Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type 1 til type 2 overgang

Startet av ThomasD, fredag 01. mars 2019, klokken 07:33

« forrige - neste »

ThomasD

Vurderer ny bil med type 1 kontakt. Har i dag 2 biler med type 2 og en ladeboks med type 2. Kommer til å beholde den andre bilen med type 2 i overskuelig fremtid, og ønsker derfor ikke å bytte kabelen på ladeboksen, eller å bare lade med medfølgende schuko-kontakt.
Finnes det overganger fra type 2 til type 1? Kan godt være en kabel.
'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ThomasD

'23 Skoda Enyaq iV80x SportLine
'17 Hyundai Ioniq electric

fredag

Denne typen overganger er ikke godkjent i henhold til den elektriske standarden for ladebokser og ladekabler.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

TB

Vil trolig være bedre å lade via ladestasjon og overgang type 2 til type 1 enn å bruke en tilfeldig schuko kontakt?
Med tanke på det er bare en overgang, trolig produsert i selvslukkende plast er risiko for feil begrenset?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA