Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.5.14

Startet av sjokomelk, fredag 01. mars 2019, klokken 07:49

« forrige - neste »

sjokomelk

Jeg fikk 2019.5.14 på Model X i morges.
Det som er nytt:
- Dog Mode
- Blind spot collision warning chime
- Auto-folding mirrors based on location
- Italienske og nederlanske menyer
- Styringen av varmeapparatet er samlet på ett bilde igjen

Ingen tegn til Sentry Mode eller dashcam med flere kamera enda dessverre.

Jeg vet ikke om det er placebo eller ekte, men Autosteer virker "mykere" i måten den tar svinger på nå. Den virker også til å plassere seg bedre midt i kjørebanen. :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

rfagerdal

aiai, jeg og vil ha doggos mode! Håpe den dukker opp snart.

OhmPaPa

Strengt tatt bare dog-mode som er nytt siden 2019.4.3 - og sikkert noen forbedringer ellers som de ikke forteller oss menige.

Selv venter jeg spent på Party-mode eller hva den skal hete. Som gjør at det er strøm i USB selv om du har parkert. Antar dog-mode ikke påvirker disse...

Megleren

Fikk denne oppdateringen idag.
Autofolding mirrors brettet inn speilene i fart to ganger da jeg kjørte forbi parkeringsplassen jeg parkerte på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

cra

Samme opplegget med brettespeil som med heving av luftfjæring? Em nå aktivt krysse den vek om man ikke vil at den skal huskes? Burde heller vært omvendt; et ekstra trykk for å lagre posisjonen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Vhagar

Tenkte meg at den auto-fold funksjonen kom til å bli rimelig håpløs ja.

Det jeg savner er å få en oversikt (gjerne på kartet) over lokasjoner bilen har gps-lagret hvor den justerer hev/senk. For jeg skulle gjerne hatt mulighet til å manuelt slette de jeg ikke ønsker. Noen som vet om service kan slette desse?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

MrBacardi

Sitat fra: Vhagar på fredag 01. mars 2019, klokken 19:05
Det jeg savner er å få en oversikt (gjerne på kartet) over lokasjoner bilen har gps-lagret hvor den justerer hev/senk. For jeg skulle gjerne hatt mulighet til å manuelt slette de jeg ikke ønsker. Noen som vet om service kan slette desse?

tja, hvis du resetter bilen til fabrikkinnstillinger så vil jeg anta de forsvinner.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Vhagar

Hadde nesten glemt den, men litt drastisk å resette hele bilen for å fjerne noen skarve gps-lokasjoner? Hva annet nullstiller den? Triptellere? Bookmarks til kartet? Ladehastigheter på ulike punkter? Mye mer styr å sette opp igjen bilen etterpå enn det er verdt det for å fjerne noen skarve gps punkt man ikke lenger helt husker hvor var.

Feature request: Ny meny (gjerne kartvisning) for å se/endre/slette lagrede bookmarks for gps'en (for hev/senk og mirror autofold og annet som gjemmer seg sånn).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

OhmPaPa

Er ikke dette knyttet til profilen? Slett din og lag den på nytt uten å endre på seteposisjon etc. Da er de kanskje borte?

pers1

Når det er GPS tagget vil det komme opp i displayet når speilene bretter seg inn det samme som på fjæringene at du kan krysse vekk at den skal brette inn speilene.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Lynet

Hvilket land i Europa har flest Tesla? Tipper Norge.
Men får vi norsk tekst i menyene?
Her har TOCN og elbilforeningen en jobb å gjøre.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Vhagar

Hm, kan prøve å slette profilen ja. Skulle likt å vite hva som ligger lagret i den.

Hvorfor vil noen ha norsk språk i bilen? Engelsk er ypperlig, det har korte beskrivende ord mot norsk som ofte trenger en hel settning for å formidle samme budskap. Eller vi har lånord, så da er engelsk like greit først som sist.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Motorwatt

Vil heller ha skikkelig stemmestyring basert på Googles glimrende løsning hvor man kan snakke både engelsk og norsk.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jlan

Jeg kan heller ikke se noen grunn til å ha norsk tekst i menyene. Vi har hatt obligatorisk engelskundervisning i Norge i over 60 år.  Dessuten vil det umiddelbart komme krave om nynorsk og samisk. Men det kunne vært greit om stemmestyringen forsto norske steds- og gatenavn litt bedre.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Maniac

Fikk denne i dag tidlig, hoppet fra 2018.50.6 4ec03ed til 2019.5.14. Kunne ikke ha vært bedre timing for DogMode  :+1: :laugh:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA