Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye priser på TMX

Startet av vinglepetter, fredag 01. mars 2019, klokken 07:59

« forrige - neste »

vinglepetter

Bra?
2022- Tesla Model Y
2020-2022 BMW i3
2020-2022 Mercedes GLE 350de
2019-2020 Tesla Model X
2017-2019 Renault Zoe

Elbil fundamentalist

Long range er nå innsteg X'n og lavere priset, så tror du skal være fornøyd med det. De som har kjøpt X100 har vel litt mindre å juble over, men de kan være fornøyd med at de nå ihht alle Xer fremover er i den mest «kurrante» batteripakken og vil holde seg på de nye prisnivået bedre. De som har kjøpt X75 kan erge seg over at de kunne gjort ett bedre 100 kjøp hvis man dvelte mye ved det, men 75'en vil nok holde seg bra i pris iom at innstegsmodellen ble dyrere.

Alle S/X eiere (opp til levert Q1 2017) kan forvente at gratis SC i hele bilen levetid, vil bli mer og mer interessant egenskap, som vil holde den oppe i bruktpris til tross for nye konkurrenter.

Større batteri gir lenger rekkevidde vil gi færre og kortere ladinger på SC. En nødvendighet fremover for at lading på SC'ene ikke skal bli overbelastet. Spesielt X'er med hengere, campingvogn bruker mye strøm.

<<<<<<<<<<< limt inn<<< Laget oversikt på S forumet
Model S Standard range 520km NEDC 734.000kr. 0-100 4,4 maks 225kmt
Model S Longe range 632km NEDC 771.000kr. 0-100 4,3 maks 250kmt
Model S PDL range 613km NEDC 878.100kr. 0-100 2,6 maks 250kmt

Model X Longe range 565km NEDC 818.000kr. 0-100 4,9 maks 250kmt
Model X PDL range 542km NEDC 924.500kr. 0-100 3,0 maks 250kmt

Den store nyheten er at 35.000$ M3 er lansert i USA, ikke lansert i Norge
Bakhjulsdrift Long range gjeninnført i USA, men ikke lansert i Norge.
Model 3D Long range 560km NEDC 429.800kr. 0-100 4,7 maks 233kmt
Model 3 PDL range 530km NEDC 521.000kr. 0-100 3,4 maks 261kmt
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

np

Joda, min modell gikk ned 84K  :(, fikk den i slutten av November. Så et litt raskere verditap enn jeg hadde regnet med. Får bruke gratis superlading og streaming for det det er verdt. Har tenkt å ha bilen en stund, så i det store bildet har det ikke så mye å si...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Sjøhyene

Ser at long range (100D) nå starter på 827k. Noen som vet/husker hva 100D startet på før denne endringen? ar det rundt 900k?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

nilsen_79

Er det noe poeng i å vente med bestilling til 15.3? Skal vel være et Teslaevent da. Kanskje bilene får oppgradering med blant annet CCS inntak? Vurderer nå sterkt en P-model, nå som den er så mye ned i pris. Mon tro om man får rente på 1.5% på P-modeller også?

ultra

Vi bestilte 75D i januar og var positivt overrasket over hvor rimelig den var i forhold til 100D, og da lå den 160 000 under (mener jeg). Prisen for 75D var 717 000.
I tillegg kjøpte vi med full autopilot, og denne er nå delt i 2; Oppgradert autopilot til 25000 og selvkjørende til 41000. Forrige full autopilotpakke er med livslang oppgraderinger så den tilsvarer den nye dobbeltpakken.

Espen Hugaas Andersen

#6
Jeg betalte 891.500 kroner for min X100D i 2017. Nå koster nærmeste mulige konfigurasjon 864.820 kroner (med vinterdekk og metallic), altså ned 26.680 kroner. (Da er også vinterpakke og premium blitt standard, men ubegrenset superlading fjernet.)

Vil ikke si det er helt enorme omveltninger over snart to år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

oStoreBil

Sitat fra: nilsen_79 på fredag 01. mars 2019, klokken 13:18
Er det noe poeng i å vente med bestilling til 15.3? Skal vel være et Teslaevent da. Kanskje bilene får oppgradering med blant annet CCS inntak? Vurderer nå sterkt en P-model, nå som den er så mye ned i pris. Mon tro om man får rente på 1.5% på P-modeller også?

Er i samme båt som deg. Jeg velger å vente. CSS og evt ny batteriteknologi vil få meg til å løpe å kjøpe.

THE

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 01. mars 2019, klokken 13:40
Jeg betalte 891.500 kroner for min X100D i 2017. Nå koster nærmeste mulige konfigurasjon 864.820 kroner (med vinterdekk og metallic), altså ned 26.680 kroner. (Da er også vinterpakke og premium blitt standard, men ubegrenset superlading fjernet.)

Vil ikke si det er helt enorme omveltninger over snart to år.

Da jeg bestilte X100D i august 2017 var listepris med min konfig 1008000,- Nå er prisen 969000,-

Har da valgt FSD i dag, men har bare EAP på min bil, så ikke helt sammenlignbart, men føler det blir feil å bruke bare AP på dagens priser også. (For de som er interessert har bilen min følgende: 6-seter, blå metallic, hvitt premium interiør, premium upgrade, tilhengerfeste, vinterpakke, HiFi, 16,5 kW AC-lader, EAP)

I 2017 fikk jeg også 8000,- i henvisingsrabatt, fri SuC i mitt eie og premium internettilgang, så prisreduksjonen på nesten 40000,- i listepris er mindre i reelle kroner og øre.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Rockeren

Kan det tenkes at de kjører noen rentekampanjer på de nye modellene? Evt, er det noe man ser i design studio om de har kampanje?

oStoreBil

Sitat fra: Rockeren på fredag 01. mars 2019, klokken 21:07
Kan det tenkes at de kjører noen rentekampanjer på de nye modellene? Evt, er det noe man ser i design studio om de har kampanje?

Hvis det kommer gode (rente)kampanjer på disse modellene, tenker jeg at css og evt ny batteritype er rett rundt hjørnet.

Solheim

Håper virkelig på CCS og ny batteritype snart. Samt interiør refresh med horisontal skjerm.

https://electrek.co/2018/07/30/tesla-model-s-x-interior-refresh-exclusive-first-look/

leifesen

Er det noen som helst forskjell på å kjøpe en custom made long range og en av Teslas inventory TMX100D nå? Eller er det akkurat samme bil, kun gjenstand for en ny prismodell?

Hvis ikke, hvis prisen skulle vært lik, hva er den beste bilen?

Joachim@sancon.no

Sitat fra: oStoreBil på fredag 01. mars 2019, klokken 21:26
Sitat fra: Rockeren på fredag 01. mars 2019, klokken 21:07
Kan det tenkes at de kjører noen rentekampanjer på de nye modellene? Evt, er det noe man ser i design studio om de har kampanje?

Hvis det kommer gode (rente)kampanjer på disse modellene, tenker jeg at css og evt ny batteritype er rett rundt hjørnet.

Snakka med Tesla i dag. På 75d er det nå 0,99% og på 100d så er det 1,49%.


Rockeren

Sitat fra: Joachim@sancon.no på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:51
Sitat fra: oStoreBil på fredag 01. mars 2019, klokken 21:26
Sitat fra: Rockeren på fredag 01. mars 2019, klokken 21:07
Kan det tenkes at de kjører noen rentekampanjer på de nye modellene? Evt, er det noe man ser i design studio om de har kampanje?

Hvis det kommer gode (rente)kampanjer på disse modellene, tenker jeg at css og evt ny batteritype er rett rundt hjørnet.

Snakka med Tesla i dag. På 75d er det nå 0,99% og på 100d så er det 1,49%.
Oyy... Da lurer jeg på om jeg ikke må ta kontakt med de og få et tilbud igjen.. 100D inventory?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA