Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser i Norge på TM3 - alle utgaver

Startet av Bjoris, lørdag 02. mars 2019, klokken 11:07

« forrige - neste »

Bjoris

Ja, da har jeg endret tråden litt og regnet ut dette selv:) Det er nok mange som funderer på om de skal gå for en av de modellene som er å kjøpe i Norge eller vente på de billigere, her er ca priser:

Jeg har brukt samme forhold som det er på USD/NOK på LR/AWD for å finne prisene på de rimeligere utgavene.

Det er selvsagt mulig at Tesla vil bruke forskjellig omregningsfaktor på de rimeligere modellene, men den blir neppe lavere enn på LR/AWD, slik den er på Performance. Jeg tror derfor at dette er "best case" ifht hva en kan spare på å vente på SR/MR.




Bjoris

Sitat fra: pekle på lørdag 02. mars 2019, klokken 11:36
Relativt enige: https://elbilforum.no/index.php?topic=44662.0

Ups, så ikke den tråden...

Vanskelig å argumentere for annet enn LR/AWD syns jeg, men det er fordi jeg ikke likte RWD på vår første S og det sitter i, vi kjører til fjells mye, vi har ikke behov for rekkevidden på LR, men AWD så når ikke det kom noe AWD på MR/SR så heller det mot LR/AWD.

Det blir vel slik at vi akkurat har fått vår når Tesla annonserer AWD på MR og SR, haha;)

ElbilJohn

Det er lett å ta utgangspunkt i SR og se at det «bare» er ca 30k opp til større batteri, men med den tankegangen har man plutselig oppe på LR AWD og ca 100k++ dyrere bil
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Amoss

Sitat fra: Bjoris på lørdag 02. mars 2019, klokken 11:07
Det er selvsagt mulig at Tesla vil bruke forskjellig omregningsfaktor på de rimeligere modellene, men den blir neppe lavere enn på LR/AWD, slik den er på Performance. Jeg tror derfor at dette er "best case" ifht hva en kan spare på å vente på SR/MR.

Dette ser rimelig riktig ut med mine øyne, men greit å notere at de norske prisene er inklusive vrakpant/levering, mens US prisene ikke er det...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA