Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verditap/Bruktpris på 2019, innbytte mot Kona?

Startet av SoloSuper, lørdag 02. mars 2019, klokken 09:13

« forrige - neste »

SoloSuper

Hei,

Kjøpte nylig en 2019 Ioniq, som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med, men kunne tenkt meg meg litt lenger rekkevidde.
Nå som prisene på Kona faller betraktelig på Finn.no er det fristende å bytte inn i denne.

Hva kan man forvente av en 2019 med teknikkpakke og vinterdekk (norsk bil), som har gått 4500km?

Er det som de sier at bilens verdi taper seg 1/3 av verdien i det man kjører ut fra forhandler? :)


Balaklava

finn.no ligger det en del 19 modeller med kjørelengde rundt 4-5000km med teknikk, skinn osv. De ligger rett under 300K hos forhandler. Har ikke sjekket prisen på privatsalg.

Og innbytte ligger lavere. Vet ikke hvor mye du ga mtp ditt anslag om 1/3 ned i pris når en ruller ut av butikken. Men med utgangspunkt i 300K som pris hos forhandler for "samme bil", så må en trekke fra evt fratrekk og fortjenesten forhandler skal ha ved innbytte.

Om jeg skal tippe får du et tilbud på rundt 230K ved innbytte. Om du gav 330K så er vi da nær teorien om 1/3 tap, ikke sikkert den teorien er så feil da...

EV-FTW

Beste du kan gjøre her ( tape penger gjør du uansett), er å selge bilen privat. Den er så ny og med garanti, så det burde gå greit.

Tipper du da vil klare å få ca 20 000 mindre enn forhandlere, så rundt 280 000.

Så må du legge på ca 100 000 for å få en Kona!

Og husk, de billigste Kona på Finn er importerte, og er utgaven med mindre batteri, færre hester og kortere rekkevidde, enn den som selges ny i Norge!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Har i dag vært med å kjøpe en Kona hos lokal Hyundai forhandler. Det var helt tilfeldig at de hadde en de kunne selge, var en som en av sjefene i butikken hadde brukt, altså ikke demokjørt. De tok en Ioniq 2017 i innbytte. Denne var kjørt 17 000 km, og hadde alt utstyr foruten skinn og takluke. Innbytteprisen ble 240 000, usett. Kona som var hvit, med originalt sort tak, skinn, alt utstyr ( foruten takluke) og 2 sett dekk på felg, måtte vi gi 369 000 for.

Så for en 2019 ioniq bør nok innbytteprisen ligge på rundt 250 000.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Electric cars in Norway

Øysteinen Da har du gjort en god deal, synes jeg. Bra :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA