Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla skal kun selges på nett, bort med show room?

Startet av Handyman, fredag 01. mars 2019, klokken 00:15

« forrige - neste »

olavxxx

Kan være de beholder showrooms men ikke lar betjeningen "selge" biler.
Dvs. at de da låner ut biler for demo, at de forteller litt om tesla, viser de til bestillingssiden osv.

Så da har de ikke selgere som jobber på provisjon, men har kundebehandlere som hjelper folk å bestille, hjelper de med finans osv. Men kan tenkes at noen av show rooms forsvinner, men tviler på alle forsvinner.

dypen

Var innom showroom i Berlin, det var ikke trengsel der sist sommer.
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

Counterpointer

Hvis Tesla satser på å bygge ut SC og droppe showrooms så er jo dette en grei løsning for oss som er kunder. Tror de selger mer på fornøyde kunder enn på fancy display butikker.

Dette har helt sikkert med lønnsomhet i 2019 å gjøre, samt at Tesla ikke tenker som de tradisjonelle og prøver nye salgsmodeller.

Toalmar

Tipper en del av de eksisterende SC blir ombygd til mere verkstedsplass for å serve alle nye Tesla bilene som kommer
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

kirky

De må jo leveres ut i alle regioner som før, så noe utenom service må de jo ha..
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Jeronan

What is the point of having a Showroom, when the sales people know less than you do.

When Tesla doesn't bother to train their own people properly, then you can just as well get rid of them and save money.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Espen Hugaas Andersen

#7
Ville ikke overraske meg om henvisningsprogrammet reintroduseres på et eller annet tidspunkt, i en eller annen form. Det billigste for Tesla er at kundene selger bilene og gir prøvekjøringer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kirky

Hva med 500kr for hver Model 3 og 1000kr per S/X? Eller bare 500kr flatt.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 03. mars 2019, klokken 15:17
Ville ikke overraske meg om henvisningsprogrammet reintroduseres på et eller annet tidspunkt, i en eller annen form. Det billigste for Tesla er at kundene selger bilene og gir prøvekjøringer.
Det er jeg enig med deg i. De må bare unngå å gå på blemmer som å gi bort flere Roadstere til en haug med YouTubere......

Gratis supercharging, gratis service, rabatt på utstyr er alle ting de kunne gitt ut uten at det kostet så mye.

Personlig har jeg allerede «solgt» en Model 3 til en kollega, uten noen form for referal. Hadde vært hyggelig om hun kunne fått noe og jeg hadde vært glad for noen måneder med supercharging, men jeg har nå gjort jobben uansett. Hun har ikke satt sin fot i noe salgslokale og har ikke prøvekjørt. Skal prøve min bil når den er ferdig detailet.

Espen Hugaas Andersen

Ja, noe sånt som 3 måneders gratis superlading til begge parter hadde vært ganske rimelig for Tesla, og samtidig verdt det for begge parter.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

lars667

Hei. Ingen Tesla-eier her, men en av grunnene til at jeg ikke vurderer Tesla, er avstand til verksted. Etter denne kunngjøringen om reduserte priser og nedlagte showrooms/forhandlere, har jeg nesten fått inntrykk av at de også legger ned servicesenter i tilknytning til showroom, f.x. i Brumunddal, men det regner jeg med er en misforståelse? I mine øyne burde de kanskje heller brukt penger på bedre servicenettverk enn prisreduksjon? Virker jo ikke som om de sliter med etterspørselen akkurat.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

dypen

Serviceverksteder skal ikke legges ned, der skal kapasiteten opp. Hvor har du fått den infoen fra ?
"dypen" Elbilforening medlem. X75D

lars667

Nei, det var rett og slett noen jeg møtte som hadde "forstått" det slik ut fra ymse nettsteders dekning av nyheten, så det var litt dårlig formulert av meg. Jeg antok at det var en misforståelse. Håper de vil utvide servicenettverket, jeg hadde kanskje heller lagt mer penger i det (og kvalitetskontroll) enn å redusere pris. Hvis de kan spare så mye som 30-40k per bil på å legge ned noen showroom, ville jeg tro det koster nesten tilsvarende å utvide kapasitet på verksted. Men hovedpoenget mitt var egentlig bare å få avkrefte det feilaktige inntrykk av at de skulle legge ned hele sentre.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

OlaM

Elon sa det ble prøvekjøring på Model Y, så helt slutt blir det nok ikke. Det er jo ikke så vanlig at forhandlere har masse demobiler inne, det koster jo mye. Tipper det blir demoflåter i forbindelse med lanseringer og kampanjer, som så selges ut ved kampanjeslutt og så nesten ingenting i mellom.
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA