Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AP/FSD billigere for eksisterende eiere

Startet av mthoring, lørdag 02. mars 2019, klokken 09:00

« forrige - neste »

mthoring

#15
Det var vel egentlig galskap å love gratis hardwareoppgradering til kjøpere av FSD. Hadde vel vært mer fornuftig og kastet kortene og betalt tilbake pengene, eller funnet på en unnskyldning og bare betalt de som tok saken til retten. Hva hvis HW3 inkluderer mer enn bare oppgradering av computeren? Blir vel håpløst dyrt å legge til radarer, kameraer etc?

Håper uansett utviklingen fortsetter på AP2+ slik at den blir tryggere under flere forhold og får skilt- og trafikklysgjenkjenning, drive on nav, og advanced summon. Da er jeg happy i hvertfall.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

HKS

Etter at Tesla nå har døpt om og endret FSD-pakken så tviler jeg faktisk på at de trenger å oppgradere datamaskinen i bilen.
Tesla Model 3 Long Range

Apache

Jeg trudde skilt gjenkjenning var i EAP men ikke implementert enda. Er det slik at man må FSD for det?

emmern

#18
Sitat fra: sjokomelk på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:08
Siden det ikke har kommet noe offisiell info for oss som kjøpte FSD for lenge siden enda, så tenker jeg at det er like så dumt å droppe spekulasjoner og ingen grunn til å hisse seg opp for noe. Hjelper ikke på blodtrykket. ;D

De sa at vi som kjøpte FSD fra før får Early Access Program som plaster på såret.

https://www.tesla.com/no_NO/blog/upgrading-autopilot-and-full-self-driving-capability

Customers who previously purchased Full Self-Driving will receive an invitation to Tesla's Early Access Program (EAP). EAP members are invited to experience and provide feedback on new features and functionality before they are rolled out to other customers.

Og that's it...

Sitat fra: HKS på søndag 03. mars 2019, klokken 00:22
Etter at Tesla nå har døpt om og endret FSD-pakken så tviler jeg faktisk på at de trenger å oppgradere datamaskinen i bilen.

Jepp. Ikke for "FSD Light", som er de EAP-funksjonene som ble flyttet inn i FSD.

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

TeslaModelX

Sitat
EAP members are invited to experience and provide feedback on new features and functionality before they are rolled out to other customers.

Wow, kan ikke vente! Virkelig verdt pris-forskjellen  ::)

k1

Sitat fra: ModelS på mandag 04. mars 2019, klokken 07:48
Sitat
EAP members are invited to experience and provide feedback on new features and functionality before they are rolled out to other customers.

Wow, kan ikke vente! Virkelig verdt pris-forskjellen  ::)

Jeg hadde ikke akseptert det, hadde jeg stått i den situasjonen. Beta tester er for spesielt interesserte...

HKS

Sitat fra: k1 på mandag 04. mars 2019, klokken 08:19
Jeg hadde ikke akseptert det, hadde jeg stått i den situasjonen. Beta tester er for spesielt interesserte...
Det er vel ikke snakk om så mange kunder.
I perioden 1. januar til 28. februar var vel bare FSD tilgjengelig "off-menu", og hvis man bestilte dette er man vel klassifisert som "spesielt interessert".

Ellers bør det ikke være noen problem for disse å få Tesla til å refundere pengene.
Tesla Model 3 Long Range

k1

Sitat fra: HKS på mandag 04. mars 2019, klokken 11:30
Sitat fra: k1 på mandag 04. mars 2019, klokken 08:19
Jeg hadde ikke akseptert det, hadde jeg stått i den situasjonen. Beta tester er for spesielt interesserte...
Det er vel ikke snakk om så mange kunder.
I perioden 1. januar til 28. februar var vel bare FSD tilgjengelig "off-menu", og hvis man bestilte dette er man vel klassifisert som "spesielt interessert".

Ellers bør det ikke være noen problem for disse å få Tesla til å refundere pengene.

Jeg tviler på at Tesla bare betaler dette tilbake til alle FSD kunder.. de må nok selv si ifra om dette ikke aksepteres og be om tilbakebetaling. Det skjer neppe av seg selv, da de heller vil prøve seg på slikt som de nå gjør: «Kjære heldige kunde, du skal få early access i stedenfor og være vår betatester...»

Wibla

Logget inn på tesla.com, nå står det 16700 NOK for FSD...  :police:

2018 Tesla Model S 75D

1000kwh

Ikke dårlig! Lønte seg å vente :p

Så får vi se hvor lenge dette holder. Kanskje det er 101000 igjen i neste uke

makki

Venter til neste uke, sikkert det blir enda mer pris dropp.

1000kwh

Nå er det jo billigere for oss som allerede har en Tesla enn de som bestiller ny. Det er jo ganske merkelig. Står jo 33000,- etter kjøp når man bestiller ny.

cra

Det kan være feil på websiden, eller det kan være en "tip of the hat" til de som har kjørt med dette en stund og slik bidratt med data til utviklingen. Eller det kan være noe helt annet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorEl

Sitat fra: cra på torsdag 07. mars 2019, klokken 09:36
Det kan være feil på websiden, eller det kan være en "tip of the hat" til de som har kjørt med dette en stund og slik bidratt med data til utviklingen. Eller det kan være noe helt annet.
"Tip of the hat" I like that.
FSD- kjøpt og betalt. Tilbake til fremtiden 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

cra

Sitat fra: JorEl på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:30
FSD- kjøpt og betalt. Tilbake til fremtiden 8)

Og i lys av akkurat det, litt skamløs egenreklame: http://tesla.ramsvik.org
Lagde den mens jeg venta på min første Tesla. Passet mye bedre før V9 kom, plassert på øvre halvdel av skjermen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA