Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf må ned i pris, Model3 kommer nå til ca 300 000 kr!

Startet av EV-FTW, fredag 01. mars 2019, klokken 12:33

« forrige - neste »

EV-FTW

Da har Tesla satt ned prisene på Model3, og bekreftet at det kommer en utgave med 350 km rekkevidde, til ca 300 000 kr.

De har satt ned prisen over natta til 429 000 for utgaven med lang rekkevidde og 4x4 ( trist for de som har betalt ca 450 000 for den). Så nå må rett og slett folk være «tullinger» om de kjøper en Leaf til over 400 000! Kanskje litt strengt av meg å si det, men jeg mener det litt også. Leaf er overpriset, noe som blir enda tydeligere nå. Så noe kommer til å skje med prisen på den.

https://www.tv2.no/broom/10449162/
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Lars C. Krogenæs

Njaaa

Ikke enig i at folk må være tullinger, men det betyr at konkurransen på elbilmarkedet endelig tar seg opp.

Jeg har vel ventet på denne dagen i 15år nå :-)

Vi går fra en situasjon der forhandler kunne ta "hva de ville" fordi det ikke var noe å velge i, til en situasjon der det vil være flere produkter å velge mellom. Dermed blir prisingen viktig fremover.

Nissan i Norge har hitil melket det de kan av markedet, og vi vil nok kjøre flere spennende kampanjer hos både fremover. 

Forøvrig setter også Tesla ned prisen for de som allerede har tegnet kontrakt. Noe norske importører (BMW)burde legge merke til.

 
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

EV-FTW

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 01. mars 2019, klokken 17:14
Njaaa

Ikke enig i at folk må være tullinger, men det betyr at konkurransen på elbilmarkedet endelig tar seg opp.

Jeg har vel ventet på denne dagen i 15år nå :-)

Vi går fra en situasjon der forhandler kunne ta "hva de ville" fordi det ikke var noe å velge i, til en situasjon der det vil være flere produkter å velge mellom. Dermed blir prisingen viktig fremover.

Nissan i Norge har hitil melket det de kan av markedet, og vi vil nok kjøre flere spennende kampanjer hos både fremover. 

Forøvrig setter også Tesla ned prisen for de som allerede har tegnet kontrakt. Noe norske importører (BMW)burde legge merke til.



Enig. Her har BMW mye å lære! At Tesla kompenserer for de som allerede har tegnet kontrakt er veldig bra.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Joltus

Nissan har vel ikke melket all verdens i forhold til andre merker?

Og det er vel i hovedsak i år vi har sett de groveste tendensene, spesielt fra kia og hyundai?

EV-FTW

Sitat fra: Joltus på fredag 01. mars 2019, klokken 18:41
Nissan har vel ikke melket all verdens i forhold til andre merker?

Og det er vel i hovedsak i år vi har sett de groveste tendensene, spesielt fra kia og hyundai?

Er enig i at Kia eNiro er overpriset. Hyundai Kona er ikke like dyr. Ja, så har vi Opel da. De prøver seg og med melking
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Bombus

Tesla overrasker, jeg trodde ikke denne kom. Jaggu leverer de en flott bil til en særdeles billig penge.
2018 Nissan Leaf

Zuexi

Synes Leaf 40 kWh Launch Edition var mye bil for pengene, men 60 kWh synes jeg viste et tegn av melking. Kan jo ha hatt en sammenheng med at det bare var planlagt 5000 biler til Europa, samt den aggressive prisingen fra konkurrentene.

TJV

Helt enig angående Launch Edition. Særdeles gunstig (Agrol rabatt som alle kunne fått) var mye bil for pengene. Gratis bil/null verditap på 1 år.
Tror jeg ville vært avventende til å kjøpe Leaf de neste månedene. Må nok ned i pris skal de være Norges mestselgende bilmodell i år også.
Men at Tesla selger/leverer den billige Model 3 her i Norge om 3-6 måneder gjenstår å se. At den vil selge bra - garantert. Trodde helt ærlig at Tesla ville begynne å selge/levere den billige Model 3 om ca et år, så der tok jeg (muligens) feil.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Lynet

Nissan har overpriset Leaf fra dag en. Jeg kjøpte i 2011, og litt ut i 2012 satte de ned prisen ca 30000!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

leafnor

#9
Nissan har lest markesdøkonomi som mange andre, og early adoptors betaler mer enn de som kommer senere inn. Slik er det, og selvfølgelig kan en ønske seg pris på et nytt produkt på nivå med hva det har i slutten av livsfasen. Men sånn fungerer det ikke. (Er nok ingen usolgte Leaf fra 2011 på noe lager å støver ned fordi prisen var for høy).



Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

tomrh

Et annet moment her er at Nissan har bygd seg et rykte med pålitelige elbiler med få feil, i kontrast til Tesla som kanskje har et litt ufortjent rykte med mange feil (fordi det negative med Tesla hausses opp i media). Endel er villige til å betale noe ekstra for en modell som oppleves «trygg».
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Joltus

Pluss at man skal ikke undervurdere det å ha tradisjonelle løsninger.

Mine foreldre hadde aldri satt sin fot inn i en model 3 uten knapper.....

arthur

Sitat fra: tomrh på søndag 03. mars 2019, klokken 08:46
Et annet moment her er at Nissan har bygd seg et rykte med pålitelige elbiler med få feil, i kontrast til Tesla som kanskje har et litt ufortjent rykte med mange feil (fordi det negative med Tesla hausses opp i media).

Hva angår feil og problemer med Tesla så finnes det jo svært mye dokumentasjon her på forumet (av eiere av Tesla) at det er et reelt problem.

Det amerikanske forbrukermagasinet Consumer Reports kan ikke lenger anbefale den nyeste Tesla-modell 3, fordi medlemmene sier at de har identifisert en rekke problemer med bilene sine.

CR-medlemmer rapporterte disse resultatene i den årlige forbrukerhetsundersøkelse, som inkluderer data på ca. 470 000 biler, heter det.


https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2019/02/Kutter-anbefaling-paa-Tesla-Model-3
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Løve

Det er latterlig mye penger Nissan skal ha for sin 62kW utgave. Minst 30k for mye. Den burde ikke kostet mer enn 350k inkludert to sett dekk. Men, Nissan har betydelig høyere pålitelighet og byggekvalitet enn Tesla, så prisen blir litt urettferdig å sammenligne sånn direkte. Pluss at Nissan sin utgave er. Toppdekket med ProPilot osv, mens Tesla sin billigbil er ribbet kasse med ratt og seter. Uansett, håper at prisene på Leaf, Kona, Niro osv nå presses ned der de hører hjemme og ikke på det melkenivået som de nå har.

jkirkebo

Sitat fra: Løve på søndag 03. mars 2019, klokken 15:20
Det er latterlig mye penger Nissan skal ha for sin 62kW utgave. Minst 30k for mye. Den burde ikke kostet mer enn 350k inkludert to sett dekk. Men, Nissan har betydelig høyere pålitelighet og byggekvalitet enn Tesla, så prisen blir litt urettferdig å sammenligne sånn direkte. Pluss at Nissan sin utgave er. Toppdekket med ProPilot osv, mens Tesla sin billigbil er ribbet kasse med ratt og seter. Uansett, håper at prisene på Leaf, Kona, Niro osv nå presses ned der de hører hjemme og ikke på det melkenivået som de nå har.

SR+ med el-seter med minne, AP og vinterdekk vil vel havne på ca. 375k. Den kommer mao. ganske bra ut mot Leaf 60kWh. Den har også oppgradert stereoanlegg. Leafen har vel fortsatt bare manuelle seter og mangler også lengdejusterbart ratt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA