Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

bno

OT warning
Dristet meg frempå for en uke siden å klagde på strukturen og desorganiseringen til Tesla (selv om jeg forstår at det pågår mye for tiden og da burde det være skuddpremie på kjepphester)
Fikk huden full delvis med rette, men dette som er referert her er direkte stygt. Det trekker ned nivået et og to hakk. Ikke bra!!! Så skal jeg holde meg unna tråden her fremover.

1000kwh

Sitat fra: Karma på søndag 03. mars 2019, klokken 19:31
Sitat fra: Balrog på søndag 03. mars 2019, klokken 12:22
"Faen i helvete jeg skal ikke ha gratis jævla dessert!

Kan folk slutte å kalle det gratis!?

Du bestiller hovedrett på restaurant fra menyen og betaler 250 kroner som oppgitt.
Du spiser deg god og mett, men hører så tilfeldigvis fra karen på nabobordet (som kom litt senere) at han bestiller samme hovedrett som da er opplyst til 200 kroner. Samtidig bestiller han en dessert til 50 kroner.
Du henvender deg til kelneren og spør hva greia er, og får beskjed om å vente litt.
5 minutter senere kommer kelneren tilbake til deg og serverer en dessert:
"Vi har oppgradert maten din med en dessert. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad. Vel bekomme"

Ville du fortsatt kalt dette å få gratis dessert?
Når du betaler for noe må du selv vurdere om det er verdt pengene. Dette er ikke støtte fra NAV. Du har ikke rett på noe. Men Tesla kompenserer likevel.

Karma

SitatNår du betaler for noe må du selv vurdere om det er verdt pengene. Dette er ikke støtte fra NAV. Du har ikke rett på noe. Men Tesla kompenserer likevel.

Feil.
1. Har ikke betalt for bilen ennå.
2. Du har rett på en hel del. Avbestilling er ett eksempel, oppsigelse en annen.

Uansett...det er ikke hva Tesla gjør jeg reagerer på. Det er at folk kaller det gratis

kTesla

Sitat fra: 1000kwh på søndag 03. mars 2019, klokken 20:13
Sitat fra: Karma på søndag 03. mars 2019, klokken 19:31
Sitat fra: Balrog på søndag 03. mars 2019, klokken 12:22
"Faen i helvete jeg skal ikke ha gratis jævla dessert!

Kan folk slutte å kalle det gratis!?

Du bestiller hovedrett på restaurant fra menyen og betaler 250 kroner som oppgitt.
Du spiser deg god og mett, men hører så tilfeldigvis fra karen på nabobordet (som kom litt senere) at han bestiller samme hovedrett som da er opplyst til 200 kroner. Samtidig bestiller han en dessert til 50 kroner.
Du henvender deg til kelneren og spør hva greia er, og får beskjed om å vente litt.
5 minutter senere kommer kelneren tilbake til deg og serverer en dessert:
"Vi har oppgradert maten din med en dessert. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad. Vel bekomme"

Ville du fortsatt kalt dette å få gratis dessert?
Når du betaler for noe må du selv vurdere om det er verdt pengene. Dette er ikke støtte fra NAV. Du har ikke rett på noe. Men Tesla kompenserer likevel.

Har ikke rett på noe nei, og flott at Tesla kompenserer. Men for de som ikke har fått bil enda så har Tesla spilt kortene sine allerede med å gi returrett på 1-3-7 dager. Da må Tesla selv velge, skal vi kompensere eller skal vi sitte på en haug av returnerte biler? Men forstår godt at Tesla ikke lar folk droppe AP fullstendig, og tror de fleste vil belite seg og si "ja takk" til AP, fremfor å returnere bilen for å spare 25 000. Alle har jo allerede akseptert den prisen man ble enige om ved bestilling av bil. Men hadde jeg bestilt bil uten AP og Tesla ikke tilbydde AP "gratis", så hadde jeg returnert bilen. Enkelt å greit fordi ellers taper jeg 25000 i det jeg tar ut bilen, i tillegg til vanlig prisfall. No stiller i hvert fall alle likt, og bruktmarkedet vil ikke favorisere nye kunder fremfor de første kundene.

Men for all del, Bravo Tesla for at de gjør noe nytt i bilindustrien og gir returrett.

Toalmar

Sitat fra: kTesla på søndag 03. mars 2019, klokken 20:30
Men for all del, Bravo Tesla for at de gjør noe nytt i bilindustrien og gir returrett.
Blir Spennede å se om andre merker tør å følge på. Dette er nok litt fremtiden ja.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


HermanGatevold

Sitat fra: Karma på søndag 03. mars 2019, klokken 20:27
SitatNår du betaler for noe må du selv vurdere om det er verdt pengene. Dette er ikke støtte fra NAV. Du har ikke rett på noe. Men Tesla kompenserer likevel.

Feil.
1. Har ikke betalt for bilen ennå.
2. Du har rett på en hel del. Avbestilling er ett eksempel, oppsigelse en annen.

Uansett...det er ikke hva Tesla gjør jeg reagerer på. Det er at folk kaller det gratis
Men du bestilte bilen i den konfigurasjonen du ville ha sant? Og du var villig til å betale den prisen når du bestilte formoder jeg? Tesla skylder ingen som har bestilt bil annet enn akkurat nøyaktig det de har bestilt. Da blir det riktig å kalle alle endringer som går kunden i favør for gratis.

Jeg må si jeg er sjokkert over hvor ekstremt barnslige og sutrete folk er her inne. Skulle tro det var en haug med bortskjemte 18 åringer som kjøper Tesla.

O

Kudos til trådstarter, godt initiativ  :+1:

Min mening er at Tesla bør la dem som ønsker bilen med den konfigurasjon de har bestilt, eksempelvis uten AP, bør få kjøpe bilen til dagens pris med den konfigurasjon de har bestilt. Dette bør i allefall gjelde for dem som ennå ikke har mottatt bilen. Alternativt tror jeg mange velger å kansellere/returnere bilen.

Autowinder

Sitat fra: HermanGatevold på mandag 04. mars 2019, klokken 06:28
Jeg må si jeg er sjokkert over hvor ekstremt barnslige og sutrete folk er her inne. Skulle tro det var en haug med bortskjemte 18 åringer som kjøper Tesla.
Innerst inne er vi jo alle 18år i hodet, og med så oppegående folk som de fleste er her inne blir det jo sutring ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

creal

Er det noen som bestilte uten autopilot, som har fått SMS om at autopilot (til 25.000) blir inkludert? Eller fått mail fra Tesla?

xderia

Sitat fra: Løve på mandag 04. mars 2019, klokken 01:04
Dere trenger denne

https://i.imgur.com/FypYTDC.jpg

Lest andre steder at man minster autolanechange with confirmation om man velger bort FSD. Hva stemmer?
70D Deep Blue

TrondM

Sitat fra: creal på mandag 04. mars 2019, klokken 10:07
Er det noen som bestilte uten autopilot, som har fått SMS om at autopilot (til 25.000) blir inkludert? Eller fått mail fra Tesla?
Ja, fikk SMS om at Autosteer og Adaptiv Cruise Control ville bli inkludert.

las^se

Snakket nettopp med Tesla kundeservice vedr. fjerning av EAP fra min bestilling. Fikk beskjed om å kansellere. Da jeg henviste til at folk melder at de har fått nedgradere, så ble det avfeid som løgn.

Noen lyver, men hvem?
VW e-up! -14

valgrind

Sitat fra: las^se på mandag 04. mars 2019, klokken 10:59
Snakket nettopp med Tesla kundeservice vedr. fjerning av EAP fra min bestilling. Fikk beskjed om å kansellere. Da jeg henviste til at folk melder at de har fått nedgradere, så ble det avfeid som løgn.

Noen lyver, men hvem?
Gjorde nettopp det samme etter en time i telefonkø, men det virket som skulle gå helt fint.

DanielSG

Snakket med kundeservice i dag og fikk "nedgradert" til AP og kreditert kr 41.800.
Det kan være at personen du snakket med ikke har fått instruks om at det lar seg gjøre. Ring igjen til du møter riktig person.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA