Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.5.14

Startet av sjokomelk, fredag 01. mars 2019, klokken 07:49

« forrige - neste »

ohowl

Med det generelle nivået på Teslas norsk tenker jeg det er like greit at det mangler i bilene
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

oroar

Testet dogmode et par ganger de siste dagene med svigermor sittende igjen i bilen.
Klima sto på 24 grader og vi hadde kjørt et par mil. Svigermor sa det sto 29 grader på skjermen. Andre gangen jeg testet sa hun det sto 28 grader på skjermen.
Noen som vet om det er egen temperaturjustering for dogmode eller følger den tempen som er innstilt på klimaanlegget?
Vi har hund og kommer til å bruke dogmode jevnlig så kjekt å vite dette.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

oto

Sikker på at ikke svigermor trenger briller?  ;)
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

z4rd

#18
Det blir gjerne litt varmere i bilen enn det klimaanlegget viser.

Det er min erfaring med forvarming også, selvom det er satt til f.eks 22, så kan bilen fint melde par-tre grader varmere via appen. Også hjelper det jo litt på med direkte sollys etc også. Hvis du vil holde rundt 22-24, så er det bare å sette på 19-20 grader på klima.

For øvrig synes jeg det var noe smidigere styring og kjøring med AP nå. Det er en rute jeg ofte bruker AP aktivert hvor nedbremsing for andre biler, samt økning av hastighet gikk merkbart smidigere enn det har gjort med tidligere versjoner.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

emmern

Hvor blir det av sentry mode? Hva er det som tar så lang tid?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

cra

Sitat fra: emmern på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:54
Hvor blir det av sentry mode? Hva er det som tar så lang tid?

Det er helt standard utrullingstakt. Det kommer når det kommer. Kos deg med bilen slik den er nå, og gled deg når det kommer noe nytt. Sentry-mode er lite å miste nattesøvnen over, kanskje med unntak om du parkerer midt i verste strøkene.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emmern

Jeg koser meg med bilen min slik den er nå (hvis man utelater skrangling i luftfjæringene foran), men sentry mode er ikke ute i Europa engang, og har ingenting med utrulling å gjøre.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA