Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

Fornybarbil

Denne tråden oppretter jeg sånn at vi kan samle svarene fra Tesla i èn tråd. Det vil gjøre det enklere å finne fram til sin problemstilling og Tesla sitt svar på det. Ber om at kun de som har snakket med Tesla poster her, og at følgende mal brukes:

1. Konfigurasjon på din bil (EAP/FSD/ingenting)
2. Spørsmål til Tesla
3. Svar fra Tesla

Er dere med på det? Legg gjerne inn om dere har sett noen svar på nettet. Elon Musk har f.eks tweetet at alle med EAP får Navigate on Autopilot, Summon og Parking, mens en kundebehandler i US har sagt at alle med EAP som har levering i 2019 får gratis oppgradering til FSD.

Hva gjelder? Kan man få refusjon eller blir det automatisk oppgradering? Spørsmålene er mange.

n0rpan

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 01. mars 2019, klokken 08:15
Denne tråden oppretter jeg sånn at vi kan samle svarene fra Tesla i èn tråd. Det vil gjøre det enklere å finne fram til sin problemstilling og Tesla sitt svar på det. Ber om at kun de som har snakket med Tesla poster her, og at følgende mal brukes:

1. Konfigurasjon på din bil (EAP/FSD/ingenting)
2. Spørsmål til Tesla
3. Svar fra Tesla

Er dere med på det? Legg gjerne inn om dere har sett noen svar på nettet. Elon Musk har f.eks tweetet at alle med EAP får Navigate on Autopilot, Summon og Parking, mens en kundebehandler i US har sagt at alle med EAP som har levering i 2019 får gratis oppgradering til FSD.

Hva gjelder? Kan man få refusjon eller blir det automatisk oppgradering? Spørsmålene er mange.

1. EAP
2. Gratis oppdatering til FSD evt. avbestill og ny bestilling?
3. De skulle ringe tilbake i løpet av dagen - hadde ikke fått retningslinjer fra Tesla enda. Legger inn svaret jeg får her :)

robinbj

1. EAP
2. Spurte om jeg fikk oppgradert til FSD for samme prisen, og om jeg kunne få det skriftlig.
3. Han hadde ikke hørt om endringene så han blei borte i 5 min mens han prata med sjefen sin. Kom tilbake og sa at de ikke hadde noe info om det før til neste uke.
Han sa at det ville bli sendt ut info til alle som hadde bestilt da, men det hørtes ut som det var noe han fant på der og da.

Jeg informerte om at han kom til å få mye å gjøre i dag, og forklarte for han at jeg kunne avbestille bilen min og bestille ein ny hvis jeg ikke fikk FSD med. Sa også at jeg nok ikke var den einaste som tenkte slik.
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

feberfisk

1. EAP
2. Spurte om jeg kunne få ny grunnpris og nedgradere til AP.
3. Svarte at de ikke hadde fått retningslinjer fra Tesla, men han jeg snakket med var enig i at det ville være best om de som ikke har fått bil får tilbud om ny prismodell. Mer info skulle komme.

hgs

1. Ingenting

2. Vil vi få ny AP inkludert i prisen vi nå skal betale for bilen?

3. De hadde akkurat fått retningslinjer slik jeg forstod det. Det som vil ha ny AP, og som ikke hadde noe fra før vil få dette inkludert i gammel pris. Jeg antar dette propagerer oppover til FSD, men spurte ikke spesifikt. De som derimot ikke ønsket AP, men bare ville ha prisavslag på 25000 måtte avbestille bilen.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Keion

1. EAP
2. Spurte om min bil nå har "FSD".
3. Selger skulle sjekke med delivery, ringer meg tilbake.

Oppdatering:
Selger ringte tilbake. Bekrefter at biler levert med EAP vil bli oppgradert tilsvarende "FSD" i dag. Stilte kontrollspørsmålet om dette betyr at dersom jeg bestiller en bil med AP+FSD i dag så vil den ha samme tilgang til funksjonalitet sin min bil, svaret var ja. Legger ved den skriftlige bekreftelsen.


Tito81

Hei!

Snakket nettopp med kundeservice.

har selv bestilt AWD uten AP/FSD

Fikk bekreftet at AP nå inkluderes i prisen grunnet nattens prisreduksjon.
Ble forøvrig fortalt at det snart sendes ut sms eller e-post til alle om dette.

robinbj

Tesla ringte meg opp igjen nå og bekreftet at jeg fikk FSD med «gratis» siden jeg hadde bestilt EAP


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

ohowl

Viktig å få avklart at dette inkluderer bykjøring, skiltgjenkjenning og ny hardeste, ikke bare NOA, smart summon og park som Elon antydet i tweeten sin.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

slemtiger

Glad jeg ikke jobber på kundesenteret hos Tesla i dag.

Slik jeg forstår det så vil de som ikke bestilte noe tidligere nå få med AP, de som bestilte med AP vil nå få med FSD. De som hadde bestilt fullt pakke føler seg rævkjørt frem til Tesla finner en løsning.

Ønsker man ny AP med prisreduksjon må bilen avbestilles. Det kan vel være en bløff fra deres side, spørsmålet blir hvor mange kunder som tør utfordre dem.

NilsG

Denne tråden tror jeg vil fremstå som "sticky" i dag. Veldig bra!
Hadde vært nyttig for oss som allerede har fått bil om folk også skriver om de har fått levert bil og hvilke svar de får (Tipper det vil være det samme for de 5-700 som har hentet ut bilen sin)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Fornybarbil

Men da blir spørsmålet "har vi hardware 3 i bilene eller må det ettermontering til?"

GRS

Sitat fra: NilsG på fredag 01. mars 2019, klokken 10:33
Denne tråden tror jeg vil fremstå som "sticky" i dag. Veldig bra!
Hadde vært nyttig for oss som allerede har fått bil om folk også skriver om de har fått levert bil og hvilke svar de får (Tipper det vil være det samme for de 5-700 som har hentet ut bilen sin)

:+1:
TM3P sort/sort

Bmwi3

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 01. mars 2019, klokken 10:38
Men da blir spørsmålet "har vi hardware 3 i bilene eller må det ettermontering til?"

Det må byttes, sitter en PX2 prosessor som byttes ut med ny. Bruker samme kameraer og sensorer.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Torjus

1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA