Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

DanielSG

Sitat fra: valgrind på mandag 04. mars 2019, klokken 13:09
Fikk nettopp e-post med oppdatert bestillingsbekreftelse uten EAP. Interessant nok står ikke et kvekk om autopilot. Jeg ba om nedgradering til AP. Da blir det ny telefonkø.

Det er sånne som deg som skaper den hinsides køen. Jeg har fått akkurat samme som deg, men de ordner det nok i løpet av kort tid. Sykt hvor utålmodige dere er.

GOS

Sitat fra: bakskj på mandag 04. mars 2019, klokken 12:55
Jeg kan også bekrefte å ha nedgradert fra eap til ap lørdag over telefon. Satt i kø ca 25 min på 21061929 og kom til en hyggelig norsktalende dame. Hun sendte meg en epost jeg bekreftet mens vi satt i telefonen og hun endret da bestillingen min og fikk samtidig ned prisen. Jeg hadde ikke fått final invoice tidligere eller tidspunkt for levering og venter fremdeles på dette.

For de som meg som alt hadde tatt ut Model 3 før den 01.03 så har jeg fått følgende bekreftelse at også vi får oppgraderingen kostnadsfritt. Jeg hadde bestilt og fått utlevert bil med Enhanced Autopilot (EAP) / Oppgradert Autopilot og denne blir endret gratis til Full Selv Driving. Se utklipp fra e-mail fra Tesla under. Greit å få det skriftlig.


Hei Geir

Ref tlf samtale.

Jeg ser i configurasjonen på bilen at du har nå autopilot aktivert.
Det vil si at du da vil få «evnen til å kjøre på egenhånd» aktivert kostnadsfritt.

Dette vil bli utført «OTA» (over the air) slikt at ikke trenger å bekymre deg med planlegging om å bringe bilen til vårt service center for å få dette aktivert.   

Med vennlig hilsen / Kind regards,
xxx  | xxx, Stavanger
Vestre Svanholmen 13, 4313 Sandnes, Norway
m. +47 xx xx xx xx| xxx@tesla.com 


Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Pallesnekkern

#197
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.


Edit : 1 time og 10 minutter tok det. Alt ordnet seg. :-)

C_B_

Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 14:43
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.
De godtar slik "straksbetaling" iforb. med overleveringen fikk jeg beskjed om.

GOS

Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 13:33
Sitat fra: bakskj på mandag 04. mars 2019, klokken 12:55
Jeg kan også bekrefte å ha nedgradert fra eap til ap lørdag over telefon. Satt i kø ca 25 min på 21061929 og kom til en hyggelig norsktalende dame. Hun sendte meg en epost jeg bekreftet mens vi satt i telefonen og hun endret da bestillingen min og fikk samtidig ned prisen. Jeg hadde ikke fått final invoice tidligere eller tidspunkt for levering og venter fremdeles på dette.

For de som meg som alt hadde tatt ut Model 3 før den 01.03 så har jeg fått følgende bekreftelse at også vi får oppgraderingen kostnadsfritt. Jeg hadde bestilt og fått utlevert bil med Enhanced Autopilot (EAP) / Oppgradert Autopilot og denne blir endret gratis til Full Selv Driving. Se utklipp fra e-mail fra Tesla under. Greit å få det skriftlig.


Hei Geir

Ref tlf samtale.

Jeg ser i configurasjonen på bilen at du har nå autopilot aktivert.
Det vil si at du da vil få «evnen til å kjøre på egenhånd» aktivert kostnadsfritt.

Dette vil bli utført «OTA» (over the air) slikt at ikke trenger å bekymre deg med planlegging om å bringe bilen til vårt service center for å få dette aktivert.   

Med vennlig hilsen / Kind regards,
xxx  | xxx, Stavanger
Vestre Svanholmen 13, 4313 Sandnes, Norway
m. +47 xx xx xx xx| xxx@tesla.com

Edit:

Jeg sendte i helgen en e-mail til Tesla Delivery Team for å få deres bekreftelse på at også vi som hadde tatt ut bilen fikk "oppgradert". Her er svaret jeg akkurat nå fikk av dem..... :o :o :o :o

Så hva skal man tro...
Hei!

Du har nå mulighet til å oppgradere til Autopilot for halve prisen av oprinnelig oppgradering etter levering. Dette gjelder både Autopilot og «Evnen til å kjøre helt på egen hånd»-pakken (Full Self-Driving). Vi får desverre ikke oppgradert kostnadsfritt for de som har fått levert ut bilen allerede.

Med vennlig hilsen,
Ditt Tesla leverings team, xxxx
Vårt team kan nås Man-Fred 09.00 – 17.00 på: +47 21 95 92 12
DeliveryNO@tesla.com
Ofte stilte spørsmål
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Tunk

Sitat fra: DanielSG på mandag 04. mars 2019, klokken 13:32
Sitat fra: valgrind på mandag 04. mars 2019, klokken 13:09
Fikk nettopp e-post med oppdatert bestillingsbekreftelse uten EAP. Interessant nok står ikke et kvekk om autopilot. Jeg ba om nedgradering til AP. Da blir det ny telefonkø.

Det er sånne som deg som skaper den hinsides køen. Jeg har fått akkurat samme som deg, men de ordner det nok i løpet av kort tid. Sykt hvor utålmodige dere er.

Synes forsåvidt at Tesla selv skaper denne køen ved å ikke gi korrekt oppdatert informasjon. Synes at det er et minimumskrav at den skriftlige dokumentasjonen vi får stemmer. Har bygd hus og kjøpt seilbåt av firmaer som har lagt ned driften og min erfaring er at det er en fordel med all informasjon som er skriftlig.

Øyvind.h

Sitat fra: JIB på mandag 04. mars 2019, klokken 14:53
Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 14:43
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.
De godtar slik "straksbetaling" iforb. med overleveringen fikk jeg beskjed om.

OBS - dagens straksbetaling infrastruktur har beløpsgrense på 500.000,-
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

C_B_

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 04. mars 2019, klokken 15:24
Sitat fra: JIB på mandag 04. mars 2019, klokken 14:53
Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 14:43
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.
De godtar slik "straksbetaling" iforb. med overleveringen fikk jeg beskjed om.

OBS - dagens straksbetaling infrastruktur har beløpsgrense på 500.000,-
Del opp i 2 bet. til over 500 000 mener jeg.

hpe

Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 14:57
Edit:

Jeg sendte i helgen en e-mail til Tesla Delivery Team for å få deres bekreftelse på at også vi som hadde tatt ut bilen fikk "oppgradert". Her er svaret jeg akkurat nå fikk av dem..... :o :o :o :o

Så hva skal man tro...
Hei!

Du har nå mulighet til å oppgradere til Autopilot for halve prisen av oprinnelig oppgradering etter levering. Dette gjelder både Autopilot og «Evnen til å kjøre helt på egen hånd»-pakken (Full Self-Driving). Vi får desverre ikke oppgradert kostnadsfritt for de som har fått levert ut bilen allerede.

Med vennlig hilsen,
Ditt Tesla leverings team, xxxx
Vårt team kan nås Man-Fred 09.00 – 17.00 på: +47 21 95 92 12
DeliveryNO@tesla.com
Ofte stilte spørsmål

Jeg fikk også mail fra deliveryno om at jeg måtte betale for oppgradering til FSD, men fikk samtidig mail fra en jeg har snakka med i Tesla som sa at jeg fikk oppgraderingen gratis. Maila sistnevnte på nytt og spurte hva som var riktig, og fikk da følgende svar:
Hej,

Det som jag skrev är riktigt. Jag har mailat DeliveryNO vår interna information så de kan svara riktigt nästa gång också :-)

GOS

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 04. mars 2019, klokken 15:24
Sitat fra: JIB på mandag 04. mars 2019, klokken 14:53
Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 14:43
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.
De godtar slik "straksbetaling" iforb. med overleveringen fikk jeg beskjed om.

OBS - dagens straksbetaling infrastruktur har beløpsgrense på 500.000,-

Litt usikker på hva du mener her og med "straksbetaling"? Er det noe spesielt? Betalte hele beløpet på mer enn 500.000 i en go jeg for 2 uker siden, og beløpet var raskt oppe hos Tesla. (Har også tidligere overført 1 million ved kjøp av aksjer som ett engangsbeløp, det var heller ikke noe problem)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

C_B_

Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 15:54
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 04. mars 2019, klokken 15:24
Sitat fra: JIB på mandag 04. mars 2019, klokken 14:53
Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 14:43
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.
De godtar slik "straksbetaling" iforb. med overleveringen fikk jeg beskjed om.

OBS - dagens straksbetaling infrastruktur har beløpsgrense på 500.000,-

Litt usikker på hva du mener her og med "straksbetaling"? Er det noe spesielt? Betalte hele beløpet på mer enn 500.000 i en go jeg for 2 uker siden, og beløpet var raskt oppe hos Tesla. (Har også tidligere overført 1 million ved kjøp av aksjer som ett engangsbeløp, det var heller ikke noe problem)
Belastes umiddelbart, kan ikke angre det og mottaker ser beløpet kjapt. Hun hos Tesla beskrev det som straksbetaling. Ja, det er en spesiell type rask betaling mange banker tilbyr nå.

xderia

Sitat fra: xderia på mandag 04. mars 2019, klokken 10:08
Sitat fra: Løve på mandag 04. mars 2019, klokken 01:04
Dere trenger denne

https://i.imgur.com/FypYTDC.jpg

Lest andre steder at man minster autolanechange with confirmation om man velger bort FSD. Hva stemmer?

DeliveryNO@tesla.com bekrefter at uten FSD må man slå av AP for å bytte fil, så slå på igjen AP etter filbytte.
70D Deep Blue


iCar

Sitat fra: hpe på mandag 04. mars 2019, klokken 15:38
Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 14:57
Edit:

Jeg sendte i helgen en e-mail til Tesla Delivery Team for å få deres bekreftelse på at også vi som hadde tatt ut bilen fikk "oppgradert". Her er svaret jeg akkurat nå fikk av dem..... :o :o :o :o

Så hva skal man tro...
Hei!

Du har nå mulighet til å oppgradere til Autopilot for halve prisen av oprinnelig oppgradering etter levering. Dette gjelder både Autopilot og «Evnen til å kjøre helt på egen hånd»-pakken (Full Self-Driving). Vi får desverre ikke oppgradert kostnadsfritt for de som har fått levert ut bilen allerede.

Med vennlig hilsen,
Ditt Tesla leverings team, xxxx
Vårt team kan nås Man-Fred 09.00 – 17.00 på: +47 21 95 92 12
DeliveryNO@tesla.com
Ofte stilte spørsmål

Jeg fikk også mail fra deliveryno om at jeg måtte betale for oppgradering til FSD, men fikk samtidig mail fra en jeg har snakka med i Tesla som sa at jeg fikk oppgraderingen gratis. Maila sistnevnte på nytt og spurte hva som var riktig, og fikk da følgende svar:
Hej,

Det som jag skrev är riktigt. Jag har mailat DeliveryNO vår interna information så de kan svara riktigt nästa gång också :-)


Jeg har helt frem til den eposten over du fikk fått beskjed
fra både selger og delivery at vi som hentet bil før 01.03 skal få
enten AP eller FSD lagt til kostnadsfritt.

Rart noen på delivery kommer info om at en plutselig må betale
halvpris for å få det(mulig misforståelse ref model X og S som ikke er en del av den ordningen i Norge)

Syntes det er på tide at det blir sent en felles offisiell info om
det til alle som hentet bil før 01.03.

Ganske mange har fått den infoen pr epost men individuelt.

gruffalo

Sitat fra: gruffalo på mandag 04. mars 2019, klokken 13:15
Jeg har også ringt og fått ok på nedgradering fra EAP til AP. Jeg fikk i samme slengen en mail der jeg skriftlig måtte bekrefte at jeg ville dette.  Men jeg har ikke fått noen bekreftelse på dette, hverken på mytesla eller mail. Jeg føler jeg må få dette før jeg tar ut bilen. Er det noen som har fått kredittnota på dette?

Kanskje det burde være en separat tråd på EAP til AP downgrade...
Nå har jeg fått kredittnota på hele beløpet minus 25.000.

I tillegg har jeg fått et nytt dokument, en kjøpsavtale,  med riktig spec og pris, uten EAP.

Satser på at jeg får en ny final invoice etterhvert også... :)

Spent på om/når pengene kommer tilbake?

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA