Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

dainai

Sitat fra: gruffalo på lørdag 02. mars 2019, klokken 14:46
1. LR AWD, EAP
2. Vil ha downgrade til AP
3. Ok, bekreft på mail så skal du få ny final invoice.

Jeg har allerede betalt bilen, og har levering neste uke.  Håper jeg får en kreditnota innen da på 41.800.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Vilken epost sender du til?

gruffalo

Dama jeg prata med sendte en mail, så måtte jeg bare svare på den, så skulle hun "lage en sak på det" eller noe sånt. Så det var en personlig epostadresse.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

emurof


Toalmar

Har postet i annen tråd tidligere, men tar det i denne da dette ser ut tl å være riktig.
som så mange andre har jeg bestilt EAP. Bilen har fått VIN og jeg har utlevering 15/3 på Lillestrøm. Jeg som alle andre fikk melding om at jeg hadde fått gratis FSD som ale andre har fått som har bestilt EAP. Nå har ikke jeg tenkt å ha FSD og ønsker derfor å avbestille EAP og heller ha AP. Jag vet også at jeg da ikke får alt som er i gamle EAP.
Tok derfor å ringte Tesla i går og etter en halvtime i telefonkø hvor jeg hørte på han mannen som mann helst ikke ønsker å høre på i lang tid, ble samtalen besvart av ei hyggelig dame.
La frem saken min om at jeg ikke ønsket FSD, men å nedgradere til AP og få en ny Final Invoice med lavere sum på. Hun måtte sjekke litt og jeg ble satt på vent. Etter en kort stund kom hin tilbake og sa at det gikk helt greit, jeg måtte bare bekrefte dette med å svare på en e-post som jeg skulle få rett etterpå. E-posten kom fra hennes adresse etter noen minutter. Den ble besvart med en gang. Jeg har enn så lenge ikke fått noen oppgradert Final Invoice, men går ut i fra det skjer ila mandag eller tirsdag. Jeg ønsker bilen ca 41' kr billigere enn  få noe "gratis2 som mange mener vi gjør.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

tut

Hei.
Kommer ikke gjennom på tlf til Tesla.
Er det noen som har ordnet nedgradering til AP kun via e-post og fått svar/bekreftelse?

RealBil

Sendte mail fredag om att jeg ønsket nedgradering. Fikk ikke svar. Ringte til dem i går, ingen problem. Fikk mail der jeg måtte bekrefte forandringen.

Toalmar

Sitat fra: tut på søndag 03. mars 2019, klokken 08:01
Hei.
Kommer ikke gjennom på tlf til Tesla.
Er det noen som har ordnet nedgradering til AP kun via e-post og fått svar/bekreftelse?
Du må nok ringe dem, for meg har det vært eneste løsningen. Beregn å sitte i telefonkø en stund. Ikke gå for valget om å legge igjen beskjed, det har jeg gjort for ne god uke siden. De har enda ikke ringt tilbake.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Boneless

1. LR AWD, EAP
2. Vil ha downgrade til AP
3. Svar på Mail fra meg «Hei, Det går ikke an å gjøre det slik dessverre. I så fall må du avbestille og legge inn en ny bestilling for å få den nye prisen. Merk da at du vil miste eventuell superlading hvis du har lagt inn henvisningskode samt havne bakerst i køen igjen ved ny bestilling. Levering vil da ikke skje før tidligst i april måned. Om du fortsatt ønsker å avbestille vennligst bekreft ved å svare på denne e-posten. Vi trenger da konto nr. ditt for å kunne refundere innbetalt depositum.»

Enlace

Det gis tydeligvis forskjellige svar om den enkelte ønsker nedgradering til AP. Har sendt mail x 2 men ikke fått svar, tok opprinnelig autopilotpakken fordi jeg ønsket adaptiv cruisecontrol. Når det nå følger med ser jeg ingen grunn til å opptrettholde den og over kr. 40 000 inn på konto er da en grei løsning etter mitt syn.

Det at det gis forskjellige svar er dumt, er på et sted hvor det ikke er mulig å ringe, men satser på svar.

Er det noen som kan svare meg på om det er mulig å forvarme bilen med AP løsningen?


Bjoris

Sitat fra: Enlace på søndag 03. mars 2019, klokken 10:53
Det gis tydeligvis forskjellige svar om den enkelte ønsker nedgradering til AP. Har sendt mail x 2 men ikke fått svar, tok opprinnelig autopilotpakken fordi jeg ønsket adaptiv cruisecontrol. Når det nå følger med ser jeg ingen grunn til å opptrettholde den og over kr. 40 000 inn på konto er da en grei løsning etter mitt syn.

Det at det gis forskjellige svar er dumt, er på et sted hvor det ikke er mulig å ringe, men satser på svar.

Er det noen som kan svare meg på om det er mulig å forvarme bilen med AP løsningen?

Det er riktig som du skriver at du kan få 42.000 billigere bil om du bare ønsker ACC og AutoSteering.

Forvarming med App fungerer perfekt om det var det du lurte på? Har ikke noe nømed AP å gjøre selvsagt. Nå har ikke Tesla noe skikkelig programmering av forvarming, den funksjonen som liksom skal vite basert på erfaring når du kjører funker vel ikke fjellstøtt enda? Men Appen til Tesla er lynkjapp så ikke noe stort problem om ikke bilen står i en bunkers da og ikke har kontakt med nettet..:

Balrog

Ubegripelig hvor hissige og indignerte folk kan bli over å få noe i tillegg til det som er avtalt.

"Faen i helvete jeg skal ikke ha gratis jævla dessert! Jeg vil ha maten billigere enn jeg bestilte den til! Nå! Helvetes dårlig kommunikasjon! Jeg har ikke hørt noe, enda jeg ikke har spurt!"

"Og jeg som sendte mail fredag rett før arbeidstid har heller ikke hørt noe! Utilgivelig elendig kommunikasjon! Jeg skal hente ut bilen og kjøre den i 14 dager og returnere den! Prisavslaget må vi klage inn til Forbrukerrådet! Og Dagbladet!"


Det er såpass med sirkus her nå at Løve slipper å poste innlegg, men koster seg med popcorn og hjemmebrent i campingvogna på Larkollen.

Eller sagt med andre ord: Fint om folk kan lese seg opp på temaet, tenke seg om to ganger og deretter skrive et innlegg om de fremdeles har behov for det og det tilfører diskusjonen noe.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Lynkjapp

Sitat fra: Balrog på søndag 03. mars 2019, klokken 12:22
"Faen i helvete jeg skal ikke ha gratis jævla dessert! Jeg vil ha maten billigere enn jeg bestilte den til! Nå! Helvetes dårlig kommunikasjon! Jeg har ikke hørt noe, enda jeg ikke har spurt!"

LOL! :D

Løve

Sitat fra: Balrog på søndag 03. mars 2019, klokken 12:22
Ubegripelig hvor hissige og indignerte folk kan bli over å få noe i tillegg til det som er avtalt.

"Faen i helvete jeg skal ikke ha gratis jævla dessert! Jeg vil ha maten billigere enn jeg bestilte den til! Nå! Helvetes dårlig kommunikasjon! Jeg har ikke hørt noe, enda jeg ikke har spurt!"

"Og jeg som sendte mail fredag rett før arbeidstid har heller ikke hørt noe! Utilgivelig elendig kommunikasjon! Jeg skal hente ut bilen og kjøre den i 14 dager og returnere den! Prisavslaget må vi klage inn til Forbrukerrådet! Og Dagbladet!"


Det er såpass med sirkus her nå at Løve slipper å poste innlegg, men koster seg med popcorn og hjemmebrent i campingvogna på Larkollen.

Eller sagt med andre ord: Fint om folk kan lese seg opp på temaet, tenke seg om to ganger og deretter skrive et innlegg om de fremdeles har behov for det og det tilfører diskusjonen noe.

Men har den #%|£#%€$! Leaf'en min hengerfeste? Nei!  >:( Så vogna får stå der den står  :'(

Karma

Sitat fra: Balrog på søndag 03. mars 2019, klokken 12:22
"Faen i helvete jeg skal ikke ha gratis jævla dessert!

Kan folk slutte å kalle det gratis!?

Du bestiller hovedrett på restaurant fra menyen og betaler 250 kroner som oppgitt.
Du spiser deg god og mett, men hører så tilfeldigvis fra karen på nabobordet (som kom litt senere) at han bestiller samme hovedrett som da er opplyst til 200 kroner. Samtidig bestiller han en dessert til 50 kroner.
Du henvender deg til kelneren og spør hva greia er, og får beskjed om å vente litt.
5 minutter senere kommer kelneren tilbake til deg og serverer en dessert:
"Vi har oppgradert maten din med en dessert. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad. Vel bekomme"

Ville du fortsatt kalt dette å få gratis dessert?

Lynkjapp

Sitat fra: Karma på søndag 03. mars 2019, klokken 19:31
Ville du fortsatt kalt dette å få gratis dessert?

Ja, selvfølgelig. Ditt eksempel viser en restaurant som er litt klønete med tidspunktet for menyendringen, men som kompenserer deg som gjest ved å gi deg noe du ikke hadde krav på, altså gratis.

Dere som mener at dette ikke er gratis, hva er det egentlig dere forventer? Vi har inngått en avtale med Tesla og Tesla kommer til å levere i henhold til den avtalen. I tillegg velger de, uoppfordret, å legge på funksjonalitet som ikke var med i avtalen. Det er så nære definisjonen av gratis man kan komme.

Ditt restauranteksempel har dog én feil. Gjesten kan ikke spy opp maten og forvente å slippe unna å betale. Men som Tesla-kunde kan du velge å avbestille eller returnere bilen og slippe unna betaling/få igjen pengene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA