Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

SoftwareGeek

#15
Kommentar slettet av forum admin

Les første inlegg om hva som er ønsket av inlegg i denne tråden.

Lars
Forum admin

afagerholt

Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.
Heftige nyheter. Gleda meg som en unge før og så blir det 42k i dryss på toppen. Digg.

NoTorjus: da er dette den samme bilen du får levert? Bare med en annen SW setting går jeg ut fra. Gode nyheter mtp. samme leveringstidspunkt i så fall.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bmwi3

Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.

Takk for info, nettopp gjort det samme. Men har ikke betalt ennå :D
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

xderia

De som kjøper FSD får HW3 gratis satt inn når det kommer. Stemmer det for oss som har kjøpt EAP og venter på bil?

https://www.teslarati.com/tesla-full-self-driving-free-hw3-upgrade-elon-musk/
70D Deep Blue

Springdale

Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.

Fantastisk bra!

Er i samme situasjon, har EAP og vil heller ha AP. Har ikke betalt, ikke fått VIN eller Final Invoice. Jeg snakket med en engelsktalende jente i Tesla, fikk beskjed om at hun trodde det ville gå bra å endre, særlig ettersom jeg ikke har betalt eller fått faktura. Hun opretter en sak, og i den grad mitt ønske går igjennom får jeg ny faktura på mail som forhåpentligvis er 42' lavere. =]

Vesel

Mellom 25-50 000 kr spart. Veeeldig fornøyd med at bilen min blir oppgradert til FSD uten ekstra kostnad.  :laugh:

Har nemlig prøvd i flere uker å legge til FSD på bestillingen min i ettertid, med lite hell. Prata med 4-5 forskjellige ansatte hos Tesla, både over telefon, mail og på servicesenter. Litt flaks at det var så vanskelig da.  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

bjodnes

Fikk bilen på onsdag
1. EAP
2. Gratis oppdatering til FSD evt. angrerett og ny bestilling?
3. Tesla ringte da jeg var på vei fra hytta for å levere bilen tilbake. Får FSD, og skulle få det bekreftet på mail i løpet av dagen. Da blir prisen det samme for bil nå, som jeg gav, og da er jeg fornøyd. Forsto vi allerede hadde hardwaren som skulle til
iOn 2012 modell
2013 model S 85

Handyman

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 01. mars 2019, klokken 10:38
Men da blir spørsmålet "har vi hardware 3 i bilene eller må det ettermontering til?"
Har de som har bestilt FSD off-menu blitt lovet HW3 oppgradering? Vet at dette var lovet da det var on-menu.
Lover fremdeles Tesla fri oppgradering av HW om man bestiller FSD nå?
Finner ingen info om det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

J.Lafton

Sitat fra: Vesel på fredag 01. mars 2019, klokken 11:13
Mellom 25-50 000 kr spart. Veeeldig fornøyd med at bilen min blir oppgradert til FSD uten ekstra kostnad.  :laugh:

Har nemlig prøvd i flere uker å legge til FSD på bestillingen min i ettertid, med lite hell. Prata med 4-5 forskjellige ansatte hos Tesla, både over telefon, mail og på servicesenter. Litt flaks at det var så vanskelig da.  :)

Å legge til FSD var ingen problem for meg.
Ringte delivery og pratet med ei norsk dame som la inn med en gang.
I løpet av samme dag kom nye doku inn på min side.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

tgmachine

Interessant lesing. Men hva med oss som har bestilt Tesla uten AP opprinnelig. Jeg får den "gratis" nå. Men hva om jeg ønsker nedgradering til uten AP? Dette er vel tilnærmet umulig?

Ifølge Tesla damen så sa hun kompensasjon i kroner og øre ikke var mulig, men nedgradering som medfører reduksjon i kroner i øre?

Eller gjelder nedgradering bare for de som hadde bestilt AP opprinnelig og ville fjerne det nå?

-tgmachine

El-sker

Dersom vi som har bestilt EAP, vil vi da også få oppgradert til hardware 3.0 gratis, dette var vel forbeholdt de som bestilte FSD?

eha

Sitat fra: El-sker på fredag 01. mars 2019, klokken 11:35
Dersom vi som har bestilt EAP, vil vi da også få oppgradert til hardware 3.0 gratis, dette var vel forbeholdt de som bestilte FSD?
Kan noen som ringer dem og har bestilt EAP, spørre om oppgradering til FSD nå innebærer HW-oppgradering, eller om dette allerede er i bilen selv om man bestilte uten FSD opprinnelig?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Vesel

Sitat fra: J.Lafton på fredag 01. mars 2019, klokken 11:32
Å legge til FSD var ingen problem for meg.
Ringte delivery og pratet med ei norsk dame som la inn med en gang.
I løpet av samme dag kom nye doku inn på min side.
Har hørt det er flere her på forumet som det ikke var noe problem for å legge til FSD etter bestillingen var lagt inn. Men hva gjør dere nå da, nå som alle med EAP uansett får FSD? Bør kanskje ringe og be dem fjerne FSD-tilvalget igjen så dere slipper å betale 25 000 kr for mye.  :)
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Torjus

Sitat fra: afagerholt på fredag 01. mars 2019, klokken 11:00
Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.
Heftige nyheter. Gleda meg som en unge før og så blir det 42k i dryss på toppen. Digg.

NoTorjus: da er dette den samme bilen du får levert? Bare med en annen SW setting går jeg ut fra. Gode nyheter mtp. samme leveringstidspunkt i så fall.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Samme bil som blir utlevert.

Charged

1. EAP (bil leveres til uken)
2. Hvordan forholder jeg meg til dette, må jeg kansellere og bestille på nytt?
3. FSD gis gratis til alle med EAP. De visste ikke når dette var synlig på kontoen, men jeg fikk en bekreftelse på mail: "As per our phone call this morning, I can confirm we will be upgrading you to the Full Self Driving feature."

Edit: nødvendig HW var alt i bilen
Edit 2: skrev feil i 1..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA