jo noe de ikke ønsker skal skje og jeg sa at jeg heller ikke ønsker det, men mine 14 dager er snart utgått og jeg må gjøre det inntil det blir helt avklart hva det er Tesla egentlig mener.

Nå gir jeg Tesla en ny anledning til å komme tilbake, og dersom det er uklart i hva som gjelder i morgen så leverer jeg faktisk inn skjema med krav om FULL tilbakebetaling av alt og tar fighten av prinsipp etter å ha lånt dem 20.000 i 3 år for mine to Model 3'er...og tilfeldigheten rådde om en fikk rett før eller rett etter 01.03....og bestiller så ny El-bil av ett eller annet slag. Kan være jeg blir så forbannet at det ikke blir Tesla men hopper tilbake til e-tron tanken igjen, selv om jeg synes det er skikkelig dårlig rekkevidde i forhold til Tesla.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

creal

Jeg tror jeg sier meg enig her. Som tidlig reservasjosnholder / allerede Tesla-eier føles det fort som "belønningen" for gratis lån til Tesla i flere år, er et umiddelbart verditap på ca kr. 25.000,- på bilen vi fikk ut. Så blir det attpåtil verre av at man opplever forskjellsbehandling, hvor noen av oss får autopiloten gratis, og blir fullt ut kompensert, mens andre ikke blir det.

Sitat fra: GOS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:25
Nå gir jeg Tesla en ny anledning til å komme tilbake, og dersom det er uklart i hva som gjelder i morgen så leverer jeg faktisk inn skjema med krav om FULL tilbakebetaling av alt og tar fighten av prinsipp etter å ha lånt dem 20.000 i 3 år for mine to Model 3'er...og tilfeldigheten rådde om en fikk rett før eller rett etter 01.03....og bestiller så ny El-bil av ett eller annet slag. Kan være jeg blir så forbannet at det ikke blir Tesla men hopper tilbake til e-tron tanken igjen, selv om jeg synes det er skikkelig dårlig rekkevidde i forhold til Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA