Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer utenfor garanti? Vibrasjon ved akselerasjon og knirk i forstilling

Startet av Ulle, fredag 16. september 2022, klokken 19:04

« forrige - neste »

Ulle

Min 2017 X75 (65'km)skal nå inn for utbedring av acceleration shudder og knirking fra forstillingen (bærearm), samt en del annet plukk oppdaget på garantiutløpstest og ellers (fw door alignement, rust panser/dør/spoiler, ghosting fw sensorer, dørservo klarer ikke alltid åpne fordør).

Fra garantihistorikk fra forrige eier ser jeg at:
1) «acceleration shudder» ble utbedret for kun 2 år/25'km siden (Replace LH Front Drive Unit Clevis Mount And Both Front Halfshafts)
2) Det ble utbedret knirking i forstillingen for 4 år/50'km siden (skiftet sway bar links og stabiliser bar).

Ghosting på fw sensor og rust på spoiler har også vært utbedret før.

Bilen er ikke kjørt spesielt hardt av hverken forrige eier eller meg (familiebruk på 20 tommere) så det virker som om konstruksjonen/delene som brukes i forstillingen ikke er gode nok og litt googling kan tyde på det samme.

Spørsmålet mitt blir da; hvordan forholder Tesla seg til dette når disse delene neste ryker før normal slitasjetid, men bilen er utenfor garanti? Noen som har erfaring?
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA