Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tråden for de som har fått svar fra Tesla angående nye priser

Startet av Fornybarbil, fredag 01. mars 2019, klokken 08:15

« forrige - neste »

Springdale

Sitat fra: las^se på mandag 04. mars 2019, klokken 10:59
Snakket nettopp med Tesla kundeservice vedr. fjerning av EAP fra min bestilling. Fikk beskjed om å kansellere. Da jeg henviste til at folk melder at de har fått nedgradere, så ble det avfeid som løgn.

Noen lyver, men hvem?

Som andre nevner i denne tråden har jeg også fått "oprettet en sak" på dette, og den er ikke endelig avgjort. Registrerer at andre har nevnt at de har fått ny final invoice, og jeg satser på at når jeg får min final invoice, så er det iht. ny prisingmodell og kun med "ny vanlig AP", dvs ACC og AutoSteer.

Hadde jeg fått denne meldingen fra Tesla hadde jeg kansellert, og bestilt på nytt. Klarer meg fint med det jeg har i dag i tre-fire måneder til om det medfører en besparelse på 41.800.

Såfremt Tesla legger opp til å lage unødvendig mye arbeid for seg selv, så synes jeg vi fint kan spille med.

Bmwi3

Sitat fra: las^se på mandag 04. mars 2019, klokken 10:59
Snakket nettopp med Tesla kundeservice vedr. fjerning av EAP fra min bestilling. Fikk beskjed om å kansellere. Da jeg henviste til at folk melder at de har fått nedgradere, så ble det avfeid som løgn.

Noen lyver, men hvem?

Tesla lyver, jeg nedskalerte på fredag fra EAP til AP. Og fikk email som bekrefter dette og det er også oppdatert på "min side" på tesla kontoen.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Pallesnekkern

Hvilket nummer ringer folk ? 

Jeg kommer ikke gjennom på telefon.

Bmwi3

Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 11:18
Hvilket nummer ringer folk ? 

Jeg kommer ikke gjennom på telefon.

21061929, og du må beregne litt ventetid :D
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

las^se

Ringte igjen. Møtte ekstremt høflig og hyggelig engelskmann. EAP er nå avbestilt :)
VW e-up! -14

Fornybarbil

Dette er jo helt sykt og vanvittig uproff kundebehandling av Tesla. Er det rett og slett region selvbestemmelse i bedriften? :D

zaltoz

Jeg sliter virkelig med å komme igjennom på telefon. Velger dere "korrekt" valg, det vil si Model 3? Gjør jeg det kommer jeg rett til en talepostkasse som er full. Forsøkt med på Model S/X også, og der kommer jeg i alle fall i kø men til slutt får jeg beskjed på svensk om at Tesla utlevering Norge ikke er tilgjengelig.
Har forøvrig forsøkt 21061929, 21959212 og 21514000
Tesla Model 3 LR m/AP

las^se

Sitat fra: zaltoz på mandag 04. mars 2019, klokken 11:49
Jeg sliter virkelig med å komme igjennom på telefon. Velger dere "korrekt" valg, det vil si Model 3? Gjør jeg det kommer jeg rett til en talepostkasse som er full. Forsøkt med på Model S/X også, og der kommer jeg i alle fall i kø men til slutt får jeg beskjed på svensk om at Tesla utlevering Norge ikke er tilgjengelig.
Har forøvrig forsøkt 21061929, 21959212 og 21514000

Du må velge: 1-2-2
VW e-up! -14

bakskj

Jeg kan også bekrefte å ha nedgradert fra eap til ap lørdag over telefon. Satt i kø ca 25 min på 21061929 og kom til en hyggelig norsktalende dame. Hun sendte meg en epost jeg bekreftet mens vi satt i telefonen og hun endret da bestillingen min og fikk samtidig ned prisen. Jeg hadde ikke fått final invoice tidligere eller tidspunkt for levering og venter fremdeles på dette.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

valgrind

Fikk nettopp e-post med oppdatert bestillingsbekreftelse uten EAP. Interessant nok står ikke et kvekk om autopilot. Jeg ba om nedgradering til AP. Da blir det ny telefonkø.

Jarv!s

Bare jeg som oppleverer å komme til opptatt signal hos tesla når jeg ringer?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

gruffalo

Jeg har også ringt og fått ok på nedgradering fra EAP til AP. Jeg fikk i samme slengen en mail der jeg skriftlig måtte bekrefte at jeg ville dette.  Men jeg har ikke fått noen bekreftelse på dette, hverken på mytesla eller mail. Jeg føler jeg må få dette før jeg tar ut bilen. Er det noen som har fått kredittnota på dette?

Kanskje det burde være en separat tråd på EAP til AP downgrade...
E-tron 55 sportback 2022

Jubachristine

Sitat fra: valgrind på mandag 04. mars 2019, klokken 13:09
Fikk nettopp e-post med oppdatert bestillingsbekreftelse uten EAP. Interessant nok står ikke et kvekk om autopilot. Jeg ba om nedgradering til AP. Da blir det ny telefonkø.

Det samme skjedde meg. Etter forespørsel på e-post fikk jeg beskjed om at det ikke vil stå enkel AP i bestillingen, etter som jeg får den kostnadsfritt av Tesla - men at bilen vil bli oppdatert. Da oppstår for meg nye spørsmål: vil jeg måtte vente på den oppdateringen til etter at bilen er levert, eller vil den være ferdig levert med enkel AP. De er ikke akkurat gode på å være presise i kommunikasjonen sin.

Tesla Model 3 Long Range AWD

Bmwi3

Sitat fra: valgrind på mandag 04. mars 2019, klokken 13:09
Fikk nettopp e-post med oppdatert bestillingsbekreftelse uten EAP. Interessant nok står ikke et kvekk om autopilot. Jeg ba om nedgradering til AP. Da blir det ny telefonkø.
Det trenger du ikke, AP er inkludert i den nye prisen og det er derfor den ikke står oppført :)
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

bakskj

Sitat fra: Bmwi3 på mandag 04. mars 2019, klokken 13:18
Sitat fra: valgrind på mandag 04. mars 2019, klokken 13:09
Fikk nettopp e-post med oppdatert bestillingsbekreftelse uten EAP. Interessant nok står ikke et kvekk om autopilot. Jeg ba om nedgradering til AP. Da blir det ny telefonkø.
Det trenger du ikke, AP er inkludert i den nye prisen og det er derfor den ikke står oppført :)

Til tross for 25 min i telefonkø er det de raskeste 42K jeg har "tjent" noen gang :)
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA