Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på ID Buzz

Startet av kodax, fredag 01. mars 2019, klokken 13:12

« forrige - neste »

kodax

Dagens Caravelle starter i Norge på ca 580K, mens Multivan på ca 745K før mva.
Hvor tror dere Buzzen havner i pris?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

ovev

Fikk mail fra VW Nyttekjøretøy. Priser på både personbil og varebilutgave vil offentligjøres 20. mai på nettsidene deres, med start bestillinger 23. mai. Regner med det er kun priser på bakhjulstrekkerne som kommer da.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

Daniel_0007

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/corrected-version-the-wait-is-finally-over-start-of-id-buzz-pre-sales-7972

Without taking into account the environmental bonus in Germany, the gross list price for the five-seater ID. Buzz Pro is 64,581.30 euros (in Germany). Gross prices for the ID. Buzz Cargo start from 54,430.60 euros (in Germany). The first vehicles will be delivered to customers in autumn this year.

Blir vel da rundt 650k her vel? Ser id4 gtx starter på 50k euro i Tyskland som er nesten det samme den starter her på når man regner inn euro kursen
Model 3 2019 LR Rwd

Daniel_0007

Ser ut som jeg tok kraftig feil og vw har lansert bilen som et røverkjøp som starter på 494 200, løp å kjøp sier jeg, kjenner jeg vw rett så går prisen kraftig opp etter noen måneder

https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/varebil/pdf/prislister/Prisliste-ID-Buzz.pdf
Model 3 2019 LR Rwd

MariusJS

Ser ut som de fjernet komplette prislister?
Jeg har dem iaf her

daktari

Sitat fra: Daniel_0007 på fredag 20. mai 2022, klokken 08:45
Ser ut som jeg tok kraftig feil og vw har lansert bilen som et røverkjøp som starter på 494 200, løp å kjøp sier jeg, kjenner jeg vw rett så går prisen kraftig opp etter noen måneder

https://www.volkswagen.no/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/no/varebil/pdf/prislister/Prisliste-ID-Buzz.pdf
Mye standardutstyr også!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ledam

Hva tror dere om bakhjulsdrift? Er det en begrensning? Bør man vente til den kommer med firhjulsdrift?



Truls Antonsen

Uten alt er direkte sammenliknbart, mine erfaringer i bakken hjemme, 17% stigning, med piggdekk.
Id3 Pure vs 2008 Caddy SDI fwd = id3 er iallefall ikke noe dårligere.
Caddy vs 2016 Touran 1,4tsi, klasseforskjell...Caddy vinner...Touran er rett og slett dårlig. Den er dårlig også med dieselmotor foran, sier en slektning.

Caddy mot '09 A4 Quattro = klasseforskjell, men når det er sagt, med normalt brøytet vei, dog snøføre, var det sjelden noe problem med Caddy. Og A4 brøytet seg opp i 20-25cm snø...

Alle disse sammenlikningene er gjort når jeg hadde begge biler samtidig.
Har nå etron sammen med id3...men er ikke sammenliknbart. Etron og A4 er tilsvarende, men ingenting slår elmotor fra stillestående start...

Utfra dette, så er id3 med rwd helt fin på vinterføre hva gjelder fremkommelighet, og gitt tilsvarende vektfordeling bør Buzz'en også være ok.

Noen klager på at bakenden kommer fort på id3...men da ofte i kombi med Pirelli piggfritt. Jeg har IceContact pigg, og sliter ikke med det samme.
Gassresponsen er noe "ivrig" iallefall på id3 i lav fart, kan sikkert være medvirkende...jeg kjører i ECO på vinter, da er den noe roligere. Aner ikke hvordan buzz er programmert...

ESP på id3, og utfra tester også id4, er rimelig konservativ, og struper effekt veldig fort ved slipp. Kjedelig vil jeg si...
Etron55'n aksepterer litt drift før den begrenser, og er mye artigere. Det har jeg sett i test på bane med id4 og q4 også, q4 aksepterer litt vinkel...og id er tryggheten selv.

Så spørs det om ESP kan slåes av fra sw 3.0 da...

Konklusjon - jeg ville ikke vært bekymret.

...jeg liker "bedre" å få en liten sladd ut av rundkjøring enn at bilen går rett frem, og om en tenker motsatt av meg, kan en kanskje vurdere annerledes...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


REN-BIL

Konfiguratoren på vw.de er på plass. For 600' får du mye sjarm for pengene. Lengde 4,712m, høyde 1.927m, bredde 1,985m, akselavstand 2,989m, 77KWh li-ion, max ladekapasitett: 170KW, vekt 2459kg, hengevekt:1000kg. 0-100 km/h: 10,2 sek, bagasjerom 1121L

Blir spennende å se disse på veiene :)

Trond.m

Det jeg ikke fant ut i den tyske konfiguratoren var hvordan interiøret blir med de ulike setepakkene fra den norske prislisten.
Ser ut som om man må kjøpe tofarget lakk for at bilen ser litt kul ut. Sølv metallic er mye billigere, men da blir den jo nesten lik dagens transporter 😥

Det er usikkerhet i forhold til varmepumpe. På FB er det noen som skriver at de første bilene kommer uten VP. Det er vel en dealbreaker for mange.

SveinJ

Sitat fra: REN-BIL på lørdag 21. mai 2022, klokken 23:32
Konfiguratoren på vw.de er på plass. For 600' får du mye sjarm for pengene. Lengde 4,712m, høyde 1.927m, bredde 1,985m, akselavstand 2,989m, 77KWh li-ion, max ladekapasitett: 170KW, vekt 2459kg, hengevekt:1000kg. 0-100 km/h: 10,2 sek, bagasjerom 1121L

Blir spennende å se disse på veiene :)

Jeg så både BUZZ og Cargo på testkjøring i Tyskland i februar, snakket også med førere av dem. Fant ut at dette ikke blir en bil for oss, vi beholder vår ID-4-
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

hELgenen

Synd den ikke leveres som camper , men det kommer vel kanskje senere?

Kunne aldri kjøpe en gedigen fossil bobil,men en snerten id buzz camper kunne nok fristet

Trond.m

#13
Enig. 5-seteren gir ingen mening for andre enn familier som trenger gedigen bagasjeplass og god plass til passasjerer og hund.
Hører at det skal være et enormt stort antall som står på interesselisten, men jeg tror nok mange faller fra når det kommer til bestilling.

kodax

Sitat fra: Trond.m på søndag 22. mai 2022, klokken 08:00
Enig. 5-seteren gir ingen mening for andre enn familier som trenger gedigen bagasjeplass og god plass til passasjerer og hund.
Hører at det skal være et enormt stort antall som står på interesselisten, men jeg tror nok mange faller fra når det kommer til bestilling.
Er man litt handy (eller betaler noen som er det), så kan vel 5-seteren fint bygges om til en praktisk campingbil.
Må man ha 7 seter, ferdigbygget camper (eller awd), så er jo ikke dette bilen, men for alle andre som er på utkikk etter en slik type bil, så må jo denne være midt i blinken.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA