Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AP/FSD billigere for eksisterende eiere

Startet av mthoring, lørdag 02. mars 2019, klokken 09:00

« forrige - neste »

prophan

Jeg har AP 2.0 bil med kjøpt FSD. forventer at de skifter hardware som kreves for å få FSD når den tid kommer.  Det er lovet å skifte til v3 computeren i tidligere poster. Jeg tror plasteret på såret med early access er ment for de som kjøpte AP/ FSD pakken før de satte ned prisen. Men at hardware fremdeles også skiftes for disse bilene. Vi vet at pr dato er ingen prod biler utstyrt med v3 computeren enda, så selv de som legger inn bestilling nå og mottar biler om kort tid må også ha hardware skiftet når den tid kommer.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

emmern

Vet om folk som er i early access. Og de får nesten aldri noe nytt. Og så blir software trekt igjen.

Det med andre ord ikke mye til plaster på såret med mindre man får installert HW3 først og får software som er eksklusivt for FSD til testing hele veien til release.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Doro

#32
Kjøpte AP til min model X i går. For 16700kr synes jeg det var vel verdt det...
Fikk senere på dagen melding i bilen : "you're all set. Thank you for your purchase. You may start using your new features now."
Men nei, ingen autopilot. Og nå har jeg en bil som rebooter hver gang jeg setter meg inn i den. Når jeg åpner døren viser skjermen "autopilot trial, software update in progress.", så rebooter bilen...
Har prøvd reset uten at det hjalp. Ringte support, de kunne se problemet men ikke hjelpe meg. De ville sende det videre til service senteret.

Noen som har tilsvarende, eller som har kjøpt AP til sin Tesla nylig og fått oppdatering?

Rapid

Har (hadde) det samme. Fikk AP rett etter at jeg trykket kjøp. Inklusiv summon, så de enablet sansynligvis bare SW som allerede var i bilen. Under en superlading i helgen gikk alt i svart og rebootet. Etter denne seansen forsvant AP. Men etter to SW oppdateringer lørdag kveld er AP light nå installert i bilen. Forøvrig er jeg utrolig skuffet over spesielt adaptiv cruise. Urolig regulering og bremser i hytt og pine. På veg til jobb i dag på firefelts motorvei med tett trafikk som fløt mellom 80 og 90 måtte jeg til slutt skru den av for å ikke forårsake ulykke. En lastebil bak meg hang faktisk på hornet. Finnes det avinstallasjonsknapp? Savner gammeldags cruise

1000kwh

Sitat fra: Doro på søndag 10. mars 2019, klokken 20:31
Kjøpte AP til min model X i går. For 16700kr synes jeg det var vel verdt det...
Fikk senere på dagen melding i bilen : "you're all set. Thank you for your purchase. You may start using your new features now."
Men nei, ingen autopilot. Og nå har jeg en bil som rebooter hver gang jeg setter meg inn i den. Når jeg åpner døren viser skjermen "autopilot trial, software update in progress.", så rebooter bilen...
Har prøvd reset uten at det hjalp. Ringte support, de kunne se problemet men ikke hjelpe meg. De ville sende det videre til service senteret.

Noen som har tilsvarende, eller som har kjøpt AP til sin Tesla nylig og fått oppdatering?
Kjøpte på lørdag, men brukte ikke bilen før søndag. Ingen problemer.

mthoring

Med nyeste sw er TACC litt nervøs av seg, men til gjengjeld er den veldig flink til å slakke av når andre biler er på tur over i samme veibane. Kommer sikkert til å bli justert litt i neste oppdatering.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

1000kwh

Sitat fra: mthoring på mandag 11. mars 2019, klokken 08:15
Med nyeste sw er TACC litt nervøs av seg, men til gjengjeld er den veldig flink til å slakke av når andre biler er på tur over i samme veibane. Kommer sikkert til å bli justert litt i neste oppdatering.
Kjørte på søndag rv. 23 og så videre E18 sørover. Da var det flere brå oppbremsinger på rv. 23 som var ubehagelige. Ganske irriterende. På E18 fungerte det veldig bra, og merker at den takler påkjøringsfelt mye bedre enn før.

DagfinnN

Sitat fra: mthoring på mandag 11. mars 2019, klokken 08:15
Med nyeste sw er TACC litt nervøs av seg, men til gjengjeld er den veldig flink til å slakke av når andre biler er på tur over i samme veibane. Kommer sikkert til å bli justert litt i neste oppdatering.
Å er den nervøs? Jeg kjørte fra M&R til Oslo på fredag og fikk minst 3 merkbare oppbremsinger fra TACC. Trodde det var lagt inn for å rense bremseskivene jeg :)
Neida - ser at når det er smal vei uten midtstripe,  møter lastebil med slakk sving til høyre, tror Tesla at lastebilen har tenkt å kjøre på meg. Så prøver Tesla å redde meg før den etter et par tidels sekund innser at lastebilen faktisk ikke vil kjøre på meg.
Litt ubehagelig ja.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DagfinnN

Sitat fra: Doro på søndag 10. mars 2019, klokken 20:31
Kjøpte AP til min model X i går. For 16700kr synes jeg det var vel verdt det...
Fikk senere på dagen melding i bilen : "you're all set. Thank you for your purchase. You may start using your new features now."
Men nei, ingen autopilot. Og nå har jeg en bil som rebooter hver gang jeg setter meg inn i den. Når jeg åpner døren viser skjermen "autopilot trial, software update in progress.", så rebooter bilen...
Har prøvd reset uten at det hjalp. Ringte support, de kunne se problemet men ikke hjelpe meg. De ville sende det videre til service senteret.
Noen som har tilsvarende, eller som har kjøpt AP til sin Tesla nylig og fått oppdatering?
Kjøpte torsdags kveld. Fredag sto det en melding om at FSD var aktivert eller noe lignende. Ingen problem men heller ingen nye funksjoner. Det siste kommer vel.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Motorwatt

Fantombremsinger har vært slik veldig lenge. Søk på forumet. Jeg bruker AP primært på E18 vest, og har etterhvert funnet et visst mønster. Slår den av i tuneller, forbikjøring av trailere, kraftig regn, osv. Bør også være unødvendig å bråbremse når en bil krysser 100 meter foran. Er egentlig helt ubrukelig, og det skjer heller ikke noe annet enn at det småjusteres mellom oppdateringene. Men @Sjokomelk har gitt et lite håp at det vil kunne bedres (med tiden).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

geear

Så prisen går tilbake til 40-50 lapper igjen? Eller 25 lapper, som den også var innom på vei nedover?

Nesten så det ikke går an å la være kjenner jeg, selv om jeg egentlig har slått meg til ro med at EAP dekker alt jeg ønsker og trenger (når de får det til å virke). Det er egentlig ingenting i FSD jeg trakter etter..

mthoring

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 12. mars 2019, klokken 00:33
Fantombremsinger har vært slik veldig lenge. Søk på forumet. Jeg bruker AP primært på E18 vest, og har etterhvert funnet et visst mønster. Slår den av i tuneller, forbikjøring av trailere, kraftig regn, osv. Bør også være unødvendig å bråbremse når en bil krysser 100 meter foran. Er egentlig helt ubrukelig, og det skjer heller ikke noe annet enn at det småjusteres mellom oppdateringene. Men @Sjokomelk har gitt et lite håp at det vil kunne bedres (med tiden).

Ja, har alltid vært fantombremsing. Men det er MYE værre med de siste versjonene enn det var i fjor, i hvertfall hos meg.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

mthoring

Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 10:16
Så prisen går tilbake til 40-50 lapper igjen? Eller 25 lapper, som den også var innom på vei nedover?

Nesten så det ikke går an å la være kjenner jeg, selv om jeg egentlig har slått meg til ro med at EAP dekker alt jeg ønsker og trenger (når de får det til å virke). Det er egentlig ingenting i FSD jeg trakter etter..

Skilt- og lyskryssgjenkjenning kunne jeg tenkt meg. Nå er vel fartsgrenseskiltlesing egentlig noe vi skal få med EAP, i henhold til den opprinnelige teksten da.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

svarteper

Hvorfor får ikke alle tilbud om kjøp av ap for 16700kr? har en 17 model s kjøpt brukt , prisen ble redusert fra ca 71000, til 33400, men ikke videre  ned som mange har fått.kjøres dette ut i puljer som programoppdateringer så det er forklaringen. tesla sc kunne ikke svare på hvorfor.
Tesla model s 75 d 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA