Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

Stigespillet


magnetic

Tipper flere kommer til å benytte 7 dagers angrefristen o levere inn bilen. Hvis man må betale halv pris for oppgradering. Er jo lønnsomt å levere inn bilen og bestille på nytt. da man får FSD for samme pris som man ga for EAP.
Eller droppe FSD Autopilot og spare en god del

MrBeery

Sitat fra: magnetic på mandag 04. mars 2019, klokken 19:58
Tipper flere kommer til å benytte 7 dagers angrefristen o levere inn bilen. Hvis man må betale halv pris for oppgradering. Er jo lønnsomt å levere inn bilen og bestille på nytt. da man får FSD for samme pris som man ga for EAP.
Eller droppe FSD Autopilot og spare en god del
Gjelder 7 dagers angrefrist offisielt i Norge nå? Ser det står på USA-nettsiden, men ikke noe på den norske.

creal

Jeg har fått muntlig bekreftet fra Tesla at jeg skal få gratis autopilot, så blir usikker når de rykker ut med det motsatte i medier. I bilen har jeg imidlertid "autopilot" i menyen - men selve autosteer ser jeg ikke der. Sier dette meg noe om autopilot er aktivert eller ikke?

S4e

Sitat fra: magnetic på mandag 04. mars 2019, klokken 19:58
Tipper flere kommer til å benytte 7 dagers angrefristen o levere inn bilen. Hvis man må betale halv pris for oppgradering. Er jo lønnsomt å levere inn bilen og bestille på nytt. da man får FSD for samme pris som man ga for EAP.
Eller droppe FSD Autopilot og spare en god del

???
Trenger jo ikke å levere inn bilen for å få det? Alle som bestilte EAP får FSD til 0 kostnad i forhold til tidligere avtalt pris.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Handyman

Sitat fra: xderia på mandag 04. mars 2019, klokken 10:08
Sitat fra: Løve på mandag 04. mars 2019, klokken 01:04
Dere trenger denne

https://i.imgur.com/FypYTDC.jpg

Lest andre steder at man minster autolanechange with confirmation om man velger bort FSD. Hva stemmer?
Ja det stemmer, det kan hende du leste det på Tesla sine sider, for det står der ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elgulf

Snakk om å spytte kunder rett i trynet.

Har du vært så heldig å låne tesla 10k i 2 år for så å låse bestillingen på performance utgaven med levering før endring. Jo da er takken at skal du betale mer enn en som satt på gjerdet og bestilte i januar og tenkte «fader, jeg kan fortsatt få bil i mars»

Selv bestilte jeg hvit performance med vinterdekk og betalte 638k med full pakke eks fsd.
Som jeg tolker artikkelen det er linket til over her, kan jeg bestille fsd for 30k siden jeg allerede har tatt levering.
Men om du bestiller i dag, eller ikke har tatt levering så kommer denne konfigen på 645k med fsd, mens som har tatt levering ender på 667,5k om jeg oppgraderer.

Skjønner dette med prisendringer osv, men vi snakker prisendring 1 uke etter levering starter i et nytt marked og det er mer eller mindre tilfeldigheter som gjør om du kommer bra eller dårlig ut av det.

Ikke den beste kundeopplevelsen.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Balrog

Snakket med hyggelig kundebehandler i Drammen. Utleverte biler med EAP får gratis FSD.

FSD innebærer i følge ham at bilen kjører fullstendig på egenhånd, uten å være avhengig at du sitter med en tung labb på rattet, eller har såpass pondus at rattet subber mageflesket. Det blir spennende - endelig kan jeg få øvd inn litt gitarspilling på vei til og fra jobben.

Fikk samtidig mail fra oompa-loompaene i delivery om at jeg tilbys FSD til halv pris. Klovner ass...

Jeg velger å tro på de ansatte i Drammen at FSD blir tilgjengelig etterhvert uten merkostnad for de som fikk bilen uka før prisreduksjon og pakkeendring.

Strengt tatt blir jo FSD da det man opprinnelig tenkte på som autopilot, mens AutoPilot-pakka er automatisk feltholder og Adaptive Cruise Control, med AP som navn for at det skal matche hva konkurrentene kaller sine pakker.

Får lete litt på nett etter hva FSD virkelig skal bli før jeg peker nese til alle de som endelig kan få bilen noen tusenlapper billigere uten speil og blinklys og de andre greiene de aldri bruker.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Handyman

Sitat fra: Balrog på mandag 04. mars 2019, klokken 21:38
Snakket med hyggelig kundebehandler i Drammen. Utleverte biler med EAP får gratis FSD.

FSD innebærer i følge ham at bilen kjører fullstendig på egenhånd, uten å være avhengig at du sitter med en tung labb på rattet, eller har såpass pondus at rattet subber mageflesket. Det blir spennende - endelig kan jeg få øvd inn litt gitarspilling på vei til og fra jobben.

Fikk samtidig mail fra oompa-loompaene i delivery om at jeg tilbys FSD til halv pris. Klovner ass...

Jeg velger å tro på de ansatte i Drammen at FSD blir tilgjengelig etterhvert uten merkostnad for de som fikk bilen uka før prisreduksjon og pakkeendring.

Strengt tatt blir jo FSD da det man opprinnelig tenkte på som autopilot, mens AutoPilot-pakka er automatisk feltholder og Adaptive Cruise Control, med AP som navn for at det skal matche hva konkurrentene kaller sine pakker.

Får lete litt på nett etter hva FSD virkelig skal bli før jeg peker nese til alle de som endelig kan få bilen noen tusenlapper billigere uten speil og blinklys og de andre greiene de aldri bruker.
Nye FSD er omtrent det samme som EAP var (level 2). Se på nettsidene til Tesla.
Tidligere visjoner om FSD (Level 4) er tydeligvis lagt på hylla.

Så det er ikke så enormt mye å rope hurra for.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

KLH

Prøver å få denne på sporet igjen  :)

1. Hadde bestilling med EAP. Fått VIN, men ikke leveringsdato.
2. Sendte e-post sent på fredag til DeliveryNO@tesla.com med ønske om nedgradering til AP og prisavslag
3. Hyggelig svar fra Tesla mandag ettermiddag, der de bekreftet at dette lot seg gjøre.

Har fått kreditnota, og ny ordrebekreftelse uten EAP med 41.800,- i lavere totalpris. Ordrebekreftelsen inneholder ikke spesifert linje med AP, men det regner jeg med er i orden ved levering.

Vil tro Tesla kundeservice har veldig mye å gjøre om dagen, og hadde ikke regnet med å få svar såpass raskt. Veldig fornøyd med kundeservice så langt.
2017 Hyundai Ioniq - Ligger ute på Finn.no
2019 Tesla Model 3 - Bestilt
2018 DS - Kansellert
2018 Kie eNiro - Reservasjon 4xx
2018 Audi e-tron - Reservasjon 9xx
2018 Jaguar i-Pace - Kansellert
2017 Volkswagen e-Golf - Kansellert

Olings

Etter å ha lest her på forumet om alle som hadde fått melding ringte jeg Tesla i går.

Jeg har ikke hørt noe og var derfor veldig nysgjerrig.

De hadde riktig kontaktinfo på meg, og var overrasket over at jeg ikke hadde fått beskjed.

Fikk de til å sende meg skriftlig bekreftelse også, men han kunne fortelle det alle andre sier om at ulevert
EAP = nye FSD.

Fikk også høre at bilen min var på båten på vei fra Zeebrugge til Drammen.

Nærmer seg! Passer bra ettersom poden, nevøen min og jeg skal ha Tesla Model 3 roadtrip som tar oss innom Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Østerrike, Lichtenstein, Sveits, Italia, Monaco og Frankrike i sommer.  8)

Da skal jeg bare lene meg tilbake og la bilen få kjøre selv. :P

gruffalo

Sitat fra: KLH på tirsdag 05. mars 2019, klokken 00:22
Prøver å få denne på sporet igjen  :)

1. Hadde bestilling med EAP. Fått VIN, men ikke leveringsdato.
2. Sendte e-post sent på fredag til DeliveryNO@tesla.com med ønske om nedgradering til AP og prisavslag
3. Hyggelig svar fra Tesla mandag ettermiddag, der de bekreftet at dette lot seg gjøre.

Har fått kreditnota, og ny ordrebekreftelse uten EAP med 41.800,- i lavere totalpris. Ordrebekreftelsen inneholder ikke spesifert linje med AP, men det regner jeg med er i orden ved levering.

Vil tro Tesla kundeservice har veldig mye å gjøre om dagen, og hadde ikke regnet med å få svar såpass raskt. Veldig fornøyd med kundeservice så langt.
Jeg har fått nøyaktig samme som deg. Har du betalt før, så du skal ha penger i retur? Har du fått ny final invoice?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

rkaspers

Fikk et ganske utfyllende svar fra Delivery nå. Tenkte jeg like gjerne kan kopiere det inn her så slipper de kanskje å få mange henvendelser med samme type spørsmål. Det virker som det har laget en slags mal nå.


Sitat"Takk for din henvendelse, her er mer info på dine spm:

Alle som har hentet ut bilen fra og med 1. Mars får en Over the Air oppgradering på sin Autopilot/Evnen til å kjøre helt på egen hånd-pakken (Full Self-Driving).

Alle som fjerner Enhanced Autopilot fra sin konfigurasjon, vil ikke ha Autopilot synlig I sin konfigurasjon, men vil få oppgraderingen I etterkant Over the Air.

Hva får jeg hvis jeg har bestilt Model 3 uten Autopilot?
Du får nå Autopilot oppgraderingen inkludert.

Hva får jeg hvis jeg allerede har bestilt Autopilot?
Du får nå «Evnen til å kjøre helt på egen hånd»-pakken (Full Self-Driving).

Hva får jeg hvis jeg allerede har bestilt både Autopilot og Full Self-Driving-pakken?
Du vil motta en invitasjon til å delta på Tesla sitt Early Access Program (EAP). EAP medlemmer har mulighet til å oppleve og gi tilbakemeldinger om nye funksjoner før alle andre.

Hva om jeg har fått utlevert bil uten Autopilot, men ønsker Autopilot i etterkant?
Du har nå mulighet til å oppgradere til Autopilot for halve prisen av oprinnelig oppgradering etter levering. Dette gjelder både Autopilot og «Evnen til å kjøre helt på egen hånd»-pakken (Full Self-Driving).


Autopilot
Gjør det mulig for Teslaen å styre, akselerere og bremse automatisk for andre kjøretøy og fotgjengere i kjørebanen.


Evnen til å kjøre helt på egen hånd
Naviger på Autopilot; automatisk kjøring fra av- og påkjøring til motorvei, inkludert trafikkmaskiner og forbikjøring av biler.

Autoparkering: både parallelle og perpendikulære steder.

Summon: den parkerte Teslaen din finner deg hvor som helst på parkeringsplassen. Helt sant.

Kommer senere i år
Gjenkjenn og responder på trafikklys og stoppskilt.
Automatisk kjøring i bygater.

Du kan finne ut mer om de forskjellige egenskapene ved å gå inn på vår nettside, www.Tesla.com"


Det som er litt forvirrende er 2 avsnitt som kan virke litt motsigende:

Hva får jeg hvis jeg har bestilt Model 3 uten Autopilot?
Du får nå Autopilot oppgraderingen inkludert."

Hva om jeg har fått utlevert bil uten Autopilot, men ønsker Autopilot i etterkant?
Du har nå mulighet til å oppgradere til Autopilot for halve prisen av opprinnelig oppgradering etter levering. Dette gjelder både Autopilot og «Evnen til å kjøre helt på egen hånd»-pakken (Full Self-Driving).

Jeg vil anta at avsnitt 2 for de fleste handler om å oppgradere fra AP til FSD og da vil være 29 500kr.

creal

Takker - men mange har jo uttrykkelig fått bekreftet at de får gratis autopilot på allerede leverte biler. Er det noen som har opplevd at Tesla har trukket tilbake et slikt løfte? Hvis ikke ender man opp med forskjellsbehandling her, hvor noen får autopilot gratis, mens andre må betale halv pris (uklart om dette er halvparten av 25.000,-, eller halvparten av 33.000,-...).

magnetic

ut ifra listen , så får alle noe , bortsett fra de som henta bilen før 1 mars. De får kunn en verdi nedskriving og et spark i ræva, straks man snur ryggen til kundeservicen  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA